-
Vad skönt att höra. Det kändes verkligen bra att få höra. Jag hoppas det ska gå bra. jag har druckit och druckit och försökt hålla febern nere.Tiana skrev 2015-11-30 18:25:04 följande:Jag fick feber igår kväll och ringde 1177. Enligt den var det ingen fara med både magsjuka och feber. Förstår oron för hade jag inte varit gravid hade jag inte ringt.
-
Min feber blev absolut hög där ett tag men det gick inte att få ner den
jag får bara hoppas att det gått bra. Inget jag kunde påverka
-
ja värst feber hade jag igår kväll. Under dagen har jag inte haft så mycket feber. Det finns inget jag kan göra åt det nu så jag antar att jag bara får vänta och hoppas det går bra. Jag ska ultraljud nästa vecka så om inte att få kommer vi få se då hur bebisen har klarat sig. Känns jäkligt jobbigt om vi snubblade så nära 12 veckor
-
Hur jag skriver. Jag vet inte om jag ska skylla på gravidhjärnan eller att huvudet är fullt av snor.Wildlings skrev 2015-11-30 20:29:14 följande:
ja värst feber hade jag igår kväll. Under dagen har jag inte haft så mycket feber. Det finns inget jag kan göra åt det nu så jag antar att jag bara får vänta och hoppas det går bra. Jag ska ultraljud nästa vecka så om inte att få kommer vi få se då hur bebisen har klarat sig. Känns jäkligt jobbigt om vi snubblade så nära 12 veckor
Men alltså vi ska på ultraljud nästa vecka och har vi inte märkt av några problem innan dess så får vi antagligen klara besked då. Jobbigt väntan men det är inte mycket annat jag kan göra nu.
-
Jag tänker också så. Jag är dessutom rätt säker på att jag varit sjuka när jag var gravida med dom andra också. Jag arbetade ju med snoriga småbarn hela min första graviditet så jag var säkert förkyld då med utan att jag kommer ihåg det nu. Jag försöker tänka så iallafall.Tiana skrev 2015-11-30 20:49:07 följande:
Nej, det är ju så. Jag är själv orolig med men vi får försöka tänka positivt. Vi kan ju inte vara de första som är gravida och sjuka. Man hör ju jämt att kroppen är fantastisk som har ett inbyggt försvar till barnet. Det försöker jag klamra mig fast vid nu.
-
tack.Kawinna skrev 2015-11-30 22:14:43 följande:
Jag skulle inte oroa mig för feber när du vet att det är en förkylning :) om du hade haft uvi med feber hade det ju varit värre. Hoppas du /ni kryar på er snart !
-
Härligt ni som känner bebisen redan jag kände i v 14+5 med första barnet. Han sparkade hårt och tydligt sen genom hela graviditeten. Andra barnet fick jag vänta mycket längre innan jag kände honom sprattla och sen sparka. Han sparkade aldrig lika tydligt under graviditeten. Han kändes lugnare i magen och han låg oftast med ryggen utåt och sparkade alltid inåt.
Jag har inte känt något än men det ska bli mysigt när de väl kommer. -
jag ser framemot när det sparkar. Det blir mer verkligt för pappan också när även han kan få känna lite livstecken.
-
Jag är nu i v 13 och det känns såå skönt. Nästa vecka ska vi avverka KUB-testet äntligen och går allt det som det ska så ska vi äntligen berätta för barnen och vår familj. Jag längtar! Det ska bli härligt att få vara öppen med att jag är gravid. Det slog mig även idag att jisses vi har tagit oss in i v 13 utan några tecken på att något skulle vara fel, holly shit vi ska ha barn i sommar
Har ni några roliga tips på hur man kan annonsera för släkten att det är en bebis på G. Vi har ju barn sedan innan men att vi ska ha en till hade nog ingen räknat med.
Åh vad härligt för er som känner bebisarna sprattla, det blir mysigt när man kommer dit. -
idag var vi iväg och gjorde vår KUB. Vi fick bra siffror, låg sannolikhet så det var skönt. Liten sprattlade och for runt som en tok i magen. Och vi fick 3 fina ultraljudsbilder
.
-
Åh stackare, jag förstår att du blev skakad. Ska du inte ta och åka in på gynakuten då så de kan kolla upp. Kan vara skönt att få ett ultraljud och se att allt är lungt.TriciaN skrev 2015-12-10 07:35:18 följande:
Bara gråter och gråter.. Vaknade imorse gick upp och kissa så kom det blod., ringt barnmorskan i all hast och hoppas hon ringer upp så fort som möjligt
-
Hej välkommen. Jag har också ett "hopp" mellan barnen. jag har en 8 åring och en 7 åring så jag kan relatera till att saker och ting har ändratsandlag skrev 2015-12-10 08:22:14 följande:
Hej tjejer!
Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..
Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.
Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.
det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?
Oj ja det var ett udda gravidsymtom.kroppen är bra häftig. Lite google visade att det finns något som på engelska heter chromhidrosis som tydligen är ett tillstånd med färgat svett.
-
Skönt att höra vad det var. Härligt att liten mår bra.TriciaN skrev 2015-12-10 20:00:37 följande:Det kom ungefär som i början av mens men de va färskt blod och rann liksom.. Därför trodde jag de va helt kört.
Hoppas den flyttar på sig så du får föda som du önskar.
Jag har en som föddes "vanligt" och en som kom med snitt. Det här kommer troligen bli en snittbebis också. Jag har bara fått vänja mig vid tanken på att det blir ett snitt men det känns ok. Mitt förra snitt var så himla bra, både jag och bebis mådde toppen så jag hoppas på ett till sånt snitt -
Jag har haft mycket sammandragningar den här gången. I går så mycket att dom började göra ont när jag var ute och gick. Jag fick gå hem och inte ryggläge i soffan.ebe91 skrev 2015-12-21 08:28:33 följande:Nu är jag i v 13+5 :)
Med sonen kände jag aldrig det där sprattlet, utan kände första sparken ("pickningen") i v 17+x.
Är det fler som känner av sammandragningar redan? Med första tror jag säkert jag var i v 25-30 innan jag kände första sd, denna gång känner jag nästan dagligen. Väldigt väldigt lätta sd, men nu känner man ju igen känslan.