Inlägg från: Anonym (Mamma M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma M)

Hur är det att var helt ensamstående?

Som ovan skriver så funkar oftast vardagen utan problem när man är helt ensam med barn (jag har två barn på 6 o 11 år).
    Det största problemet enligt mig har varit att jag har jobbat skift i många år - jag har visserligen haft nattis till barnen, men det har varit ett evigt pusslande o speciellt inför helgerna. Det gör en trött. Det har även varit pussligt med äldste sonens fritidsaktiviteter då han inte alltid har kunnat gå pga att jag arbetat osv, så därmed har det varit knepigt att vara ensammen.
    Nu har jag dock valt att plugga för ett par år sedan så numer jobbar jag knappt några kvällar o helger, o min förhoppning är att få ett arbete med bättre tider efter avslutade studier.

Jag har/har haft en inkomst på ca 22000:-/månaden brutto, men vi har klarat oss finfint o hittills kunna resa, ha aktiviteter osv. Allt handlar ju om hur stora utgifter du har!

Jag saknar sällan en man att dela livet med, men när det uppstår problem kring barnen så kan jag dock sakna en annan vuxen att dela föräldrarollen med. Tur att man har vänner som man kan anförtro sig till istället

Svar på tråden Hur är det att var helt ensamstående?