Skicka hem dess flyktingar
Eller menar du att det endast är flyktingmotståndarnas rättighet att klumpa ihop alla som inte tycker som dem och tillskriva dem sjutusen åsikter och epitet?

Du har visst inget att komma med ser jag. Mitt uttryck om benso var figurligt, men med tanke på alla nedskärningar som kommer ske inom kort, skattehöjningar och en ekonomisk depression som nalkas Sverige så kommer folk även bli deprimerade och för första gången verkligen få känna på vad "gå in in i väggen" verkligen betyder så då är jag säker på att antidepp och bensoförbrukningen kommer stiga enormt. Inte för att folk vill knarka bort sin verklighet utan för att ångesten över vardagen blir för mycket.  
Hur står det till egentligen med dig och din verklighetsuppfattning? Du jämför alltså det som sker i Sverige just nu med USAs tidiga uppbyggnad? Vet du något om det till att börja med och vet du något om hur det är att leva och bo i USA idag? I USA får man aldrig något gratis och det går inte heller att snylta på skattepengar, vare sig du är infödd eller invandrare. I USA  har dom anpassat sig efter detta men kommer svensken kunna göra detsamma? Kommer svensken acceptera att var individuell köpkraft kommer minska drastiskt, som att gå tillbaka i tiden med 100 år? Kommer svensken gilla läget nu när den inte bara måste försörja sig och sin familj utan även miljoner av nya människor som inte -får- arbeta. Som dessutom är otacksamma och anser sig mer berättigade än svenska folket att få själva få välja vilken plats i landet dom ska få bo på och försöker få sin vilja igenom genom att vägra gå av bussarna.  
Min lilla pik om socbidrag måste ha träffat dig mitt i plytet. Hur ska du göra nu snart när du inte kan sträcka ut handen och kräva pengar av svenska staten längre?

Krigsflyktingar kapar en buss för att boendet uppfyller inte förväntad standard.
Finns inte många sätt det kan vinklas på, däremot kan det produceras tusentals skitförklaringar den ena brunare än den andra.