• grind

Chockerande svar i frågespalt!

Ingen sund människa umgås med ex såvida man inte har barn tillsammans. Media är full av misslyckade journalister med kraschade familjer och Jausch är inget undantag. De vill bara lura ner andra i samma elände så att de iaf inte ska vara ensamma i träsket.

• grind
    athanatos skrev 2015-10-24 22:07:01 följande:

Varför inte? Om man är vänner så finns det väl ingen anledning att inte göra det?

Varför gör du slut om ni är vänner? Finns ingen logik i det. Den här typen av umgänge visar bara hur destruktiv många svenskar blivit.
  • grind
    athanatos skrev 2015-10-24 22:15:13 följande:

För att man bara är vänner kanske? Och inte kära?

Om man nu bara är vänner så blir man väl inte ihop.
  • grind
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-24 22:22:56 följande:

Det funkar inte så. Det måste finns något element av kärlek om man ska vara tillsammans. Eller du kanske är tillsammans med alla dina vänner? Stort kollektiv?`Det hade ju varit trevligt, förstås. I alla fall ett tag och till en viss gräns. 

Ja, det krävs kärlek. Men varflr blir du ihop med din vön om det saknas kärlek.
  • grind
    Anonym (Al) skrev 2015-10-24 22:38:23 följande:

För att man var förälskad när man träffades och trodde man verkligen var kär men sen visade det sig att man funkar bättre som vänner för förälskelsen går över till vänskap istället för kärlek.

...och då ska man alltså släpa runt på henne menar du? Köper inte detta alls och det är dysfunktionella värderingar eftersom det skapar problem.

Om en relation dör så beror det på att man inte passar ihop eller så har man lagt noll energi på attfådet att fungera. Oavsett är det bästa att man går skilda vägar.
  • grind
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-24 23:00:52 följande:

Vänskapsrelationen behöver inte dö bara för att kärleksrelationen gör det, och då är det bättre att gå skilda vägar. Helt rätt!

Titta, du lär dig!

Lär mig? Finns inget att lära av dina dysfunktionella värderingar som sätter nära och kära i klistret.
  • grind
    Ess skrev 2015-10-25 09:01:10 följande:

Det är precis det jag menar. Man kan berätta hur man vill ha det, men väljer han vännen så får det va. Nu valde tekannas man henne.

Jag hade aldrig köpt att leva i ett förhållande på tre, oavsett om vännen var en manlig vän eller ett ex. Men där hänger jag upp mig på mångas åsikter, för är vännen en kille så ska sambon minsann hålla sig hemma och inte tro att han kan leva som en övervintrad fjortis som leker med kompisar hela tiden. Är kompisen ett ex, så är det såååå gulligt och man ska genast acceptera att leva som en stor familj, för annars är man svartsjuk och missunnsam.

Sant

I dagens tid i Sverige finns det allt för många som inte kan tänka mer än 5 minuter framför sig.
  • grind
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-25 00:28:54 följande:

Precis. HAN valde det. Vad du vet.

Fast att hon var tvungen att ställa ultimatum visar att han är en otrevlig typ.

Det är mycket komiskt med alla dessa som vill umgås med motsatta könet som nära vänner, och sedan förklarar att man inte kan styra känslorna.

Antingen har dessa människor bristande intellekt, eller så värderar de varken sin fru eller sina barn särskilt högt. Detta tramsandet med nära vänner av motsatt kön är enbart ett tecken på egoism och bristande intellekt.
  • grind
    EnAnonumius skrev 2015-10-26 16:12:11 följande:

Ja men vad bra då.. Då vet jag att min EXmake, jag och hans nya flickvän har gott om dysfunktionella värderingar då enligt dina infantila värderingar.  *whistle*

Det infantila är att likt dig agera på första känsla utan attbeakta konsekvenserna. Att ta ansvar för fru och barn är att vara vuxen, något jag vet att många inte klarar av. De föredrar att leva ett tonårsliv där de agerar utan tanke på konsekvenserna.
  • grind
    HenryIronstead skrev 2015-10-26 16:27:35 följande:

Fast du kanske skulle kunna ta in att alla inte är lika?

Jag förstår att människor är olika men det är irrelevant. Det viktiga är att skapa värderingar som gör ett vettigt samhälle.

Skilsmässor leder till ensamhet för de vuxna och problem för barnen. Således ska det givetvis förebyggas så gott det går.
Svar på tråden Chockerande svar i frågespalt!