Inlägg från: Florimell |Visa alla inlägg
  • Florimell

Är all inclusive alltid värt det?

Med småbarn, lätt värt det! Åkte till Cypern i september, all inclusive, och att slippa fippla med pengar till glass, dricka etc. och "tänka" för restaurangbesöken. Nu var det mer...utfodring. Och väldigt bra mat till hela familjen. Skönt och avkopplande, men inget jag valt själv om jag rest utan barn. Tiden vi slapp lägga på normala restaurangbesök kunde jag använda att hänga med familjen, och allt tjat minskade ;)
    Barnen är 2 och 6.

• Florimell
    Klea skrev 2015-11-03 15:05:40 följande:

Ja just bekvämligheten är en bra sak. Man vet vad man har, slipper gå ut och leta restaurang osv. Sist vi var borta så bodde vi ganska avsides centrum. Förvisso fanns det en gratis skyttelbuss på dagarna och taxi men ändå.

Det jobbiga var väl att det var instyrd middagstid. Kaffe och te och läsk var inte tillgänligt efter midnatt fram till typ tja.. 9-10? Men överlag bra hotell, om än lite överbefolkat tyvärr.

Synd man inte kunde ta ut typ lunchkuponger om man åkte bort.

Man slipper ju förstås dricksen, det jag avskyr mest när man är ute och reser. Går man till samma ställe igen och glömde dricks sist eller gav för lite kanske man får en kall soppa till förätt.

Blir det Thailand nån gång så ska jag ta ert råd och hoppa över Al i alla fall.

Det jag inte gillar är dock återigen flygresan. Jag har flugit 12 timmar förr själv, jag som lätt blir rastlös höll på att kopulera av tristess efter 3 timmar. Men det värsta av allt är alla obehagliga blickar från medresenärer så fort de ser att man har ett barn med sig. Jag är själv lättväckt och har svårt för vissa ljud (då inkl barnskrik och joller) men vad ska man göra. Åker man buss så blir bussresänrerna arga. På restaurangen på hotellet där vi satt fick vi alltid samma ogillande blickar av vissa bordsgäster. Ändå var sonen tyst som ett lamm. Ibland gav han ifrån sig nått gurgel eller gnällde lite men inget gallskrik, då gick jag eller nån annan i sällskapet per definition ut med honom.

Ha, ha, ha, förlåt, men kopulera av tristess känns jättejobbigt...
    Rest mycket med barn och har alltid klarat resorna bra, och inte upplevt att folk stirrar, tack och lov :)
Svar på tråden Är all inclusive alltid värt det?