• Anonym (maria)

Hjälp !

Hej alla där ute !
    Vet inte om jag söker efter råd eller bara vill kolla hur många som är i den sitsen jag är i .
    Min man och jag har varit gifta i 1,5 år , har hus och hela baletten (så tryggt förhållande i övrigt).
    Men min man har sedan många år tillbaka ätit ångestdämpande mediciner som han säger medfört minskad lust.
    Vi har vart hos läkaren och pratat och jag har nästintill tvingat han nu att ringa läkaren för att sluta med sin medicin.
    Men ibland känns det som att han inte ens vill ha sex med mig , gör liksom inget för att visa det . Jag kan ligga naken jämte han och han typ pussar mig och säger godnatt.
    Jag mår skit av detta ,men känner mig dum samtidigt för han försöker ju ändra på det men samtidigt känns det inte alls som att hans attraktion finns där överhuvudtaget !
    Jag har aldrig haft problem med självförtroende innan , men nu är det i bott och vet inte om jag ska lämna han eller hur jag ska göra , vill ju inte leva så här heller .
    Till saken hör oxå att vi är under 30 och har försökt bli gravida >(inte så lätt när man har sex typ 1 gång varannan vecka )
    och jag känner att om jag stannar så vet jag inte hur det blir ;(
    Nån som känner igen sig som vet hur detta känns?;(

tack för att jag fick skriva av mig lite :)

• Svar på tråden Hjälp !
  • Underhill

Gissar att de flesta som inte får sina behov någorlunda tillgodosedda förstår hur du känner...skulle gissa att den där medicinen ställer till det en helt del med din partners lust...men det behöver ju inte bara vara den (menar att vi alla är olika och har olika intresse och lust helt enkelt). Trist att din partner inte lyssnar och verkligen försöker göra något åt det. Svårt att göra mer än att försöka påverka och förklara hur man känner och tycker som du ändå verkar försöka med. 

E vi överens så kör vi
  • Anonym (maria)

Tack för att du tog tiden och svara :) hjälper mkt nu å bara få rådfråga och bli lyssnad på:)

Jag orkar inte ta denna diskussion med min man mer för vi har haft den ungefär 100 ggr.

Vet inte vad det värsta är tror att det förstör mig mer och mer när han inte visar att han blir tänd på mig :( han säger att han blir det men känns verkligen inte så. Jag gråter varje dag mår skit. Vill inte leva med han om det ska vara såhär men samtidigt så är han en jättebra kille så kommer inte hitta en så bra kille igen :(

• Underhill
    Anonym (maria) skrev 2015-11-06 11:23:10 följande:
    Tack för att du tog tiden och svara :) hjälper mkt nu å bara få rådfråga och bli lyssnad på:)
    Jag orkar inte ta denna diskussion med min man mer för vi har haft den ungefär 100 ggr.
    Vet inte vad det värsta är tror att det förstör mig mer och mer när han inte visar att han blir tänd på mig :( han säger att han blir det men känns verkligen inte så. Jag gråter varje dag mår skit. Vill inte leva med han om det ska vara såhär men samtidigt så är han en jättebra kille så kommer inte hitta en så bra kille igen :(
    Låter som han är lite "avtrubbad"...men å andra sidan är vi ju lite olika som sagt. Vi visar olika mycket känslor och engagemang i olika saker...förstår hur du känner, men det gör ju inte saken bättre :)...även om man tycker att man tagit upp det hur många gånger som helst så VET man när man nått  fram ändå. Din partner kanske var annorlunda innan medicinen!?
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (medicin)

Menar du att han ska testa annan medicin eller utan medicin? Eller känner du att han väljer medicin och ett liv utan ångest framför sex med dig och ångest?

• Anonym (Avtrubbad)

Jag är nog som din sambo då. Har haft depressioner och massa olika mediciner av och till ett tag. Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att man blir avtrubbad och du får absolut inte ta det personligt. Tvivlar på att han skulle tända om ens angelina Jolie låg naken i sängen...(jag skulle inte det)

Det är som att behoven: trygghet, livsglädje och kärlek måste fyllas först innan man kan börja tänka på sex. Min sambo har varit en klippa och nu tror jag att jag är på väg tillbaka :) Så det är ju inte skrivet i sten!

• Anonym (maria)

Saken är den att han har ätit medicinen sen innan vi träffades. Han har 2 barn med sitt ex och har ej haft lika stora problem innan som nu vilket också sätter igång de hemska tankarna att han kunde ju ha sex med sitt ex men inte med mig? Jag har sen innan varit van att få mkt attraktion från mina ex men nu inget så känns konstigt :/ ja menar oxå att han ska väl förhoppningsvis sluta helt med medicinen.

Svar på tråden Hjälp !