Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Behöver lite råd

Ja vad ska man säga. Först och främst, beklagar. Förstår att du har det jobbigt. Sen rekommenderar jag dig att kontakta nar-anon. Och detta oavsett om ni fortsätter eller inte. Därför att du behöver prata med likasinnade och lära dig att förstå och hantera situationer.

Hoppas verkligen att du är ok trots allt! Vet vad du går igenom.

• Anonym (Tess)

Han måste ju ta ansvar och stå för vad han säger. Att säga en sak till dig och en annan till henne gör ju att du inte kan lita på vad han säger. Han vänder kappan efter vinden och struntar i andras känslor och sitt eget ansvar. Sorgligt att ett barn ska utsättas för detta. Men ja du får göra det bästa av situationen och absolut inte förvänta dig något av honom överhuvudtaget.

Även om han klarar av att leva som drogfri framöver så kommer mycket att kretsa kring honom.

• Anonym (Tess)

Jag rekommenderar att du ser realistiskt på saken. Dvs som det kommer att bli i verkligheten. Du kommer att få ta hand om barnet själv. Ta alla dagar och ägna ditt liv åt barnet. Din fritid kommer att bli minimal. Och ja det är inte lätt alla dagar. Du kommer eventuellt få bråka med pappan om vårdnad och umgänge. Eller om han sköter sig ge honom hälften av barnets tid förutsatt att han håller sig i skinnet. Då har också hans eventuellt blivande fru också barnet varannan vecka. Trots att du fått göra alla småbarnsåren själv, mer eller mindre.

Om du är ok med detta och känner att du klarar av det så ja varför inte. Livet förändras definitivt med barn. Vissa vill ha någon att dela vardagen med och andra klarar det själv. Jag klarar det inte själv. Måste kunna träffa kompisar ute, träna osv ibland.

Alltså jag försöker inte avskräcka utan vill få dig att se alla bitar. Man missar lätt alla känslor av ensamhet och bitterhet som kan uppstå när man är ensam med ett barn.

• Anonym (Tess)

Beklagar verkligen! Hoppas du mår ok efter omständigheterna. :(

Ja vad säger man. Inte helt oväntat att han skulle vara påtänd. Det är givetvis jobbigt för dig men snälla gå vidare utan honom.

Svar på tråden Behöver lite råd