• Nandez

Vad läser ni just nu?

Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

• Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Eurydike

Spännande titlar! Jag fastnade mest för Mordet på Orientexpressen, Koka björn och Fuhrerns barnmorska 😊 Ett återkommande tema på dina böcker är katter. Tycker du om katter, eller gillar du bara att läsa om dem? 😺

• Eurydike
    Nandez skrev 2023-10-26 19:20:49 följande:
    Det låter supermysigt och roligt, att prata och umgås runt samma intresse, böcker. Ja, alla bokälskare skulle behöva en läsecirkelGlad
    Det är det verkligen! Sant! Är man inte en bokälskare är en läsecirkel inte så trevlig att vara med i, om man inte går dit bara för fikat 😉
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-10-27 18:58:09 följande:

Spännande titlar! Jag fastnade mest för Mordet på Orientexpressen, Koka björn och Fuhrerns barnmorska 😊 Ett återkommande tema på dina böcker är katter. Tycker du om katter, eller gillar du bara att läsa om dem? 😺

Jag älskar katter, har en ullig, gullig och busig kattkilleGlad. Gillar också att läsa om katter, det är skönt att läsa något lättsamt, mysigt och inte så allvarligt mellan varven. (Inte bara om katter då)

Agatha Christie är en klassikerGlad.   
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-10-27 19:00:35 följande:
    Det är det verkligen! Sant! Är man inte en bokälskare är en läsecirkel inte så trevlig att vara med i, om man inte går dit bara för fikat 😉
    Skrattande
  • Eurydike
    Nandez skrev 2023-10-27 19:26:32 följande:
    Jag älskar katter, har en ullig, gullig och busig kattkilleGlad. Gillar också att läsa om katter, det är skönt att läsa något lättsamt, mysigt och inte så allvarligt mellan varven. (Inte bara om katter då)

Agatha Christie är en klassikerGlad.   
    Det gör jag med! Jag tog hand om fyra föräldralösa kattungar en gång. Alla klarade sig till vuxen ålder 😸😸😸😸 Håller med om att det är skönt med något lättsamt ibland, precis som det är skönt med något tungsint. Omväxling förnöjer!
  • Nandez
    Eurydike skrev 2023-10-28 17:06:25 följande:
    Det gör jag med! Jag tog hand om fyra föräldralösa kattungar en gång. Alla klarade sig till vuxen ålder 😸😸😸😸 Håller med om att det är skönt med något lättsamt ibland, precis som det är skönt med något tungsint. Omväxling förnöjer!
    Det låter härligtGlad. Ja, omväxling förnöjer verkligen. Försöker varva olika sorters böcker, lättsamt, lite tyngre och mitt i mellan. Men ibland blir det inte så, det blir lite hur som.
  • Nandez

Tvingad till tystnad är mycket spännande och man undrar hur det ska sluta

• Nandez
    Nandez skrev 2023-10-28 22:25:20 följande:

Tvingad till tystnad är mycket spännande och man undrar hur det ska sluta

Läst ut den, spännande, skrämmande och intressanta personporträtt 
  • Nandez
    Nandez skrev 2023-10-30 22:58:06 följande:

Nästa bok blir Bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck

Tycker om den så här långtGlad
Svar på tråden Vad läser ni just nu?