• Nerfherder

Skicka hem dess flyktingar

HenryIronstead skrev 2015-11-07 18:11:57 följande:

Tio procent, MAX tio procent är från Syrien. Antagligen färre. Vet du vad tio procent är? Tio procent av hundra är... TIO!

Blir glad av att höra att 60% får avslag. Komma från fredliga länder och tro att man kan få allt i Europa, jo tjenare.

Hur vet du det?
  • Nerfherder
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-07 18:43:25 följande:

News flash, det är krig i fler länder än Syrien. Jag nämnde inte ens Syrien i mitt inlägg. Nämnde heller inte avslag och 60%, citerade du ens rätt inlägg?

Troligtvis inte
  • Nerfherder
    Anonym (visst) skrev 2015-11-07 20:44:19 följande:

Har jag önskat misär över ett helt folk? 

snurra vrida snurra vrida, har du börjat föra bok över det du skriver som jag tipsade om förut?
  • Nerfherder
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-11-08 01:08:58 följande:

Jaså, det menar du? Hurdå? Utveckla. 

Vet inte vad det är för kurs du gått men på mina kurser ingick inte förslag för relationer till terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, självmordsbombare, kvinnoförtryckare, mördare. 

Ah, du har inte gått någon kurs. För då hade du lärt dig att inte alla invandrare begår brott.
  • Nerfherder
    Anonym (Mycket vill ha mer...) skrev 2015-11-08 10:13:00 följande:

Vad är det med dessa flyktingar som vägrar gå av bussen igen... Så jävla respektlöst!!!

Du får väl åka dit och hjälpa till på plats.
  • Nerfherder
    Anonym (blåvitt) skrev 2015-11-08 10:48:45 följande:

Ska personen i fråga åka dit och hjälpa på plats? Varför? skribenten la in ett inlägg att han/hon tycker det är respektlöst av flyktingar att först få hjälp att komma in i ett land och sedan få ordnat boende, för att sedan vägra kliva av bussen för flyktingarna gillar inte platsen.

Du skriver inlägg efter inlägg som saknar mening. Ren trams kort och gott.

10 ord i detta inlägg du la in. Är du inte så duktig på att skriva? du läger in få ord i varje tråd och inlägg du gör.

Ett annat alternativ är att du inte orkar med att tramsa för du skriver i många trådar. Därav de ca 10 orden i varje tråd och inlägg.

Men en sak som är säker är att du inte har något att komma med, förutom ca tio orden i varje tråd och inlägg.

Ohh, precis som det här inlägget du skrev anonymt var något att komma med.
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 11:48:15 följande:

Att vilja avskaffa välfärdsstaten är inte lika med att önska sig tillbaka till medeltiden.

Det blir resultatet
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:16:54 följande:

Så du tycker att länder som inte har den ofantliga sektor vi har i Sverige är medeltida?

Schweiz, Singapore och Hong Kong (före Kinas övertagande) är ju typexempel på medeltida feodalsamhällen...

Nej, det menar jag inte, men det skulle bli resultatet för densvenska VÄLFÄRDEN
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-11-08 12:40:18 följande:

Varför skulle svenskar vara mindre kapabla till att själva ta ansvar för sin välfärd än invånarna i de nämnda länderna?

Vad är skillnaden mellan dessa länder, kan man undra.

Jo, Sverige har alltid haft ett bra välfärds system. De andra har aldrig haft ett, ens.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-08 13:06:30 följande:

Sveriges välfärdssystem håller på att krackelera, om det inte redan har gjort det.

Tänk om du kunde läsa de föregående inläggen innan du svarar
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar