• Truzz

*~ BF MAJ 2016 ~*

Ruter: jag lider med dig!! Jag var sjukskriven men har inte behövt ligga med dropp iaf, fast jag har svårt att dricka...

Med första mådde jag illa oxå men minns intr att det var så här illa!!!

Jag gick tillbaka till mitt jobb som lärare 100% men nu har jag varit i kontakt med Mvc för jag är helt knäckt, kräks mer och kroppen låser sig (foglossningen) samt att jag inte har någon ork alls och är gråtfärdig när jag slutar å ska hem till vardagen...

Mvc skulle återkomma på måndag när hon varit i kontakt med läkaren, dessvärre har han inte tid förän 20nov så jag är lite orolig...

Knep mot illamående?

Hur mår ni andra?

• Truzz

Ruter: skulle inte klara mig utan mina armband men kan inte sova med de, vad skönt att de fungerar för Dig!

JohannaMolander: jag känner så väl igen din känsla, även jag gjorde ett vul och såg ett hjärtpickande i en liten bloob:) längtar sjukt efter RUL men brister på tider gjorde att vi först får ett i slutet av v19....

Uppdatering:

Vaknade idag och foglossningen är här,kom inte ur sängen-har satt mig upp nu men har så ont...

Plus att jag fått halsont (vanlig förkylning) och illamåendet och kräkningarna fortsätter...

Såna här dagar får man helt enkelt ha fokus på att belöningen kommer i maj, tur jag har min dotter som påminner att det är värt det och tur jag hittade detta forum så man kan gnälla av sig och ha stöd <3

Kontakta sjukgymnast å vänta samtal från Mvc ang sjukskrivning står på agendan idag...

Hoppas ni får en härlig dag och ni med illamående, hoppas eran blir kräkfri;)

• Truzz

Jaha....det finns bara en läkare knuten till Mvc och han vill inte sjukskriva mig utan att träffa mig,det kan man ju förstå men problematiken är att han inte har tid för att träffa mig förän 20/11 och detta gör mig helt gråtfärdig....jag vill inte bli sjukskriven heltid utan hade tänkt försöka jobba 50% så jag får vara med mina elever varje dag men samtidigt fungera som människa och kunna vila så jag slipper få så ont så jag gråter.... Så vad gör jag nu? Mvc sa att jag ska kontakta Vc men just nu går det onte att komma fram för det är fullt i telefonenlistan...

Känner mig så ledsen....men det är väl för att jag kräks så mycket och blir så trött,foglossningen och alla hormoner...

Usch vilket deppigt inlägg!!!!:(

• Truzz

Ruter:jag blev sjukskriven 2v pga mitt illamående och alla kräkningar men gick sen tillbaka å jobbade förra veckan 100% men det resulterade i att Jag var helt knäckt i helgen och att foglossningen eskalerade...

Men har beslutat nu att om jag inte får bli sjukskriven viss del så får jag helt enkelt vara hemma heltid denna vecka, bebisen är det viktigaste och då måste jag fungera! Men vette fåglarna hur man gör nästa vecka... Vc ska ringa efter 16:00 men de brukar ju inte vara lika förstående som Mvc läkarna...inte denna jag träffar nu då,för då borde han kunnat sjukskriva och sen träffa....

Tack för ditt svar!<3

Har du fått fortsätta ha en bra dag?:)

• Truzz

Hej alla nya och grattis till er!:)

Jag var till Vc idag och hade sån tur att träffa En väldigt snäll och förstående doktor, däremot konstaterade hon att det är så märkligt att vissa blir såhär dåliga och andra har jättebra graviditeter, jag visste inte vad jag skulle säga-orättvist? Nä,jag missunnar inte någon att få må bra i sin graviditet.

Jag är bara glad att har har min dotter som lite tröst att jag sen i maj vet att det är värt allt! (Även om jag är bra trött på Min nya dagliga relation till min vän toaletten ;)

Så nu ska jag jobba 50% och hoppas kräkningar och foglossning samarbetar med mig!

Har ni börjat känna någon där inne?

Jag trodde det skulle vara lättare att identifiera nu andra gången som gravid men jag är bara osäker hela tiden, äkta eller inbillning?

Igår dök en liten hård bula upp en bit under bröstet som flyttade på sig lite fram å tillbaka, ungefär som min dotter gjorde med sin fot när jag var gravid, men det är omöjligt eftersom det bara är v15! Men vet inte vad det var:)

Längtar så efter något lite mer positivt graviditetecken eftersom det är så låååång tid kvar till RUL!

Hur mår ni?:)

• Truzz

Tant82: åh så härligt!

Jag längtar så efter mitt RUL och att få kika in:) men än är det långt till 10dec...

• Truzz

jag har försökt att läsa inne i de andra maj trådarna men tycker det är lite svårt att hänga med när de blivit så stora,så återvänder hit :)

Hur är det med er?

Jag själv har foglossning så vissa dagar är stelare och ondare än andra å kräka fortfarande, mycket mindre med hjälp av lergiganen å seaband-men antagligen därför jag är så trött...

Iförrgår, igår och idag har jag känt något i magen, som att det Lixom rör sig från ena till andra sidan,svårt att förklara. Jag blir på helspänn och blir superkoncentrerad men känner inte något mer sen...och då känns det som inbillning...kommer inte ihåg när jag kände dottern eller hur det kändes, men har läst på nätet att de flesta känner barn2 mycket och väldigt tidigt, så vill också! Men känner mig bara osäker just pga jag vill så gärna,få ett litet tecken innefrån!:)

Har ni känt något och hur mår ni?

• Truzz

Ruter: vad glad och lite avundsjuk jag blir på dig, både med all action i magen och att illamåendet blivit bättre!

Mammatilltretrollsnart: välkommen och grattis! Postafen hjälpte inte alls denna graviditet men lergigan lindrade en del för mig oxh mina seaband.

Igår blev det vecka 16 och det "firas" med att vara bästis idag med toaletten, helt vansinne att kräkas fyra gånger på mindre än 2,5h...

Tur i oturen vabbar jag min treåriga älskling idag, hua om jag åkt till jobbet!

Någon som har idéer på hur man sysselsätter en treåring som är för förkyld för förskola men för pigg för att ha en mamma som är helt slut?

(Har föresten glömt skriva att jag är 31 å bor norr om Stockholm :) )

Hoppas ni har en kanondag! <3

• Truzz

Mammatilltretrollsnart: har du hunnit fixa armbanden, berätta gärna om du tycker de funkar! Jag tycker de funkar,märks mest om jag glömmer de!

NessaS: jag läser de andra maj trådarna också men tycker det är lite svårt att hänga med, välkommen hit!

Gravidhjärna känns bekant,fast jag hade nog dåligt minne redan innan *hehe*

Foglossning from hell här, imorse när jag gick upp så var jag gråtfärdig,känner fortfarande den där skarpa smärtan i höfterna... Hade med dottern också men mycket senare!Och än är jag inte stor:(

Så har du några tips dela gärna!

Uppdatering: jag är påväg till jobbet för mina timmar idag men foglossning och morgon kräkandet gör att jag känner mig gråtfärdig...jag vet faktiskt intr hur jag ska orka detta.....

Inte sp muntert,ska försöka vara positivare nästa gång men skönt att få skriva av sig!!!!

Ha en fin tisdag! <3

• Truzz

Qvinna5: välkommen till gruppen,skönt att du mår bättre och att illamåendet gett sig! Är det första barnet?:)

Har ni andra gjort kub?

Vi beslöt oss för att inte göra det och ta saker och ting som det kommer, så jag vet inte riktigt vad det innebär med siffror och sånt,men det verkar som jag missat att tekniken gått framåt och att kuben är som ett extra ul?

Jag som är så ivrig att få se liten!!!! Men vi får vänta,snart är det 10dec....

Känner något ibland men eftersom det inte är regelbundet och diffust så vet jag inte om det är inbillning eller tarmarna;)

Har dotterns farmor och farfar här, tack å lov för det för jag somnade direkt efter jobbet idag! På mesta ställen står det att tröttheten nu ska gått över men så är det inte för mig, kanske för att jag kräks fortfarande?

Hur är det för er?

Har ni några pigg tips?

Trevlig kväll <3

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*