• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Millan1984

Oj, jag har visst inte varit inloggad på FL på typ en vecka :p måste läsa vad ni skrivit :)

• Chokos

Jag vill också gärna vara med i fb gruppen.

BF 19 juli 2016. :)

• dundernina
    Anonym (första barnet) skrev 2015-11-13 20:31:35 följande:

hej! är i v 6+4, BF 2/7 och har lite ömma bröst men inget illamående alls :) är väldigt glad för det! väntar mitt första barn och är väldigt glad men samtidigt nervös.. tycker dagarna går sakta fram tills missfallsprocenten minskar.. är annars väldigt trött. hur ska man tänka för att inte oroa ihjäl sig ?

grattis till er alla andra som plussat! :)

Grattis till ditt plus :)

Har inga bra tips egentligen.. för jag var helt galet nervös och negativ (trodde definitivt att det skulle bli missfall) när jag väntade min son. Jag googlade och googlade om det var det minsta lilla jag kände som kunde vara fel. Och det är så vanligt att man känner så. Och veckorna till man kom in i andra trimester kändes som en evighet. Men det hjälpte lite att prata med min sambo om det och han försäkrade mig att det kommer gå bra. Och det gjorde det ju. Grejen är ju att man inte kan göra något åt det heller. Får man tidigt missfall (hade ett innan sonen) så beror det ju oftast på att just den spermie inte hade varit livsduglig, det är ju inget som du har gjort fel. Efter vi gjort kubtestet i vecka 11 och vi fick se lillen så släppte oron.

Denna graviditet är helt annorlunda. Visst har jag oroat mig stunder men nu vet man ju lite mer vad som händer i kroppen och symptom och så vidare. Sen kanske det hjälper att man inte heller har så mycket tid att tänka heller man har ju fullt upp hemma med sin tvååring..

Det här kanske inte hjälpte dig alls.. men jag finns gärna här om du vill bolla lite :)
  • Hallonen
    mimmigodisbulle skrev 2015-11-13 14:29:09 följande:

migrän-

Nu har jag en migrän som heter Aura migrän och jag får bara själva auran och ingen huvudvärk. Så jag får bara synfel med blixtrar och flimmer. Nu har jag hittills bara fått det en gång. Men jag tog en alvedon direkt när det började. 

Ja det är hemskt med migrän. Men har du inte testat dig?

Jag har också aura i vanliga fall. Hela förra veckan hade jag det varje dag, sjukt påfrestande..
  • Enlitentill
    Fsake skrev 2015-11-13 15:35:41 följande:

Hej alla!

Är tydligen gravid BF 25/7 så tänkte haka på här. Plussade i onsdags på äl+10, även igår och idag

Tredje barnet för mig och maken.

Har ömma bröst och illamående till och från. Bara i vecka 4 änsålänge. Hoppas att allt går vägen!

Är gärna med i FB gruppen.

Grattis. Vad kul. Har ju följt dig mfl i annan grupp(från början med annat användarnamn)väntar också en trea.
  • Enlitentill
    Anonym (första barnet) skrev 2015-11-13 20:31:35 följande:

hej! är i v 6+4, BF 2/7 och har lite ömma bröst men inget illamående alls :) är väldigt glad för det! väntar mitt första barn och är väldigt glad men samtidigt nervös.. tycker dagarna går sakta fram tills missfallsprocenten minskar.. är annars väldigt trött. hur ska man tänka för att inte oroa ihjäl sig ?

grattis till er alla andra som plussat! :)

Tycker som du att dessa första veckor är lika jobbiga varje gång. Jag vill så gärna läsa allt om graviditet och tänka på hur fantastiskt det är att ett pyre växer där inne. Men jag vågar inte ännu... V 5 än bara.
  • Enlitentill

Jag har ägnat förmiddagen åt någon slags hormonell storm. Bara gråtit utan veta varför. Illamåendet kommer och går och blev väldigt påtagligt vid ett restaurangbesök med sambons familj idag. Någon lukt och smak som helt plötsligt inte alls funkade. Dubbla känslor. Så glad att känna mig gravid men jobbigt att må så här.

• S0ckert0ppen
    Fsake skrev 2015-11-13 20:46:32 följande:
    Hej!

Skicka ett meddelande till karniia med din e-post så lägger hon till dig vad fick du för BF?
    Ok har skickat mail men inte fått inbjudan än.. Har bf 25/7 :)
  • Fsake
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-13 23:32:47 följande:

Ok har skickat mail men inte fått inbjudan än.. Har bf 25/7 :)

Det kommer nog snart

Då har vi samma BF!! Kul vilket barn i ordningen för dig?
  • Fsake
    Enlitentill skrev 2015-11-13 22:52:42 följande:

Grattis. Vad kul. Har ju följt dig mfl i annan grupp(från början med annat användarnamn)väntar också en trea.

Hej! Vad kul många treor i denna juli tråd
Svar på tråden BF juli 2016