Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Är all inclusive alltid värt det?

Alternativet till all inclusive behöver ju inte vara hotell utan frukost. Vi har alltid valt lägenhetshotell, för då har man eget kök och kan handla hem mat så att man äter frukost i lugn och ro på balkongen hemma. Vi uppskattar det, för vi tycker att det är spännande att handla mat utomlands, både på marknad och i vanliga supermarkets. Och vill man så kan man äta en eller annan lunch eller middag hemma också. 

All inclusive har jag inte testat än, men var väldigt sugen några år när jag var som mest stressad. Då hade jag uppskattat att inte behöva använda hjärnan på semestern, utan få allt serverat.

Hur billig mat du kan hitta på restauang beror ju förstås på vart ni åker, men också på om barnen är så små att de äter från barnmenyn eller inte.

• Stårschan
    Klea skrev 2015-11-03 15:24:08 följande:
    Jag brukar ha seriöst svårt att titta på film utan att hålla på med nånting. Vet inte om det ligger i släkten haha... Hur jag ens lyckades titta på Titanic på bio är en bra fråga.

Nej jag har märkt att jag brukar inte bry mig så mycket fram till typ efter 3 timmar på flyget. Är som det där magiska klockslaget. Poff så är det drygt liksom.

Några ogillande blickar fick vi inte på planet däremot en ganska vass kommentar av någon som var längst bak i raden som tyckte vi oviktiga (sa hon inte men var som läst mellan raden) med småbarn kunde ställa oss åt sidan för att släppa fram alla andra.

Varför folk inte kan hålla sig till kösystemet och gå efter rad förstår jag inte. Sen var det ju lite komiskt att 50 % av passagerarna sen stod i rökrutorna och trängdes kort därpå... förklarar väl en del.
    Du vet väl att 'kopulera' betyder 'ha samlag'? Jag misstänker att ordet du var på jakt efter var 'krevera'.
  • Stårschan
    Klea skrev 2015-11-03 15:38:17 följande:
    Ja, jag brukar alltid leta på den där snygga manliga flygvärdinnan (eller heter det flygvärd?) och bli påsatt av på toaletten. ;)

Nej då har jag blandat ihop de orden haha.... krevera är rätt ord, inte kopulera (än har jag inte gått med i 10000 meters klubben)
    Rätta benämningen är 'steward', om jag inte missminner mig. Jag ville bara dubbelkolla med dig. Kopulera av tristess är ju inte det sämsta man kan göra i och för sig. Flört
Svar på tråden Är all inclusive alltid värt det?