• Tacksamförsvar

    Blev ingen dotter

    Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor.

    Innan dottern kom var det likadant och långt innan det oxå.

    Nu ville vi skaffa ett syskon men jag har från dag ett i grav inte känt mig glad. Nu v 16 och vetskapen att det är en kille gör mig förkrossad. Jag vill ha en till dotter.

    Allt från att vår dotter ej får en syster som är de bästa man kan ha. Har själv både bror å syster och vet vad jag vill ge min dotter.

    Är en sån otrolig sorg inom mig att ej kunna he henne de. Jag mår så dåligt och har nått en punkt att jag inte orkar längre. Vill ej göra abort pga etiska men vill ej ha denna pojke. Orkar inte leva med denna smärta.

    Vet att liknade trådar varit uppe och jag behöver ej svar från alla er som tycker jag är helt knäpp för det vet jag redan.

  • Svar på tråden Blev ingen dotter
  • Luna Emissary

    Det är ju bara en fantasi du har i ditt huvud att din dotter behöver en syster och att världen skulle bli bättre om det vore så. Sluta fantisera och va inte så verklighetsfrånvänd. Många har en extremt bra relation med sina bröder, många har extremt dålig relation till sina systrar. Det beror inte på könet utan på relationen de får till varann och där spelar föräldrarna en viktig roll att inte favorisera.

  • evaeva18

    ingen kontakt med min stora syster hon var hemskt

    har kontakt med min store bror och vi lekte alltid som små

    alla systrar kommer inte överens

  • Wildlings

    Så tråkigt att höra att du inte kan njuta av att få den här bebisen. Att få barn är en gåva oavsett om det är pojke eller flicka tänker jag. Jag har både bröder och systrar men står mina bröder närmare så att ge din dotter en syster betyder inte att dom kommer stå varandra nära.  Vi är så vana över att styra allt i våra liv men när det kommer till att få barn så får man nog inse att det är allt annat än säkert att man kan få dom och (tack och lov tycker jag) kan man inte styra kön. Jag tror din dotter kommer att älska sin lillebror. Min styvdotter älskar sina små bröder. Släpp tanken på att en flicka på något vis skulle vara bättre och var glad över att du har möjlighet att ge din dotter ett syskon.

  • Dixie
    Tacksamförsvar skrev 2015-10-24 08:43:20 följande:

    Allt från att vår dotter ej får en syster som är de bästa man kan ha. Har själv både bror å syster och vet vad jag vill ge min dotter.


    du målar ju upp en bild som kanske inte alls stämmer överens med verkligheten - det finns ju ingen garanti att två systrar kommer att bli de bästa vänner - det handlar ju om personligheter!
  • MoLsMamma

    Kände lite som du, men när nr 2 kom (pojken) så blev jag upp över öronen förälskad i honom! Vi satsade dock på en trea och nu sitter jag med vår andra dotter :)

  • mammalovis

    Jag kan förstå dig till viss del. Jag har två döttrar innan och fick en son nu. Han är mysig på alla sätt och vis, men lite tråkigt är det att inte få använda alla flickkläder igen. Pojkkläderna är ju tyvärr inte lika roliga att shoppa, då utbudet är betydligt mindre. så frågan är väl om man ska göra sig av med allt flickigt nu. Däremot finns det ju mer duplo och lego med fordon som känns mer pojkigt.

  • pgw

    Att din son ska växa upp med en mamma som inte vill ha honom är ingen bra ide. Vad säger pappan då? Vill inte han heller ha sin son? Du är nu i vecka 16, så har gott om tid på dig att jobba på de två alternativ du har. Och abort är INTE ett av dem!

    1) Börja gå i terapi. Lär dig att se det fina med en son.

    2) Börja förberedelserna för att adoptera bort honom genast efter förlossningen. Det finns massor med barnlösa par som skulle bli överlyckliga över att få adoptera ett spädbarn.

  • Mika86

    Gör kanske inte hit egentligen men ändå på nåt sätt
    När vi väntade femte barnet va det första dottern o jag kände jätte konstigt inför amning. Typ konstigt o lite äckligt att amma en flicka, när hon väl va född så va det bara naturligt o normalt o jag tyckte jag va knäpp o löjlig som känt o tänkt så innan.
    Med detta vill jag säga, ts jag tror allt kommer kännas superbra när han väl är född.
    Din dotter kommer va jätte glad över sin lillebror.
    Som andra säger, könet på syskonet spelar ingen roll, bara för att du ha en bra syster relation betyder inte det att dina barn få det (om du nu fått två döttrar)

  • pgw

    "Ge dottern en syster". Varje barn har rätt att få finnas till för sin egen skull.

    Vem var Dotter och vem var systern i din familj? Eller var det så att det var Sonen som aldrig fick en bror? Brukar du önska att din bror hade varit en flicka, så att du kunde ha haft två systrar?

    Du kommer aldrig att kunna ge din dotter det du har haft. Ditt liv är ditt liv, och hennes liv är hennes liv. Din syster är unik, det finns ingen möjlighet för dig att få ett barn som är som hon. Din dotter är unik. Tänk om hon ändå inte hade kommit överens med en människa som din syster?

    Varje individ skapar sina egna relationer till andra människor. Du kan inte ge din dotter en relation till någon annan förutom dig själv.

  • lördagsgodis

    Jag har en son på 8 år och en dotter på 6 år och dom är bästa vänner! Jag är själv uppvuxen som ensambarn och visste att jag ville ge mitt barn ett syskon att dela sin uppväxt med, det är ju det som är viktigt att ha samma referenspunkter och att ha någon att dela ansvaret för gammal föräldrar när den dagen kommer inte vilket kön syskonet har:)

    Nu har vi även en skaddis en liten dotter till så dottern har en syster men jag tror ju det är brorsa hon kommer stå närmst då de är närmre i ålder.

Svar på tråden Blev ingen dotter