Okej att hata sin bonusmor?
Jag är en kille på 16 år som inte kommer överens med min styvmor. De andra styvmödrarna jag haft innan denna har jag älskat och kommit väldigt bra överens med. Men denna person förstår inte att vi som är pappas barn är ett paket och att hon borde tänka mer på oss.
Hon hälsar inte och beter sig allmänt skumt. Hon pratar skit om mig när jag hör och påstår att jag tex redan ätit mat för att hon känt matdoft, fast jag inte gjort det. Hon påstår saker som inte är sant.
Jag har ingen mamma (inte haft kontakt på 6 år) utan istället är nära relation till pappa, jag har en syster men hon bor i norrland och vi träffas inte så ofta. Men när hon flyttade in så bestämde de båda att jag skulle flytta ut ur huset till en egen lägenhet. Jag förklarade att jag inte kände mig redo och mogen nog att flytta med dom "trodde att det skulle vara bra för mig och att jag måste lyssna på dom..." Fast jag vet att det var hon som inte ville ha mig där. Högtider som midsommar, julafton och påsk sitter jag ensam i min lägenhet då pappa firar med hennes familj i hennes hus några mil bort. För dom flyttade ytterligare några mil bort och lämnade mig kvar i lägenheten...
Pappa är bara så förändrad när han är med henne. När vi gör saker tillsammans, går ut och fiskar, lagar mat tillsammans, städar tillsammans när vi är ensamma och har det så grymt bra så måste jag sitta på mitt rum när hon är med för att dom inte inkluderar mig alls eller vill att jag ska vara med...
vad gör man? hatar henne verkligen och vill aldrig mer se henne... Pappa tycker att hon är superbra och att det är mitt fel att vi inte har någon relation.
Jag har försökt många gånger, tro mig... Men hon förstör allt. Har jag rätt eller fel att inte tycka om henne efter det hon gjort?