• Rakad Apa

Hur lagar du korvstroganoff?

Hej gott folk!

Har inte lagat korvstroganoff på många år och blev nu sugen på det men när jag googlade recept så var typ alla olika. T ex så innehöll en del recept krossade tomater medans en del andra hade dijonsenap. Gemensam nämnare verkar dock vara tomatpuré.

Så nu är jag nyfiken på hur ni lagar det!?!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Svar på tråden Hur lagar du korvstroganoff?
  • Berguven

Falukorv
    Gul lök
    Chilisås
    Matlagningsgrädde
    Cream Fraiche
    Tomatpuré
    Paprikapulver
    Vitpeppar (Inte lika mycket som i receptet)
    Salt (enbart någon nypa, tycker buljongen och korven gör mycket)
    Vitlök
    Köttbuljong

Den är något så underbart god.

• HepaticaNobilis
    LaLola skrev 2015-10-27 16:47:00 följande:

Falukorv, gul lök, riktig grädde, tomatpuré, salt o peppar.

Mer behövs inte tycker jag.

Så gör jag med, ibland piffar jag till med ett par klyftor vitlök då jag är förtjust i det:)

Cayennepeppar/chili gillar min sambo att ha i som tycker om lite mer kryddstark mat.
  • flislis

Falukorv, krossad tomat, grädde/mjölk, köttbuljong, peppar, cayenne och sist men inte minst; ajvar eller paprika!

• Virriga Vera

Förutom det självklara, falukorv. Tomatpure, lök, grädde, dijonsenap och när allt kokt ihop, finhackad saltgurka. Har jag inte det hemma så kan jag ta bostongurka. Senapen reder så såsen blir lite tjockare.

• Abbe83

Jag är vegetarian så till mig själv gör jag korvstroganoff med sojakorv och till min sambo med falukorv. Sen lök, tomatpuré, senap, mellangrädde, salt, svartpeppar och persilja. 

• sextiotalist

Falukorv, lök, paprikapulver, dijonsenap, tomatpuré, crème fraiche och grädde

• MoLsMamma

Falukorv, gullök, matlagningsgrädde, tomatpuré soja, salt o peppar

Världens enklaste o snabbaste!

• HejPippi
    Abbe83 skrev 2015-10-27 17:43:52 följande:

Jag är vegetarian så till mig själv gör jag korvstroganoff med sojakorv och till min sambo med falukorv. Sen lök, tomatpuré, senap, mellangrädde, salt, svartpeppar och persilja. 

Jag gör nästan likadant :) så himla gott.

Sojakorv, lök, tomatpuré, dijonsenap, havregrädde/sojagrädde, salt & peppar och persilja.
  • Rakad Apa

Fått många bra tips nu. Jag som gillar kryddstark mat ska nog pröva chili crème fraiche eller chilisås som några har skrivit i tråden. Men är det inte lite overkill att ha i matlagningsgrädde OCH crème fraiche? Eller har sistnämnda något med tjockheten på såsen att göra?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Hur lagar du korvstroganoff?