• SandyC15

Amma på offentliga platser

Vad tycker ni om att man ammar på offentliga platser?

Ni som ammar, varför har ni valt det?

Ni som inte ammar, varför har ni valt det?

Jag har en dotter på snart 4 månader och jag ammar. Tycker personligen att det är det bästa och så är det väldigt praktiskt!

Så himla mysigt. :)

• Svar på tråden Amma på offentliga platser
  • Bullen2015

Sist amma jag när lillen ville och det var ofta ;) Hade inga problem att amma någonstans... Kan ju bero på att man inte slänger fram hella bröstet. Snart är det dax igen, kommer göra samma sak igen :)

• green34
    SandyC15 skrev 2015-10-29 09:16:00 följande:

Jag har en dotter på snart 4 månader och jag ammar. Tycker personligen att det är det bästa och så är det väldigt praktiskt!

På offentliga platser precis som privata platser handlar det om hur amningen sköts.
  • MammAmma

I don't give a f**k. Jag har ammat när det behövts oavsett var och bryr mig inte om huruvida andra ammar eller var de gör det. Ungarna behöver ju äta oavsett hur man valt att mata dem och oavsett var man befinner sig.

• Flickan och kråkan

Självklart ammar jag på offentliga platser då mammor (oavsett om de ammar eller ger ersättning) såväl som små barn har samma rätt till det offentliga rummet som alla andra.

Byt ut "att amma" mot "att ge ersättning" så förstår alla med lite normalt vett bakom pannbenet hur absurt det är att det överhuvudtaget är en fråga under diskussion. 

• green34
    SandyC15 skrev 2015-10-29 09:16:00 följande:

Mitt svar på frågan är att oavsett om du ammar ditt barn på offentliga platser respektive privata platser handlar det om att sköta amningen så snyggt som möjligt,.
  • SandyC15
    Flickan och kråkan skrev 2015-10-29 09:48:34 följande:

Självklart ammar jag på offentliga platser då mammor (oavsett om de ammar eller ger ersättning) såväl som små barn har samma rätt till det offentliga rummet som alla andra.

Byt ut "att amma" mot "att ge ersättning" så förstår alla med lite normalt vett bakom pannbenet hur absurt det är att det överhuvudtaget är en fråga under diskussion. 

Jag ammar min dotter vart som helst!!! Är hon hungrig så hon hungrig! Inte OK att låta henne skrika i 20-30 min extra bara för att folk runtomkring tycker det är äckligt eller fel.

Anledningen till att jag startade tråden är pga att jag fått höra att det är äckligt eller tillomed ONATURLIGT, alltså va??

Jag vill se allas åsikter och upplevelser!
  • SandyC15
    green34 skrev 2015-10-29 09:58:23 följande:

Mitt svar på frågan är att oavsett om du ammar ditt barn på offentliga platser respektive privata platser handlar det om att sköta amningen så snyggt som möjligt,.

Okej. Kan du vidareutveckla hur du menar med "skötas snyggt"? :)
  • green34
    SandyC15 skrev 2015-10-29 10:00:26 följande:
    Okej. Kan du vidareutveckla hur du menar med "skötas snyggt"? :)
  • Flickan och kråkan
    green34 skrev 2015-10-29 09:58:23 följande:
    Gäller detta enbart ammande mammor? Vad jag menar är att det finns ju ingen som stänger ute eller funderar på att stänga ute vuxna som äter "så snyggt som möjligt" i det offentliga rummet. 
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2015-10-29 10:02:43 följande:
    Gäller detta enbart ammande mammor? Vad jag menar är att det finns ju ingen som stänger ute eller funderar på att stänga ute vuxna som äter "så snyggt som möjligt" i det offentliga rummet. 
    ....som INTE äter (eller gör andra saker för den delen) "så snyggt som möjligt" i det offentliga rummet.
Svar på tråden Amma på offentliga platser