• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • SSK13
    nepe skrev 2015-12-20 10:15:46 följande:

Okej, och nu kommer följdfrågan ;P Har man bara tur om det råkar visa? Fick bara en rund ring imorse, borde jag ge upp eller ska jag hålla hoppet uppe? 

Förresten, måste man kissa i en plastbägare? Jag tog en plåt/metall-burk imorse, någon som vet om det finns något i det materialet som kan försvåra?

Jag hade nog struntat i ägglossningstesten och köpt ett graviditetstest istället. Då slipper du de extra funderingarna som du har nu :)
  • Gylleneprinsessa
    SSK13 skrev 2015-12-19 17:56:41 följande:
    Tur att alla sätt är möjliga! Får jag fråga hur du gick till väga?
    Med inseminationen? Haha! Cirkus! Han kom in till mig med ett snapsglas med sperma i. Jag lade stjärten högt med en handduk under. Första kvällen tog jag ett sugrör som jag använde för att få i sperman med. Satte den i glaset och täppte till öppningen. Det revs dock i underlivet och kom in så lite åt gången så sen försökte jag få i resten genom att "hälla" och kladda in det. Andra kvällen använde jag en kökstratt från ikea som vi satte in, sedan hällde sambon ner satsen. Då hamnade allt där det skulle. Jag låg sedan kvar länge och cyklade med benen som jag läst att man ska göra. Jag vet att jag fick i sperman och vi gjorde det på en gång han kommit. Hoppas bara det lade sig tillräckligt mycket i och runt livmodertappen.

Går det så går det. Annars får vi försöka nästa månad och hoppas på att det funkar med penetration. Det kändes dock synd att inte försöka på något sätt alls denna månad. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. :)
  • Cfmilla
    SSK13 skrev 2015-12-20 11:50:28 följande:

Lycka till själv nu! Känns ju oerhört jobbigt att behöva vänta så länge på något man inte vill ha. Brukar du ha sådana långa cykler?

Nej jag har aldrig haft det så innan!? Men men ska inte fundera på det för mycket heller. Gissar att jag har äl om 10 dagar nånting så jag kör igång med äl tester. lycka till
  • nepe
    Symetrical skrev 2015-12-20 10:33:53 följande:
    Vet inte hur det är med materialet i uppsamlingsbägaren. Det behöver absolut inte vara kört! Vilken dag efter äl är du på? Om du tar ut stickan ur monitorn och tittar på, är båda strecken starka då?

man ser båda klart och tydligt, men ena strecket är absolut starkare. Tänkte inte på att kolla det efter när jag testade imorse, utan gjorde det nu. 

Jag är osäker på när jag hade äl, har slutat tempa och äl-testat (på inrådan av barnmorskan på fertilitetskliniken). Men enligt min tidigare statistik ca 15-17 dagar sen.

• nepe
    SSK13 skrev 2015-12-20 11:51:13 följande:
    Jag hade nog struntat i ägglossningstesten och köpt ett graviditetstest istället. Då slipper du de extra funderingarna som du har nu :)
    Absolut! haha, håller helt med dig. Det var bara det att det var det jag hade hemma och ville testa i morse på morgonurin :) Köper ett gravtest imorgon om inte mensen kommit!
  • miamarina84
    Gylleneprinsessa skrev 2015-12-20 12:03:07 följande:

Med inseminationen? Haha! Cirkus! Han kom in till mig med ett snapsglas med sperma i. Jag lade stjärten högt med en handduk under. Första kvällen tog jag ett sugrör som jag använde för att få i sperman med. Satte den i glaset och täppte till öppningen. Det revs dock i underlivet och kom in så lite åt gången så sen försökte jag få i resten genom att "hälla" och kladda in det. Andra kvällen använde jag en kökstratt från ikea som vi satte in, sedan hällde sambon ner satsen. Då hamnade allt där det skulle. Jag låg sedan kvar länge och cyklade med benen som jag läst att man ska göra. Jag vet att jag fick i sperman och vi gjorde det på en gång han kommit. Hoppas bara det lade sig tillräckligt mycket i och runt livmodertappen.

Går det så går det. Annars får vi försöka nästa månad och hoppas på att det funkar med penetration. Det kändes dock synd att inte försöka på något sätt alls denna månad. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. :)

Aha ska man cykla oxå.. Jag ligger alltid kvar ca tio minuter efter sex med rumpan högt men har aldrig cyklat. Det får jag testa i januari då mensen kom idag, men är van :( är det din pojkvän som hjälper till o inseminera dig genom trattar o sugrör osv. Varför kör ni inte genom sex då?
  • Gylleneprinsessa
    miamarina84 skrev 2015-12-20 12:29:59 följande:
    Aha ska man cykla oxå.. Jag ligger alltid kvar ca tio minuter efter sex med rumpan högt men har aldrig cyklat. Det får jag testa i januari då mensen kom idag, men är van :( är det din pojkvän som hjälper till o inseminera dig genom trattar o sugrör osv. Varför kör ni inte genom sex då?
    Jag läste att det underlättar för spermierna att ta sig in om man cyklar. :)

Han har hjälpt till att inseminera mig litegrann, speciellt när vi använde tratten. :P Det var en massa anledningar till att vi inte körde genom sex precis nu. Jag hade urinvägsinfektion, han hade svårt att komma i mig och jag var lite öm där nere. Vi försökte ha sex men han kom inte i mig. Han satt uppe och runkade när jag lagt mig och därför körde vi på denna metod. Det var dock enbart pga att inget annat funkade. Ett undantagsfall. Vi har ambitionen att köra på riktigt sex nästa månad. :D
  • Glovey

Jag är på bim +8 nu och testade mig på bim +6 och det var negativt Har ömma bröst och molvärk lite så och då! Fattar inte vad som är fel

- Just fight for it
  • Sajocawa
    Glovey skrev 2015-12-20 12:46:41 följande:

Jag är på bim +8 nu och testade mig på bim +6 och det var negativt Har ömma bröst och molvärk lite så och då! Fattar inte vad som är fel

- Just fight for it
    Fast BIM + 6 är ju väldigt tidigt och i princip omöjligt att få något annat än negativt, så du ska absolut inte tappa hoppet för det.