Inlägg från: NKmamma |Visa alla inlägg
  • NKmamma

Blev ingen dotter

Du borde göra abort, för din son ska inte behöva leva ett liv med vetskapen om att han inte är önskvärd. Det skriver jag baserat på hur du uttrycker dig. Skona honom och gör PGD nästa gång. Går att göra utomlands.

• NKmamma
    pgw skrev 2015-10-24 18:23:32 följande:
    Ditt svar visar tydligt att du behöver professionell hjälp. Du har ett val som kan göra att det blir bra, och det är att du söker hjälp.

Du börjar hela tråden med "Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor." I din sista mening använder du själv ordet "knäpp".

Sedan får du svar av många som säger att könet inte spelar någon roll. Du får också svar av sådana som förstår dig, men som säger att känslorna går över. Trodde du att du skulle få svar som säger att det är ok att inte vilja ha sitt barn för att könet är fel? Att det är sant att pojkar är sämre än flickor?

Hur är pojkar? De kramar sin mamma varje dag och berättar hur mycket de älskar henne. De busar och brottas med sin pappa. De gillar att baka och hjälpa till i köket. De vill absolut följa med sin mamma på konsert. De tycker att rött och blommigt är fint. De tycker om att pyssla, lägga pussel, spela sällskapsspel och skriva bokstäver. De leker tjuv och polis med sina kompisar. De älskar att lyssna på sagor.
  • NKmamma
    elmadumle skrev 2015-10-24 22:12:02 följande:
    Så pappan ska förlora sitt ofödda barn för att mamman fått en knäpp? inte ok.
    Styrkan i TS gör att jag nästan vet att avskyn hon antagligen kommer att känna för sin son kommer att påverka sonen mer än kärleken från sin pappa. Är det något du skulle önska ett barn? Det kan jag inte tänka mig.
    Jag kan ju då skriva rakt ut vad jag tycker om sådana människor: Jag avskyr sådana som värderar könet mer än individen. Och den här blivande mamman är helt klart störd och behöver MYCKET hjälp.
Svar på tråden Blev ingen dotter