• lostcase

    Nätdejting - ringa ngn efter 4-5 mail?

    Hej. Efter 4-5 mail av rätt så allmän karaktär har en kille på en nätdejtingsida förslagit att jag skall ringa honom. Han skrev att han slösat bort tid på att maila till personer som sedan inte levt upp till vad han hade hoppats på när de träffades och därför ville spara tid och energi genom en telefonkontakt. Fair enough, jag kan förstå detta, men det kom lite väl snabbt. Dessutom uttryckte han det som att vi kunde ju "prata någon minut för att se om personkemi fanns". Jag kunde inte låta bli att skriva tillbaka och undra vad det var han hoppades få ut av ett kort telefonsamtal men fick bara tillbaka en uppmaning att ringa och en smiley. Känns inte detta lite oseriöst och framförallt lite drygt? Varför skulle jag ringa upp en okänd person som jag mailat 4 gånger med?!!

  • Svar på tråden Nätdejting - ringa ngn efter 4-5 mail?
  • Anonym (Grabbar_är_grabbar)

    Det blir nog lite stön i örat...

  • lostcase
    Anonym (Grabbar_är_grabbar) skrev 2015-11-02 19:26:43 följande:

    Det blir nog lite stön i örat...


    Tror du det?
    Han har varit rätt så välartikulerad i sina mail så eg har jag ett normalt intryck, det är mer att jag inte känner att vi connectat på något vis. Då hade jag kunnat tänka mig att ringa honom.
  • Anonym (A)

    Jag tror bara han vill se hur väl ni klickar i tal, jag gör likadant själv :) ibland funkar man bra skriftligt men inte i telefon och då är sannolikheten att man klickar "in person" rätt liten.

    Så ring du, tror inte han är något pervo men i värsta fall får du väl blocka hans nummer ????

Svar på tråden Nätdejting - ringa ngn efter 4-5 mail?