Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

Vinterkläder på barn i bilen?

Vi tar av tjock vinterjacka på sonen i bilen. Eller gjorde i babyskydd och barnstol. Nu har vi bytt till bältesstol och då känns det inte lika viktigt då bältet ligger bra ändå.
    Vi har en filt liggande i bilen att lägga på honom. Hellre det än att bältet ligger fel.

• Milleman

Jag tänker att det beror på hur långt det är till bilen och så med. Kan inte barnet få på en fleecetröja och springa ut till bilen och sen samma in till förskolan?

• Milleman
    Rabarber skrev 2015-11-04 20:54:35 följande:

kul att höra hur ni alla gör!

Just med säkerheten menade jag att det är mindre säkert att ha vinterkläder på trots godkänd bilbarnstol. Just för att bältena inte sitter så hårt som de ska och lätt glider ner på axlarna och sitter ett par centimeter utanför kroppen med en stor jacka/overall. Därav min nyfikenhet på hur ni andra gör :)

Nu i mars får vi tillökning och då tänkte jag ha en sån där "babywrap" -filt i babyskyddet för att slippa klä på för varmt men att bältet ändå sitter tajt och bra. :) Kanske ska sy en liknande till stora tjejen att ha i bilstolen. haha :) 

Vi köpte en ullig stolsdyna på rusta och klippte/sydde till och la i botten på bilstolen. Då slapp sonen sätta sig i en iskall stol :) kostade 19:-
    Smart med sån filt :) varför inte ha till stora tjejen med :)
Svar på tråden Vinterkläder på barn i bilen?