Starka skrev 2017-03-23 12:07:40 följande:
Ett tips är att köpa billig hushållsost och så "glömmer"du den i kylen 1 år så har du jättegod lagrad ost sen funkar med både vaxade och vakuumpackade ostar. Hjälper ju inte just nu men ändå haha
Det enda jag gör med dom är att ja vänder dom nån gång då o då. Älskar ost men ska man ha en ost som smakar något så är dom rätt dyra. Köper på mig lite då o då så jag alltid har en god ost. Bäst blir det om man låter den ligga 12 mån efter bäst före datum. Så passa på när dom säljer ut kort datum
klyban skrev 2017-03-24 13:03:26 följande:
Vi får lägga till att den bara blir bättre och bättre också.
Vet jag var i en tråd där vi hade ett gäng som var helt galet arge för affären hade märkt om datumet på osten i affären.
Och desto mer jag sa det är ju skitbra, desto argare blev dom, för ost går inte äta efter bästföredatumet tydligen.
Visst märka om datum är inte rätt, men just i ostfallet så lagrar dom osten åt en och man får betala för en billig ost.
Kan det bli bättre?
Jag vet annars folk som har köpt 3st hushållsostar, sen öppnar dom en varje ju, och köper en ny hushållsost.
Det blir sjukt gott.
Skulle gärna vilja testa detta men mina ostar blir alltid mögliga typ. Beror det på att de är öppnade? Sålänge man håller osten vacumförpackad eller i vax så håller den sig alltså i kylen?
Hur smakar den sen efter några månader? Säg om man lagrar en hushållsost. Smakar den som typ prästost sen eller? Alltså inte i konsistensen då men i skarphet menar jag :)