Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Skicka hem dess flyktingar

Nightrod skrev 2015-10-29 14:02:21 följande:
    Nej jag menar att interjuverna, radion, tv och alla säger ju samma sa att en liten grupp vägrar kliva av bussarna för att det är för avlägset.

Är det detta som du menar är fel... (orkar inte läsa alla konversationer)
    Jag menar att detta med flyktingar som "kräver" centralt boende, finare mat, you name it, har blivit ett populärt rubriktema, lite som att ständigt låta löpsedeln skrika om "Victorias gravidlycka" så fort hennes avlägsna kusins ingifta syssling är på smällen. Skulle man ta allt som skrivits om Victorias antydda graviditeter på allvar så har hon varit gravid i princip konstant sedan bröllopet, ju. (Ja, OT, men också ett exempel).
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:09:36 följande:
    så med andra ord menar du att alla tidningar och alla nyhetskanaler valt att vinkla detta så det låter som om de inte vill kliva av pga avlägsenhet.

varför vill de då inte kliva av och källa på det...
    Inte alla. Jag har faktiskt läst artiklar som förklarar VARFÖR de inte klev av bussen - det brukar ju ordna upp sig så fort de känner sig trygga med att inget hemskt kommer att hända. 

Och källa på det, tja, jag har inte heller varit och pratat med folk på plats men just därför sväljer jag inte allt som skrivs utan ifrågasätter det som låter märkligt och dumt. 
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-29 14:22:43 följande:
    Ingen komplex sanning. Enkel logik.
    1. Om du flyr från krig och ett land är villigt att ge dig tak över huvudet, mat i magen, fickpengar och skydd, tacka och ta emot och se till att själv anstränga dig och visa dig värdig hjälpen du fått och bygga upp ett nytt liv där du deltar i det nya samhället och inte blir en del av de alternativa samhällena som byggs upp i vårt.
    2. Håll käft och ta dig härifrån till ett annat land som erbjuder dig bättre villkor än Sverige.

Men sluta spotta på folket och landet som har räckt ut en hand till dig.

Det är normal, vanlig, grundläggande hyfs, respekt, uppfostran och beteende. Om man inte ens kan uppfylla något så enkelt är det frågan om det verkligen är en person som vi vill läggan mängder med pengar och energi på. 

Så nej, det är ingen jävla komplex sanning även om många lobbyar för det för att bortförklara verkligheten.
    Nu skriver jag på ett vänligt sätt (svårt att inte låta pikande när man inte kan höra tonfall osv): vill du vara snäll och läsa mitt inlägg (det du besvarade) igen? Ditt svar var lite goddag yxskaft, nämligen. 
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 14:30:08 följande:
    Att de fraktas runt som boskap var inte mitt påstående utan svar på tidigare inlägg från Voluptuous Shalimar, så det får du fråga denna användare om

Otacksamma anser JAG att de är när de får ett boende och hjälp och vägrar ta emot det genom att vägra kliva av bussen (som flera flera av länkade inlägg säger). Så källan i detta fall är jag själv och i och med att jag skriver detta så är ju det källhänvisning till det påståendet.
    Med den logiken kan NN alltså skriva "Anonym (tröttnat) är bevisligen korkad" och sedan styrka detta med att NN själv tycker det och alltså kan hänvisa till sig själv som källa.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 14:35:52 följande:

Det duger inte inte för dig att dom själva uppger det?

i Finland stod det nån irakier som rakt av sa att maten duger inte ens till hans hund.

i tyskland ser man utsagor att dom är så kåta att "ballarna gör ont" och dom behöver kvinnor pronto.

I Sverige säger dom att dom vill bo centralt i storstäder om och om och om och om.

Du får det till att det är media som misstolkar, okey, har du fler ursäkter till busskapare ?

bullskit åt sidan så låter jag en bild tala för mig.

Rolig bild! Tyvärr kommer den inte med när jag citerar men den intresserade får väl gå tillbaka till inlägget och kolla. 

Jag kontrar!

Om du rest från detta

och kom till detta 

Skulle du känna dig trygg då?

(apropå att man inte kan vinkla en framställning på så himla många olika sätt)
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-29 15:04:38 följande:
    Nerfherder ber om källa på att de blir fraktade som boskap
    Ni tjatar om källor hit och dit men de enda källor ni själva kan komma med är "så tycker jag" eller "det står i Expressen/på avpixlat/jag läste det på fejjan/flashback så då MÅSTE DET JU VARA SANT ELLER HUR!!!!!111!!!"

När jag ber om en källa är det för att jag vill gå till grunden med varifrån något kommer. I denna tråd verkar "KÄLLA PÅ DET?!?!?!?!?!?" användas rätt frekvent och mer som ett sätt att undvika att svara på en fråga. 

Och inte fattar man vad man ska svara heller eftersom KÄLLA PÅ DET?!?!?!? i vissa fall besvaras med "för så tycker JAG!!!" och i andra fall med "vaddå källa, har du KÄLLA PÅ ATT FRÅGA DET?!?!?!?"

Förutom detta källhistoriska tjat rabblas en hoper floskler och trams som det inte ens är idé att svara på eftersom ingen verkar förstå svaren utan bara upprepar samma floskler. What's the point?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-29 18:42:34 följande:

Du menar alltså, om du hade flytt från ett land där inget krig förekommer, skulle du känna dig trygg i ett annat civiliserat land om du betedde dig som en barbarisk apa mot polis, nej förmodligen inte.

Omkring det vi ser på gatan här när kurder och turkar har drabbat samman i regelrätta kravaller på Stockholms gator

Sverige

Tyskland

Gissa vilka som beter sig som apor mot polisen på min bild? Ledtråd: de är inte från Utrikeslandet. 

Sen är jag relativt nyhitflyttad från just Frankfurt och kan säga att jag kände mig 100 ggr tryggare där än här - och vet du vad, det är svennarna som skrämmer mig. 
  • Voluptuous Shalimar
    border1 skrev 2015-10-29 21:45:44 följande:

Varför i hela helvete bildar du dig en uppfattning om situationen utifrån media? 

Detta har jag ifrågasatt länge utan att få ett vettigt svar, så hoppas inte på någon förklaring. Tror inte att alla förmår läsa med kritisk blick helt enkelt.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-29 21:46:33 följande:

Nej det är väl vänsterpartistpolitiker. De verkar ha en förkärlek för att sparka poliser i huvudet. "Svennar" var det, ja. Kanske Frankfurt passar dig bättre ändå.

På bilden kan man se motdemonstranter som angriper en fredlig antirasistmanifestation. Polisen är tvungen att ingripa men blir attackerad.

Klart Frankfurt passar mig bättre. Tur att vi blev så oerhört väl emottagna där trots att vi inte ens kunde språket när vi kom...
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-30 08:48:41 följande:
    Du säger ju att källor som SVT, Expressen, Aftonbladet, P3, DN osv inte räknas som källor för att det är lögner.

Du har enbart sagt att all media ljuger och att flyktingarna inte alls är kvar på bussarna att allt vart ett missförstånd. Att det löstes med kommunikation, men ändå så kommer det ständigt nya källor som du avvisar för att all media ljuger.

Sedan toppar du av med att säga att man inte kan säga att man PERSONLIGEN TYCKER NÅGOT utan att hänvisa till en källa om man gör det. Om man visar upp massor med artiklar och klipp och sedan säger att detta är ifioti så vill du ha en källa på varför man tycker det är idioti inte källa till bakgrunden utan till ens eget tyckande.
    Det är ju bara att förlöjliga hela konversationen.

har du så jävla lite fakta att komma med att du går in på nivån att man måste lägga fram källor till persoliga åsikter??
    Var har jag sagt att media LJUGER? Jag har tvärtom sagt att de INTE ljuger utan vinklar en sida av sanningen. Hur är det med läsförståelsen?

Allt det där tjafset om källa på personligt tyckande har jag hållit mig undan eftersom jag tycker att det är så urbota korkat, tror du blandar ihop inlägg. Anklaga mig inte för något i den fåniga debatten. 

Och bara för att göra detta klart för dig; jag tycker jag inte att någon verkar ha "fakta att komma med" bortsett från just sådana "fakta" jag starkt ifrågasätter: ströartiklar från kvällspressen, FB-inlägg, obskyra webbsidor. Jag har aldrig påstått att jag presenterar diverse fakta i denna tråd, det enda jag gjort är att försöka visa på andra, mer källkritiska och nyktra, sätt att se på de uppgifter som hittills förekommit i tråden. 
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 12:55:54 följande:
    Du tycker inte det är skillnad, på att gnälla över det man själv är med och finansierar och vad ens föräldrar och far- och morföräldrar också gjort i alla år, samt på att gnälla över något som man bara utnyttjar och aldrig deltagit i finansieringen av? Speciellt när det landet inte har några skyldigheter alls mot gnällspiken för den har ingen anknytning till landet ifråga? Så allt från landets sida är ren välvilja och ren allmosa som landet över huvud taget inte behövt dela med sig av.
    Så du tycker att det nu är läge att berömma sig och ta cred för vad äldre generationer gjort? Det ska du nog tala tyst om ifall du pratar med tyskar, vars far- och morföräldrar i många fall varit aktiva i Partiet, något som kanske inte känns så roligt för barnbarnen att förknippas med nu, 80 år senare. Ska det på samma sätt spilla över på barn och barnbarn och barnbarnsbarn? Och hur länge ska vi beskylla jämnåriga tyskar för vad som hände under WW2?

De som betalar skatt i Sverige idag bidrar ju absolut till välfärden, men vet du, har man inte barn så är man en stor fet förlorare på det systemet, eftersom barnfamiljer får MASSOR av förmåner som tas från skattinbetalningar. Och hur gör vi med de helsvenska socbidragstagarna då? De betalar ju inte skatt utan är endast TÄRANDE. Ut med dem, kanske?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 13:59:51 följande:
    Varför skulle jag tala tyst om det? Under tiden vi ha skapat vår välfärd har de förstört sina länder. Under tiden vi har sett till att skilja stat och kyrka åt har de valt att förstärka religionens makt över sina samhällen. Under tiden vi har sett till att förbättra situationen för vår kvinnliga befolkning, har deras befolkningar (kvinnor och män likaså), med näbbar och klor försvarat, bortförklarat och förstärkt förtryck av sina kvinnor och fortsätter göra det när de flyttar till väst.
    Hahaha, VI? Är du 200 år gammal eller vad?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 14:20:18 följande:
    Och för att svara på resten av harangen, jag är ingen stor fan av alla bidrag vi öser över folk. Men nu har faktiskt de där anknytning till Sverige så vi får väl ta hand om våra bidragsberoende personer. Andra länder får ta hand om sina. Jag vill inte betala skatt för att hålla alla möjliga människor med pengar. Är det någon form av death race där vi uppmanar folk till verklighetens Hunger Games? Typ "Om du lyckas ta dig till Sverige utan att dö på kuppen har Sveriges arbetande befolkning i privata sektorn utlyst en vinst som heter pengar i fickan, tak över huvudet, bara rättigheter men inga skyldigheter". Det låter så på dem som inte fattar var pengar kommer ifrån och som ställer korkade och intelligensbefriade frågor av typen "Och hur gör vi med de helsvenska scobidragstagarna då?.. Ut med dem, kanske?" 
    När man inte har mer att säga så kommer alltid personangrepp, kommentarer om intelligens och så vidare. Så detta svar var väl väntat. :-/
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-06 14:23:04 följande:
    Tja, om du inte känner dig som en del av "oss", har det säkert sina förklaringar som jag enbart kan spekulera i. Och då är det väl inte så konstigt heller att din lojalitet ligger hos någon annan och inte bryr dig om hur det går för folket som har byggt upp välfärden, sekulariserat sitt land och sett till att kvinnor erkänns som egna personer och inte som husdjur åt männen. Det är fullt förståeligt varför du tycker som du gör och varför du inte kan förstå hur andra som är "vi" känner.
    Jag kan ju inte ta åt mig äran för vad mina morföräldrar gjorde, dessutom stod de knappast på barrikaderna och stred för kvinnors lika värde och arbetstagares rätt till det ena och det andra. De slet med sitt jordbruk, punkt. Men dina kanske var såna här hjältar som förde landet framåt genom modiga gärningar? Och dessutom överförde sina hjältegener till dig, att yvas över?

Sedan hoppade du (förstås) helt över allt jag skrev om att förfädernas gärningar ska spilla över på nästkommande generationer och hur det isåfall skulle tolkas bland människor vars förfäder gjort mindre trevliga saker. Jag har bott i Tyskland tills ganska nyligen och det är inget skämt att säga att det inte skulle vara poppis att anklaga mina jämnåriga för att ha hållit folk i koncentrationsläger, spottat på judar osv. 
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar