• woop

Progresteron /Lutinus

Mycket att oroa sig för under IVF-processen..

Börjat med progresteron idag, och nu nojar jag över att jag tagit dem för oregelbundet! Står man ska ta den morgon middag kväll. Jag tog en vid nio-halv tio. Och nästa kl 13.30. Läser nu på fl att det ska gå 8 timmar mellan gångerna! Har jag ställt till det nu? Nån som vet hur viktigt det är med tidpunkter?!?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Progresteron /Lutinus
  • woop

Å vad jag hoppas det är så!

Så svårt att hitta info om det.

Tack!

• woop

Jasså? Oj vad du vet :)

Jag hoppas SÅ att det inte påverkar pga.att det blivit oregelbundet såhär första dagarna.

Ska ta dem regelbundet från och med imorgon!

• woop
    Cyanea skrev 2015-10-23 14:58:06 följande:

Tror inte att det är någon fara alls :) Däremot tror jag att det kan påverka hur du mår om du, liksom jag, är känslig för hormoner. Tar man dem oregelbundet kan man eventuellt få lite större skillnader i mängden progesteron i kroppen, och då upplever i alla fall jag att biverkningarna kan bli lite värre. Men tror inte att det är värre än så :) Börja sprida ut dem från och med nu, och oroa dig inte! 

Å tror du det! Hoppas! Handlar det "bara" om hur jag mår är allt lugnt. Huvudsaken det inte påverkar processen!

Tack!
  • woop

Ja jag hoppas verkligen det! Grämer mig att jag inte kollade upp mer innan. Jag som varit SÅ noga med sprutorna. Ska fråga dem imorgon. Har förhoppningsvis (!!!) ET då och vill ju förbereda allt så bra det bara går!

• woop

Ja verkligen! Har nu insett vad ni menar. Huvva ;)

Tack för era lugnande svar! Läkaren sa idag att det inte var nån fara. Så. Får lita på det och göra bra framöver! :)

• woop
    Fiorenza skrev 2015-10-24 13:59:57 följande:

Skönt! Hoppas ditt lilla embryo stannar kvar (du skulle få tillbaka idag va?) och blir en sommarbebis. Det är nästan precis ett år sedan vi var där, så blir lite nostalgisk här! 

Å tack! Ja, fått tillbaka det idag. Overkligt! :)

Hoppas hoppas det stannar kvar!
Svar på tråden Progresteron /Lutinus