Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Skicka hem dess flyktingar

Nerfherder skrev 2015-10-27 12:38:12 följande:
    Jag antar att du har en källa? Speciellt på det där om sharialagar.
    Källa: diverse poänglösa inlägg med innehåll gripet ur luften på diverse forum på internet. 

Eller menar du att det endast är flyktingmotståndarnas rättighet att klumpa ihop alla som inte tycker som dem och tillskriva dem sjutusen åsikter och epitet?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 16:06:42 följande:
    Jo, det var precis det du kallade det för; knark. Det var ingen som sa något om att missbruka receptbelagda mediciner, men du skrev direkt knark och knarkare. Och du fortsätter med personliga påhopp genom att komma med löjliga frågor som att jag måste knarka på benso om jag missar en TV serie (du måste utgå från dig själv) utan att adressera huvudfrågan i tråden. Så jävla löjligt.

Säg nåt som har med saken att göra, jag upprepar, hur ska vi lösa massinvandringen utan att Sverige går under ekonomiskt?

Nej just det, det var väl det jag visste, det har du ingen aaaning om. Men du kommer säkert börja bli obekväm den dagen du inte får ut ditt socbidrag längre utan måste ut och jobba.
    Om vi ska vara korrekta så var det du som skrev att du skulle "behöva benzo"för nån skitsak och antydde att även jag skulle börja nyttja detta utan anledning - det var det jag avsåg med att MISSbruka. Förstår du nu?

Finns väl massor av konstruktiva lösningar på invandringsfrågan. Hur löste man det i USA för några hundra år sedan? Som alltid är det en god idé att se bakåt och lära sig av historien. 

Min lilla pik om socbidrag måste ha tagit ordentligt kan jag f.ö. konstatera, eftersom du återanvänder den!
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 17:35:09 följande:

Du har visst inget att komma med ser jag. Mitt uttryck om benso var figurligt, men med tanke på alla nedskärningar som kommer ske inom kort, skattehöjningar och en ekonomisk depression som nalkas Sverige så kommer folk även bli deprimerade och för första gången verkligen få känna på vad "gå in in i väggen" verkligen betyder så då är jag säker på att antidepp och bensoförbrukningen kommer stiga enormt. Inte för att folk vill knarka bort sin verklighet utan för att ångesten över vardagen blir för mycket.

Hur står det till egentligen med dig och din verklighetsuppfattning? Du jämför alltså det som sker i Sverige just nu med USAs tidiga uppbyggnad? Vet du något om det till att börja med och vet du något om hur det är att leva och bo i USA idag? I USA får man aldrig något gratis och det går inte heller att snylta på skattepengar, vare sig du är infödd eller invandrare. I USA har dom anpassat sig efter detta men kommer svensken kunna göra detsamma? Kommer svensken acceptera att var individuell köpkraft kommer minska drastiskt, som att gå tillbaka i tiden med 100 år? Kommer svensken gilla läget nu när den inte bara måste försörja sig och sin familj utan även miljoner av nya människor som inte -får- arbeta. Som dessutom är otacksamma och anser sig mer berättigade än svenska folket att få själva få välja vilken plats i landet dom ska få bo på och försöker få sin vilja igenom genom att vägra gå av bussarna.

Min lilla pik om socbidrag måste ha träffat dig mitt i plytet. Hur ska du göra nu snart när du inte kan sträcka ut handen och kräva pengar av svenska staten längre?

Ingen idé att svara dig eftersom dina bemötanden tydligen går ut på att kopiera mina inlägg och snurra ett halvt varv. De som följt våra turer vet ju vem som skrivit vad först. Men ha så kul med detta.
  • Voluptuous Shalimar
    Mandel skrev 2015-10-27 20:16:37 följande:
    Självklart har man rätt till att ha önskemål. Ett önskemål är alltid ett önskemål och inget man kan kräva.
    Det smidigaste vore väl att acceptera det man får och sedan jobba sig vidare tills man uppnått sin egen önskan. Alla kan inte få sina önskningar uppfyllda direkt. Så är det inte för de som redan lever i detta land och det kan således inte bli för de nya invånare som kommer hit heller.

Om jag flydde för mitt liv så skulle jag bli glad och tacksam om jag fick tak över huvudet och mat i magen. 
    Om mitt eget land och folk svek mig så gravt att jag vore tvungen att fly för att rädda mitt eget skinn skulle jag verkligen vara tacksam mot de som tar emot mig.
    Om jag fått fly och lämna min säng, mina saker, mitt hem, min familj, min släkt så skulle jag vara evigt tacksam för dem som erbjuder mig en öppen famn. Att få en ny säng att sova i och hjälp till en nystart. Hjälp med en framtidstro.
    Det som skulle få mig att ledsen vore om ingen tog emot mig och lät mig leva på gatan istället.
    Samma här - och de flyktingar jag haft kontakt med är SAMTLIGA väldigt tacksamma, om än bedrövade över omständigheterna (vem skulle inte vara det?)

Men det är nog hårt att bli spottad på och nedvärderad OCH på detta tvingas bocka och buga och skrapa med foten och vara tacksam. Tänker jag.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:20:26 följande:
    hur kan man dessutom vara missnöjd med att ett land tar hand om en, ger en mat, tak över huvudet och kläder och sjukvård.
    Utan skall börja ställa krav på denna enorma genorositet som de blivit vägrad i många andra länder genom att vägra gå med på att bo där det finns plats.
    I mina ögon spottar dessa människor volentärerna i ansiktet som ställer upp med sin tid och sitt engagemang och utrummen kläder osv genom att inte säga att det duger...
    Men får man lov att fråga: hur många flyktingar har du träffat och pratat med? Hur många FÖRSTAHANDSutsagor på det du just skrev har du? Eller hämtar du detta från 1. obskyra sajter likt avpixlat o dyl  2. kvällspressen  3. vandringssägner (inlägg som "delas") på sociala medier?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:33:10 följande:

Hur menar du?

Menar du att jag har fel i att de sitter kvar i bussarna och vägrar gå av för att asylboendet ligger för ocentralt?

Isåfall har du rätt för jag har helt gått på nyheterna i radio och tv samt tidningarna.
    Men du säger med andra ord att det är lögner som sägs och skrivs? Att de itne har belägrat bussar och vägrat kliva av?
    Jag menar att om det är detta du bygger allt på så är du mer än lovligt naiv. Eller så är det jag som har en övertro på att människor av idag är medvetna om att media kan vinkla precis hur de vill - något som OFTA tas upp av främlingsfientliga grupper. Hur ofta har man inte hört hittepåbegrepp som "PK-media" samt att aaaaaaalllllll media i Sverige är vänstervriden dvs vägrar skriva positivt om partier som är blåare än sossarna - däribland SD förstås, som är så blå att de tonar i brunt...

Du säger på fullt allvar att du tror att varenda artikel som skrivs är till för att upplysa om en Objektiv Sanning (något som f.ö. inte ens existerar)? Du tror inte att rubriker som "Flyktingar belägrade buss - vägrar bo i XXX-byn" kan vara ett sätt att locka läsare, snarare än att förklara komplexa sammanhang? 

Om du flytt från ett land där du inte kunde vara säker på om myndigheterna ville dig väl eller tänkte fängsla dig och din familj eller råna er eller kanske helt enkelt köra iväg er ut ur det land ni satsat alla era besparingar på att fly till, skulle du då glatt följa med några random människor som du aldrig förut träffat? Informationen om var ni ska någonstans är oklar och du vet inget alls om vad som kommer att hända där? Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen - men du vet inte var, varför, om du får mat igen, om du får träffa den tolk du pratat med tidigare osv osv osv. Någon på bussen börjar prata om fångläger, eller utvisning, och du är inte säker på om detta är något du kan avfärda eller faktiskt ska vara rädd för. Det säkraste kanske är att sitta kvar på bussen med de andra, resonerar du MEN folket i detta nya land har aldrig någonsin stött på en regim som din och kan inte förstå hur du kan vara så ohövlig. 

Det finns alltid flera versioner av en story.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 13:52:47 följande:

Självklart gör tidningarna allt för att få läsare, men faktum kvarstår de vägrar kliva av och det är ju pga att det är ocentralt, det kan väl ingen säga inte stämmer.
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande:
    Om du flytt från ett land där du inte kunde vara säker på om myndigheterna ville dig väl eller tänkte fängsla dig och din familj eller råna er eller kanske helt enkelt köra iväg er ut ur det land ni satsat alla era besparingar på att fly till, skulle du då glatt följa med några random människor som du aldrig förut träffat? Informationen om var ni ska någonstans är oklar och du vet inget alls om vad som kommer att hända där? Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen - men du vet inte var, varför, om du får mat igen, om du får träffa den tolk du pratat med tidigare osv osv osv. Någon på bussen börjar prata om fångläger, eller utvisning, och du är inte säker på om detta är något du kan avfärda eller faktiskt ska vara rädd för. Det säkraste kanske är att sitta kvar på bussen med de andra, resonerar du MEN folket i detta nya land har aldrig någonsin stött på en regim som din och kan inte förstå hur du kan vara så ohövlig. 

Fraktas som boskap????
    De har ju GÅTT genom hela europa och får nu åka buss till ett boende med tak över huvudet och värme mat osv osv,
    de sitter bättre i de fina bussarna än vad jag gör när jag åker kollektivt till jobbet kanjag lova.

hur kan man va så ohövlig att man kommer till ett land och ber om hjälp och sedan vägrar ta emot det som ges
    Ok, då vet du mer än jag. Du var där, har pratat med samtliga inblandade och har besked om att de fått information och kände sig trygga, men krävde lägenhet centralt i stad och matkuponger på stadshotellet. Då ger jag mig.
  • Voluptuous Shalimar
    Nightrod skrev 2015-10-29 13:58:56 följande:
    Annledningen att de sitter kvar på bussen är ju det.

Vill observera att jag menar enbart de som sitter kvar och vägrar gå av, inte de andra som tar emot befintlig hjälp
    Så du har OCKSÅ pratat med dem och fått detta bekräftat? 

Otroligt företagsamma ni är måste jag säga!
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 14:00:00 följande:

Krigsflyktingar kapar en buss för att boendet uppfyller inte förväntad standard.

Finns inte många sätt det kan vinklas på, däremot kan det produceras tusentals skitförklaringar den ena brunare än den andra.

Inte många sätt? Detta kan vinklas på HUNDRA olika sätt skulle jag vilja påstå. Och ska vi gissa: media väljer det sätt som genererar flest klick/sålda lösnummer?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:04:08 följande:

Källa på vad?
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:56:27 följande:
    Ok, då vet du mer än jag. Du var där, har pratat med samtliga inblandade och har besked om att de fått information och kände sig trygga, men krävde lägenhet centralt i stad och matkuponger på stadshotellet. Då ger jag mig.

Så du menar att all media ljuger om varför de sitter kvar på bussarna och vägrar gå av
    Det finns många sätt att skriva en artikel på utan att direkt "ljuga". Man kan utelämna saker, tex, man kan använda ord som antyder det ena eller andra ("mannen påstår att han inte körde fortare än 80" låter helt annorlunda än "mannen meddelar att han inte höll mer än 80" tex). Där har du två exempel på "lögn" som inte direkt är att ljuga. 
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar