• Rakad Apa

Hur lagar du korvstroganoff?

Hej gott folk!

Har inte lagat korvstroganoff på många år och blev nu sugen på det men när jag googlade recept så var typ alla olika. T ex så innehöll en del recept krossade tomater medans en del andra hade dijonsenap. Gemensam nämnare verkar dock vara tomatpuré.

Så nu är jag nyfiken på hur ni lagar det!?!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Svar på tråden Hur lagar du korvstroganoff?
  • Miew

Falukorv
    Lök
    Ketchup
    Sweet N sour chilisås
    Créme fraiche
    Vatten
    Kanske en droppe soja för färg
    Salt och peppar

• Rakad Apa
    Miew skrev 2015-10-27 16:26:27 följande:

Falukorv

Lök

Ketchup

Sweet N sour chilisås

Créme fraiche

Vatten

Kanske en droppe soja för färg

Salt och peppar

Sweet and sour, hur blir det? Bara kryddstarkt eller blir det en liten asiatisk prägel på maten?
  • Ganyca

Falukorv, lök, paprika och chili creme fraiche, grädde, ketchup (för att jag aldrig har tomatpure hemma).

• Ganyca

Falukorv, lök, paprika och chili creme fraiche, grädde, ketchup (för att jag aldrig har tomatpure hemma).

• StevenDiese

Bra falukorv typ Nässjö chark eller vaggeryds. Stek korven en stund släng sen i lök. Sen tomatpuré. Salta och svartpeppra. I med grädde. Ju fetare desto bättre. Låt puttra en stund. Klart!

Tomatpuré går ju byta ut mot ketchup eller en buljongtärning om man gillar det.

• Aniiee

Inte alls. Finns få saker jag verkligen blir kräkfärdig av i köket, men Korv Stroganoff är en av dem.....

Det GÅR att rädda med kryddkorvar (Salsiccia, Merguez eller Kolbasz, gärna blandat) istället för falukorv, men det är tusan knappt =P

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Fjäril kär

det fiffiga med korvstroganoff är att du kan ha i vad som helst . Lite som köttfärssås typ.... 

jag gör aldrig samma utan varierar beroende på vad jag har hemma. 

Något som känns lyxigt är att göra stroganoff på god kvalitativ prinskorv.  Brukar passa på när det är extrapris kring jul o påsk. 

• LaLola

Falukorv, gul lök, riktig grädde, tomatpuré, salt o peppar.
    Mer behövs inte tycker jag.

• Miew
    Rakad Apa skrev 2015-10-27 16:32:34 följande:
    Sweet and sour, hur blir det? Bara kryddstarkt eller blir det en liten asiatisk prägel på maten?
    Det blir en liten tvist bara, tycker det bryter av bra
Svar på tråden Hur lagar du korvstroganoff?