Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

BF juni/juli

[quote=76038497][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-23 21:17:11 följande:[/quote-nick]

Nytt clearblue digital idag exakt 7 dagar sen jag gjorde mitt första digitala som visade 2-3. Visar fortfarande 2-3. ???? Vad kan det betyda?

[/

Tog du det på morgonurin? Annars kan ju urinen ha varit för utspädd när du testade. Jag var också rädd för samma sak så jag väntade alltid 8-9 dagar sedan senaste digitala och använde morgonurin. Jag fick 1-2 den 23 okt och 2-3 den 31 okt och 3+ den 9 november.

Nu är ju veckoindikatorn på CB digital 92% säker. Jag har själv varit med om en gång att jag fick 3+ redan 18 dagar efter ÄL vilket inte borde vara möjligt.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Jag testar inte med digital längre fick 3+ för 2 veckor sedan.

Tar sticka från billigatester runt 1 gång i veckan och tempar på morgonen av gammal vana.

• En del av oss

[quote=76038720][quote-nick]manoira skrev 2015-11-23 22:03:44 följande:[/quote-nick]

Hej! 

Jag är gravid med mitt tredje barn och är i vecka nio. Mår skit konstant och känner mig allmänt supergravid, precis som med mina tidigare två (-09 och -12). Trött, fryser, svullen, superluktkänslig (har svårt att stå ut med vår hund just nu för att hon luktar så konstigt) och illamående.

Nu försöker jag mest överleva till KUB-testet som jag ska göra om några veckor. Är sjukt nervös eftersom jag precis fyllt 35 och är extremt rädd för att något ska vara fel med barnet. Men vi har beslutat oss för att göra NIPT-test också om jag skulle ligga på relativt hög risknivå. 

Hu, önskar bara man kunde få vara gravid och glad 

Förväntad BF 3 juli. Får se om det håller i sig :)

[/

Vi har BF samma dag och mår lika ser jag. Mår så illa och tycker allt luktar så vidrigt. Trott hela dan att jag kommer spy, men klarat mig.

Jag har valt att göra FVP då jag är 41 år och inte känner mig trygg med KUB och dessutom vill testa så mycket som det går än bara Trisomi 13,18 och 21. Sedan blev jag rädd när jag har hört att låg sannolikhet inte är en trygghet att det är bra. Finns mammor så finns så låg sannolikhet och ändå fött barn med Downs syndrom, trisomi 21 alltså.

Jag och min sambo är ense om att avbryta vid svår avvikelse eller sjukdom.

• En del av oss

[quote=76039816][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-24 09:11:58 följande:[/quote-nick]

Gjorde på kvällsurin igår och morgonurin idag. Och det står fortfarande 2-3. 8 dagar sedan första digitala idag.

[/

Oj då vet inte alls vad visade det innan då? Nu är ju inte indikatorn helt 100 men förstår att du blir fundersam. Vad visar vanligt test då?

• En del av oss

[quote=76040048][quote-nick]M A F H H skrev 2015-11-24 09:55:38 följande:[/quote-nick]

Någon mer som börjat känna smärta i magen och även ryggen ibland? Tror inte att det är det som kallas för molande värk.. känns värre. Är ju inte så att man inte kan stå upp av smärta, men det känns ändå.

Är orolig för att det är så det ska kännas innan missfall.. inget blod ännu dock. 

Vill verkligen inte låta negativ eller förstöra "stämningen" men undrar bara om någon känt samma sak?? Kanske är vanligt. Är i vecka 9 förresten.. 

[/

Jag har känt av som typ hugg långt ner vid vissa rörelser ibland när jag ligger ner och flyttar på mig, är verkligen inte skönt. Tror det är ligamenten som känns. Sedan om jag hållt mig bara lite så kan jag få ont efter jag kissat typ runt urinblåsan men det går ju fort över.

Tror inte du behöver oroa dig. När jag fått missfall så har det blött ordentligt och jag har haft mest ont i ryggslutet något djävulskt.

• En del av oss

[quote=76040100][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-24 10:07:32 följande:[/quote-nick]

Vanligt test visar starkt plus

[/

Skönt det, men vet inte varför inte digital slår om, kanske är precis vid omslag till 3+ om någon dag eller att du drack mycket vätska igår eller så så at urinen inte var så koncentrerad. Vet att det fanns en bild hur strecken ser ut inuti testen på svga graviditetstesttråden på planerar barn igår.

• En del av oss

Jag tycker det ser bra ut Tess

• En del av oss

[quote=76040451][quote-nick]TessLiihten skrev 2015-11-24 11:30:51 följande:[/quote-nick]

Ja jag blev lite lugnare när jag såg hur pass mycket det ökat.

Och jag börjar få tillbaka lite mer symtom nu.

Just nu har jag som mensvärk i magen. Känner mig hungrig hela tiden, lätt ömma bröst. Inte börstvårtorna utan hela brösten. Kissar lite mer

[/

Låter precis som jag mådde när mina symtom kom runt v.6-7. Har fortfarande ömma bröst och mår illa och är galet trött hela dagarna. Springet på toa går i vågor numer men i början sprang jag mycket på toa jag också.

Skönt att du blev lugnad av att e stickorna i testen.

• En del av oss

VUL gick bra den lilla hade vaxt 5.5 mm sedan i torsdags och var nu 19 mm, hjärtat slår och den lilla rörde sin ena arm upp mot ansiktet så söt. Blev framflyttad 1 dag så BF 1 juli men blir igångsatt 2 veckor innan BF så nu verkar det bli veckan före midsommar om inte BF datumet ändras igen.

Bild på min lilla finns i mitt bildgalleri eller i tråden Juni16

• En del av oss

[quote=76041748][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-24 17:17:00 följande:[/quote-nick]

Kan man plussa en vecka efter äl? Blev tillbakaflyttad en vecka på kub.

[/

Vet inte. Plussade själv väldigt snart efter. Först den kortaste mens någonsin i 2 dagar, brukar ha mens oftast i 6 dagar iaf. Sedan supertidig ÄL på dag 11 och jag brukar oftast ha ÄL på dag 16-18. Min cykel skulle bara bli 24 dagar den månaden om jag inte hade plussat då min lutealfas är på 12 dagar. Jag plussade 11 dagar efter ÄL men går jag efter dagens VUL plussade jag 8 dagar efter ÄL. Fast vad jag läst så ju färden ner till livmodern 7 dagar och så svävar den runt inne i livmodern några dygn för att hitta en lämplig plats att implanteras på i livmoderslemhinnan. Jag har läst att det kan ta upp emot 10 dagar allt som allt så det låter väl tidigt att kunna få plus redan 1 vecka efter. Våra BF datum kommer justeras efter RUL vi kommer göra längre fram i graviditeten.

Svar på tråden BF juni/juli