Inlägg från: Rabarber |Visa alla inlägg
  • Rabarber

Vinterkläder på barn i bilen?

Hej, Jag undrar hur ni andra föräldrar gör när ni ska åka bil med barnen till ex. förskola nu på vintern? Har inte tänkt på säkerheten med barn i tjocka vinterkläder i bilstolen förrän nu och vill ju såklart att mitt barn ska åka så säkert som möjligt i bilen om olyckan skulle vara framme! 

Så till frågan:
    Hur gör ni på vintern när det krävs tjocka vinterkläder och ni ska åka bil? Tar ni av barnen jackan i bilen? Fast bilen är kall? Har ni filtar istället att lägga på dem när ni ska åka och sen på på overall/jacka igen när ni ska ut ur bilen?  :)

Tacksam för svar och funderingar!

Bilstol, vinterkläder, säkerhet
  • Svar på tråden Vinterkläder på barn i bilen?
  • Rabarber

Okej tack! Då ska jag se till att lagra upp med fleecetröjor här hemma till dottern :)

• Rabarber

kul att höra hur ni alla gör!

Just med säkerheten menade jag att det är mindre säkert att ha vinterkläder på trots godkänd bilbarnstol. Just för att bältena inte sitter så hårt som de ska och lätt glider ner på axlarna och sitter ett par centimeter utanför kroppen med en stor jacka/overall. Därav min nyfikenhet på hur ni andra gör :)

Nu i mars får vi tillökning och då tänkte jag ha en sån där "babywrap" -filt i babyskyddet för att slippa klä på för varmt men att bältet ändå sitter tajt och bra. :) Kanske ska sy en liknande till stora tjejen att ha i bilstolen. haha :) 

Svar på tråden Vinterkläder på barn i bilen?