Skicka hem dess flyktingar
...och därför går svenskar ALDRIG ut i skogen för att plocka svamp och bär... eller jo det gör vi ju visst! SOm sagt, man kan informera om hur det fungerar.

...och därför går svenskar ALDRIG ut i skogen för att plocka svamp och bär... eller jo det gör vi ju visst! SOm sagt, man kan informera om hur det fungerar.

Men får man lov att fråga: hur många flyktingar har du träffat och pratat med? Hur många FÖRSTAHANDSutsagor på det du just skrev har du? Eller hämtar du detta från 1. obskyra sajter likt avpixlat o dyl 2. kvällspressen 3. vandringssägner (inlägg som "delas") på sociala medier?

Jo att du är källhänvisningarnas moder med dina onliners vet alla. 
Men du håller alltså med om att det är skitsnacka och lögner att de vägrar kliva av bussarna

Självklart gör tidningarna allt för att få läsare, men faktum kvarstår de vägrar kliva av och det är ju pga att det är ocentralt, det kan väl ingen säga inte stämmer. 
Fraktas som boskap???? 
De har ju GÅTT genom hela europa och får nu åka buss till ett boende med tak över huvudet och värme mat osv osv,  
de sitter bättre i de fina bussarna än vad jag gör när jag åker kollektivt till jobbet kanjag lova. 
hur kan man va så ohövlig att man kommer till ett land och ber om hjälp och sedan vägrar ta emot det som ges

Källa på vad?Så du menar att all media ljuger om varför de sitter kvar på bussarna och vägrar gå av

Vad i mitt ovanstående inlägg vill du ha källa på?

Att de fraktas runt som boskap var inte mitt påstående utan svar på tidigare inlägg från Voluptuous Shalimar, så det får du fråga denna användare om 
Otacksamma anser JAG att de är när de får ett boende och hjälp och vägrar ta emot det genom att vägra kliva av bussen (som flera flera av länkade inlägg säger). Så källan i detta fall är jag själv och i och med att jag skriver detta så är ju det källhänvisning till det påståendet.

Och din källa har rätt i att tycka det och det gör ju att din källa har rätt i påståendet att det inte ses som otacksamt. 
Men då min källa är väldigt övertygad om att denne ser det som otacksamt och hänvisar till att denne verkligen tycker så. 
Så det enda man kan komma fram till är att vi är överens om att vi anser att varandras källhänvisningar har fel, och där i ligger debatten..

på vad? 
Jag har lämnat källor på att de sitter kvar på bussen och inte vill bosätta sig på asylboendet. 
Och det tycker jag är otacksamt.. 
 Att du tycker det är otacksamt är ingen källa
Vad är det som du vill ha källa på i detta?
Att de fraktas runt som boskap, samt är otacksamma.

Och det har jag svarat på 
Jag har inte påstått att de fraktas som boskap på bussarna det är Voluptuous Shalimar uttryck. 
Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:47:42 följande: 
......Du hamnar på en buss och fraktas likt boskap i 12 timmar, sedan kommer människor och visar dig på att du ska av bussen..... 
Och att jag tycker det är otacksamma som inte kliver av bussen har som sagt redan bearbetats.