• Royalist

Wallström: det svenska samhället kommer att kollapsa

Nu erkänner till och med Socialdemokraterna att det svenska samhället kommer att kollapsa (se länk längst nedan). Drömmer

Det svenska välfärdssamhället kommer att kollapsa.

En stilla undran jag har till mina medmänniskor (varav de flesta är politiskt korrekta människor) är: hur känns det? Ni har ju fått som ni ville, fast kanske ändå inte? Obestämd

www.dn.se/nyheter/sverige/margot-wallstrom-om-branderna-sd-har-ett-ansvar/

• Svar på tråden Wallström: det svenska samhället kommer att kollapsa
  • Gert

Nä men vänta nu här. Detta måste betyda att Wallström nu tillhör SD-klanen.

Give ´em Hell!
  • nihka
    Royalist skrev 2015-10-30 18:45:57 följande:

Nu erkänner till och med Socialdemokraterna att det svenska samhället kommer att kollapsa (se länk längst nedan). Drömmer

Det svenska välfärdssamhället kommer att kollapsa.

En stilla undran jag har till mina medmänniskor (varav de flesta är politiskt korrekta människor) är: hur känns det? Ni har ju fått som ni ville, fast kanske ändå inte? Obestämd

www.dn.se/nyheter/sverige/margot-wallstrom-om-branderna-sd-har-ett-ansvar/

Gör dom?

Läs den här delen igen:

"Margot Wallström säger att det finns en punkt då flyktingmottagandet blir en sådan påfrestning på det svenska samhället att vi inte klarar mer.

??Jag tror att de flesta känner att vi inte kan upprätthålla ett system där det kanske kommer 190?000 människor varje år, i längden kommer våra system att braka ihop. Och det mottagandet kommer inte att få folkligt stöd. Vi vill ju att det ska vara ett värdigt mottagande av dem som kommer hit.

Margot Wallström kan inte ange var den punkten finns. Men hon säger att Sverige inte har någonting att skämmas för."

Jag kan förklara för dig om du inte ser var du hamnade snett.

• K Markatta

Man kan även ta med ett par rader ovanför:

Situationen i  Sverige bekymrar henne. Det var därför hon talade med Filipstads Per Gruvberger.

- De vet inte hur de ska klara sin budget, de har upp till 200 barn som de inte kan placera i skolan nu. Och socialtjänsten går helt på knäna.

------------

Har man inte hört liknande från andra kommuner?

• KillBill

Vad är det som är så uppseendeväckande med Margots uttalande?

I princip alla politiker är oroliga för flyktingsituationen (bl.a. eftersom sverige har svårt att få fram tillräckligt med bostäder). Statsministern sa för ett tag sedan att vi är på gränsen till vår kapacitet av mottagande.

Det är denna oro som fått en stor majoritet av Sveriges riksdagspartier att komma överens om nya regler för Sveriges flyktingmottagande samt komma överens om att Sverige ska driva linjen att Europas länder måste ta ett gemensamt ansvar och fördela flyktingarna mer proportionellt sinsemellan.

• Nuada

full retard alltså som vanligt, Sverige brinner, det håller inte, men det är sd,s fel så vi fortsätter som vanligt.

• KillBill
    Nuada skrev 2015-10-31 09:49:19 följande:

full retard alltså som vanligt, Sverige brinner, det håller inte, men det är sd,s fel så vi fortsätter som vanligt.

Nja, allt är ju inte som vanligt. SD har ju lämnat riksdagen för att arbeta utomparlamentariskt.

Jag undrar hur många av svenska folket som tycker att det är acceptabelt att vi skattebetalare ska betala varje SD riksdagsledamot 61 000 kr i månaden  (ca 80 000 kr inkl soc) för att han eller hon ska dela ut flygblad? Totalt för alla SDs ledamöter så handlar det om ca 50 000 000 kr per år som vi  skattebetalare får betala för SDs ledamöter  trots att de inte längre gör sitt jobb. Det är ta mig fan skandal

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Nuada
    KillBill skrev 2015-10-31 10:28:12 följande:

Nja, allt är ju inte som vanligt. SD har ju lämnat riksdagen för att arbeta utomparlamentariskt.

Jag undrar hur många av svenska folket som tycker att det är acceptabelt att vi skattebetalare ska betala varje SD riksdagsledamot 61 000 kr i månaden  (ca 80 000 kr inkl soc) för att han eller hon ska dela ut flygblad? Totalt för alla SDs ledamöter så handlar det om ca 50 000 000 kr per år som vi  skattebetalare får betala för SDs ledamöter  trots att de inte längre gör sitt jobb. Det är ta mig fan skandal

Full retard som vanligt då.

Att svetsarn bränner bort hundratals miljarder på att förstöra landet i grunden är inte skandal.

Att en parti slutar leka i skattebekostad fritisgård och börjat mer vända sig till FOLKET dom ska representera är skandal.

Från min sida, från en som ingår har fallit för masspsykosen och ingår inte i svetsarns sekt kan jag säga att det är skandal av astronomiska proportioner att vi ska betala mer för en invasion från tredje världen än vi spenderar på rättsväsendet militär eller vård.

Under tiden alla tre nämnda ovan saknar miljarder för att bedriva sin verksamhet,

• KillBill
    Nuada skrev 2015-10-31 10:36:07 följande:
    Kommentarer överflödiga.
  • Royalist
    KillBill skrev 2015-10-31 09:42:31 följande:

Vad är det som är så uppseendeväckande med Margots uttalande?

I princip alla politiker är oroliga för flyktingsituationen (bl.a. eftersom sverige har svårt att få fram tillräckligt med bostäder). Statsministern sa för ett tag sedan att vi är på gränsen till vår kapacitet av mottagande.

Det är denna oro som fått en stor majoritet av Sveriges riksdagspartier att komma överens om nya regler för Sveriges flyktingmottagande samt komma överens om att Sverige ska driva linjen att Europas länder måste ta ett gemensamt ansvar och fördela flyktingarna mer proportionellt sinsemellan.

Det finns ingenting uppseendeväckande. Nationalekonomer har varnat för att Sverige kommer att kollapsa på grund av asylinvandring i många år.

Tänk på att det är irrelevant att Sverige driver en linje i Europa för "större gemensamt ansvar". Det är inte mer relevant än att pedofiler driver en linje för accepterande av pedofili. Drömmer
  • Royalist
    Nuada skrev 2015-10-31 10:36:07 följande:

Full retard som vanligt då.

Att svetsarn bränner bort hundratals miljarder på att förstöra landet i grunden är inte skandal.

Att en parti slutar leka i skattebekostad fritisgård och börjat mer vända sig till FOLKET dom ska representera är skandal.

Från min sida, från en som ingår har fallit för masspsykosen och ingår inte i svetsarns sekt kan jag säga att det är skandal av astronomiska proportioner att vi ska betala mer för en invasion från tredje världen än vi spenderar på rättsväsendet militär eller vård.

Under tiden alla tre nämnda ovan saknar miljarder för att bedriva sin verksamhet,

Måste säga att jag håller med Tino Sanandaji. När samhället kollapsar, skicka notan till de som är ansvariga. Det vill säga PK-människor, mediatyckare och politikerna.
  • KillBill
    Royalist skrev 2015-10-31 11:52:46 följande:
    Det finns ingenting uppseendeväckande. Nationalekonomer har varnat för att Sverige kommer att kollapsa på grund av asylinvandring i många år.

Tänk på att det är irrelevant att Sverige driver en linje i Europa för "större gemensamt ansvar". Det är inte mer relevant än att pedofiler driver en linje för accepterande av pedofili. Drömmer

Du pratar om en liten klick nationalekonomer med Tino Sanandaji i spetsen. Dessa nationalekonomer är inte representativa för hela kåren.

• Gert
    KillBill skrev 2015-10-31 13:14:39 följande:

Du pratar om en liten klick nationalekonomer med Tino Sanandaji i spetsen. Dessa nationalekonomer är inte representativa för hela kåren.

Tino har blivit en maktfaktor i Sverige. Hans blogg är väldigt populär och läses av många. Det är bara förnekare som tycker att han är en pajas, för det var väl det ordet du använde på honom.
    Give ´em Hell!
  • nihka
    KillBill skrev 2015-10-31 13:14:39 följande:

Det är ofta SDare hänvisar till vad hon säger, förutom i det han säger om SDare.
  • Smecker
    Royalist skrev 2015-10-31 11:56:40 följande:

Måste säga att jag håller med Tino Sanandaji. När samhället kollapsar, skicka notan till de som är ansvariga. Det vill säga PK-människor, mediatyckare och politikerna.

Gert skrev 2015-10-31 13:21:05 följande:

Tino har blivit en maktfaktor i Sverige. Hans blogg är väldigt populär och läses av många. Det är bara förnekare som tycker att han är en pajas, för det var väl det ordet du använde på honom.

Samma Tino Sanandaji som kommit fram till att SD är ett gäng skånskt trash med låg iq?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • grind

Sverige har redan havererat. Jämför våra stadskärnor idag med för 20 år sedan. Tragisk utveckling. På senare tid har till och med kåkstäder börjat uppkomma. Men det r klart. Det kan alltid bli värre. Förhållningssättet blir att inte besöka stadskärnorna och säkra framtiden för barn och framtida barnbarn.

Svar på tråden Wallström: det svenska samhället kommer att kollapsa