Inlägg från: Wildlings |Visa alla inlägg
  • Wildlings

Positiva junibebisar 2016

Alltså som mysbyxor är sobeas byxor ovärderliga Jag slet ut mitt förra par. Perfekt som mysgravid byxor men jag vek ner mudden och använde mina även efter graviditeten. Sköna efter man fött också. Jag har ju fött med kejsarsnitt så det var skönt med byxor som inte skavde på snittet.

• Wildlings
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:23 följande:

Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Jag beklagar. Jag har haft ett MA och vet hur jobbigt det är. Mitt upptäcktes en bit efter v12 och fick tillslut avslutas då min kropp inte ville släppa graviditeten. En jobbig historia. MEN Vi blev gravida fort igen. Jag kommer inte ihåg exakt, det gick säkert nån månad men jag minns att jag tyckte att det gick rätt fort ändå. Min gyn sa att kroppen är inställt på graviditet så när vi var klar med vårt MA sa hon, jag räknar med att se er snart igen för man brukar ha lätt att bli gravid. Det tog inte så lång tid innan vi kunde höra av oss och boka tidigt VUL för att vi var gravida igen. Den gången gick allt bra och resulterade i en liten bebis och vi har fått en till efter det. Vår gyn sa att det fanns ingen orsak att inte försöka så snart vi hade lust igen. Vi behövde inte vänta in någon mens eftersom vi ändå skulle få ett tidigt vul som visade hur långt gånga vi var.
    Jag hoppas ni snart har er bebis.
  • Wildlings

Här där jag bor blir man erbjuden från 35 års ålder jag är 34 men fyller 35 månaden barnet föds så därför såg min bm till att jag fick göra det eftersom det var min önskan. Under 35 så får man nog åka till någon större stad för jag tror inte att det finns någon privat att göra det hos här.

• Wildlings
    Loujo skrev 2015-11-23 13:02:13 följande:
    Åå vad underbart för er, vilken lycka att allt såg bra ut <3

Vi har tid kl 15.00, är så nervös och förväntansfull på samma gång :)
    Åh lycka till.
    UK Jennie skrev 2015-11-23 12:15:26 följande:
    Hur gick det idag?? Vi fick se en liten livlig krabat! Jag grat jattemycket
    Åh vad härligt att allt såg bra ut.

Jag har tid för ultraljud i morgon. Jag är så nervös så det är inte sant. Det är inte så lätt att fokusera på att jobba idag. Tankarna snurrar.
  • Wildlings
    Loujo skrev 2015-11-23 17:49:46 följande:

Det gick jättebra, vi fick också se en livlig liten krabat. Lättnaden och känslan när man såg det lilla hjärtat slå går inte att beskriva, det blev så mycket mer verkligt. Blev tillbakaflyttad till 10+3 så det var för tidigt för kub (ungefär som jag själv trott, har så lång menscykel), så nu har vi ett till ultraljud bokat 7/12, inte mig emot :)

Lycka till imorgon wildlings, det kommer säkert gå strålande! :)

Åh så härligt att höra. Det är klart ett ultraljud till hade jag inte heller tackat nej till. Förutsatt att det finns en bebis och ett hjärta som slår så tror jag samma kommer hända för oss. Jag tror att jag också kommer vara för tidigt för KUB men vi får se. phuu jag är så nervös. Kommer sova dåligt i natt. Det ger lite kraft att höra hur bra det gått för er. Jag hoppas turen smittar av sig
  • Wildlings
    Maräng87 skrev 2015-11-23 18:38:22 följande:

Grattis till er som varit på ul!

Jag börjar tröttna på illamåendet nu, det borde ju gå över nu tycker jag. Det gick över tidigare sist, håller tummarna att det snart ger med sig!!

Hoppas det ger sig snart. Det tar på krafterna att må illa.
  • Wildlings
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 11:56:18 följande:

Kub klart... vet inte om jag är så glad. 
    Pyret va 11,8 cm lång och hjärtat tickade på som det skulle. 

Jag och sambon tyckte att hon mätte konstigt när det gällde nackspalten... de första 2 resultaten var mellan 0,8-1,2 och det tredje som hon knappade in i beräkningen var 1,88 men då såg det ut som hon mätte nere vid axeln. Fick 1:145 på DS och 1:4043 på de andra två. 

Skickades remiss för FVP eller MKP. Vet varken ut eller in just nu. 

Skönt att hjärtat tickade och hoppas ni får fina resultat på de övriga proverna. Det lutar ju faktiskt fortfarande mycket mot att det är ett friskt barn ni har i magen.
  • Wildlings

Nu har jag varit på ultraljud. Ett fint hjärta slog och allt såg bra ut men vi blev tillbaka flyttade till 10+2 vilket jag i försig räknat med. Det var därför för tidigt för att göra KUB så jag har fått en ny ultraljudstid om 2 veckor för KUB test. Men för stunden tänker jag njuta av att det faktiskt var en bebis där inne och att hjärtat slog. Whiiii.... det lutar mer och mer åt att vi faktiskt får en bebis i sommar. Jag har liksom inte riktigt fattat det än.

• Wildlings
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Nej jag beklagar. Jag har själv erfarenhet av MA och jag känner med dig. Det är tungt. Hoppas det kommer en ny liten en och bor in sig snart. kram
  • Wildlings

Suck...mitt immunförsvar har också tagit semester. Ena grabben fick förkylning och hög feber och såklart fick jag det också. Sen insjuknade den andra killen så nu har vi legat 3 stycken helt utslagna i soffan. Jag är i v 11+1 så det känns inte så kul att ha feber så tidigt. Jag är lite orolig att det ska påverka bebisen, speciellt som det är väl den här veckan som moderkakan ska ta över eller?.
    Om 1 vecka ska jag iväg och titta så allt ser bra ut. Så jag får nog bara hålla ut. Jag hoppas allt ska se bra ut och att vi äntligen kan pusta ut lite.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016