• Truzz

*~ BF MAJ 2016 ~*

Qvinna5: håller tummarna att du får ett positiv resultat och om det inte blir så skriv gärna då så ska jag stötta dig så mycket jag kan om du vill:)

Bf 7/5 :D

När är du beräknad? :)

Uppdatering

Arbetar

• Truzz

Oj råkade publicera!

Uppdatering:

Arbetar 50%, haltar omkring med fogbältet på jobbet och kräks innan jag åker till jobbet-konstigt regelbundet men väldigt stressigt!

Illamående på jobbet men äter frukt!!! Dämpar inte men kräks iaf inte!

Kommer hem (min 3åring är hemma med sin fina farmor den här veckan då hon är förkyld) å då får jag vila en stund-däckar två timmar och vaknar illamående och har så ont för när jag sover spänner Jah ihop benen hårt -trots kudde.

Nu väntar kontakt med försäkringskassan,måste skicka intyg på 50%, jobbet måste göra anmälan om detta också som de inte gjort och sen doktorbesöket på fredag för att få förlängd sjukskrivning då vårdcentralen bara skrev tills den träffen...

Så nu vill jag allt få känns lite action i magen så det väcker glädje som faktiskt en graviditet ska göra!:)

Vi försökte så länge och har ett MF i bagaget så jag är trots mina inlägg här väldigt lycklig<3

Nu soffhäng med min fina dotter och titta på servettmannen;)

• Truzz

Ruter: känner igen det där med varannan dag! Vad bra att du fick förlängd sjukskrivning!

Igår hade jag riktigt jobbigt att ta mig till jobbet,nästan så jag stannade hemma men jag älskar ju jobbet och kort om folk så åkte och fick stanna lite längre än jag skulle,det är ju lite svårt att gå direkt när man ska i mitt yrke men i efterhand hade det nog varit klokare för jag bröt ihop helt-trött å hormonell;)

Idag är jag som förlamad av trötthet och har kräkts två gånger redan sen sju... Jag känner mig matt i kroppen och har som konstig värk i rygg m.m, nästan som träningsvärk...

Doktorstid idag 11:00 så får vi se...

Känner mig skeptisk då jag inte riktigt klickade med denna läkare i min första graviditet...

Qvinna5: när jag blev gravid med min första så hade jag precis levt ett år med att hålla min vikt mha Viktväktarna (3år totalt och med att nå den) från att varit överviktig å då tänkte jag på det när jag närmade mig min startvikt. Efter det kom jag aldrig tillbaka till min målvikt men det har inte stört mig så mycket, däremot så har jag varit lite fundersam över vikten denna gång för jag vägde 10kg mer denna gång när vi blev gravida å jag har läst lite om risker och sånt..

Bra att du tränar och förhoppningsvis kan du snart få ork att göra det igen fast på lite annorlunda sätt ;)

• Truzz

Ruter:Jag jobbar som lärare i lågstadiet men just nu har jag en grupp 6-åringar så det är mycket spring,stå,gå och stoj....i vanliga fall är det helt underbart men som jag mår i kroppen nu så är det mycket tungt...

Oj,att inte få äta är riktigt tufft,det brukar kunna trigga kräkandet:(

Är du i riskzon för diabetes eller är det vanligt att man gör ett sånt test?

Har varit hos doktorn nu,blir inte riktigt klok.. Jag blev nog orolig istället...

Sjukskrivningen får va som den är tills den går ut oxh så ska vi ses igen för annats kan jag få problem med FK sa han...men han frågade om min förra graviditet och att det är mycket konstigt med mitt mående så här tidigt i graviditeten och så undrade han när jag fått ultraljud och så såg han bekymrad ut... Jag kanske inbillar mig oxå för jag är så nojjig att det inte kommer gå bra denna graviditet, jag har ju redan fått en underbar dotter så varför ska hag ha sån tur igen? Å allt som kan gå så fel...

Är det hormonerna?;)

Hoppas ni mår bra idag <3

• Truzz

Jag fick göra ett vul när jag blev inskriven för jag har haft ett missfall tidigare och då såg jag en blobb med pickande hjärta:) så det finns ju något där, men jag har läst så mycket hemskheter på nätet å det gör ju att man blir mer orolig. Men för att inte gräva ner sig så får man helt enkelt tänka att det som händer,det kommer att hända...

Fast om bebisen bara ville börja buffa och böka så man kan bli lite lugnare:) men det kanske dröjer bara för att man vill så mycket?;)

Nedräkning till ultraljudet är nästa stolpe känns det som (19d kvar!!!) hur länge måste ni vänta?

Haft sällskap av dottern inatt å det gör att jag sovit riktigt dåligt å är extra stel i höften, vilket värker! Kräkas på morgonen börjar bli rutin nu också men förhoppningsvis blir det bara den idag-känns lite konstigt när det börjar bli positivt att skriva!*haha*

Ha en underbar lördag allihop <3

• Truzz

Smellina och 3skruttar: välkomna i gruppen!

Jag har ultraljud 10/12 och tycker det är så sjukt långt bort även fast jag vet att det inte är det egentligen! Men eftersom jag inte har fått se,höra eller kännt (å varit 100 på att det är bebisen) så vill man ju gärna ha något tecken:)

Qvinna5: vad skönt att första svaret såg bra ut,vet hur nervös och jobbigt det var för dig!

Ruter: har du gjort glukos testet än?

Uppdatering:

Idag är första dagen på 17veckor som jag inte kräkts!*hurra!!* fast jag blödde näsblod inatt och imorse...

Och jag känner mig väldigt trött å illamående.

Igår kändes det som att det var någon i magen men jag blir ju helt paralyserad när jag känner något och håller nästan andan å så känner jag ingenting, inbillning eller tarmar?

Foglossningen är riktigt jobbig och när hag jobbat mina 50% så tar jag mig långsamt hem och lägger mig på soffan, så skönt att få ligga ned efter hela dagar på 'tårna'!

Hur är det med er?

Med första barnet var jag så mycket säkrare på att jag kände när jag kände,men det kommer väl och snart hoppas jag!

Ska ni kolla könet? Med vår första så ville sambon det och då gjorde vi det,men nu plötsligt så tycker han att vi inte behöver det och har sagt att jag får välja!:)

• Truzz

Skriver igen då ett 'problem'dykt upp...

Det är så att jag varit ganska hård i magen ett tag och när jag väl har varit på toa så har de vid de senaste tre gångerna kommit blod på papper och även i toaletten..

Jag är 100% säker att det är från anus eller hur man ska säga, så jag har inte varit orolig förän jag dumt nog började googla detta...

Och då ville jag bara skriva här ute och höra om någon annan haft samma problem?

Jag har inte ont och det har *peppar peppar* inte varit något när jag kissat... Vad tror ni? Hemorojder eller bör jag vara mer orolig?

• Truzz

3skruttar: tack för ditt svar! Blev lugnare och har nog konstaterat att det nog är kosten som gjort att jag blivit hård i magen och fått medföljande problem, inte skönt men faktiskt skönt att det bara är så;)

Ruter: skönt att fått rul tiden å vilket bra sätt att sluta året på;)

Flera nya namn som droppar in i tråden,kul och välkomna! :D

Idag är jag inne på dag2 utan att kräkas!!!

Illamåendet hänger kvar och foglossningen värker fruktansvärt ihållande och det trots ett par timmar soffläge...

Är det inte konstigt att bara för att illamåendet försvunnit så känns det nästan som att jag inte är gravid vilket bara är så läskigt att ens tänka! Var jag så här orolig med dottern också?!? Tycker jag hittar nya orosmoln hela tiden...

Idag hade jag en annan tröja på mig å då tyckte jag den lilla gravidmagen försvann dessutom!:0

Hur knäpp är jag?!hormoner???

Rul om 15 dagar så hoppas jag blir lugnare då!!!<3

Hur är det med er?:)

• Truzz

Hej på er!

Här rassla det till så man knappt hänger med,välkomna alla nya????

Jag minns inte hur det var med min första men jag har för mig att jag gick mer ofta till bm å lyssnade på hjärtljud...

Nu har jag haft inskrivning och den två doktorbesök men det är på egen begäran eftersom jag ej klarar mitt jobb längre pga kräkningarna och foglossning...

Att arbeta 50% kan verka lite men jag är helt slut när jag kommer hem vid lunch å hinner sova en stund innan jag hämtar min underbara 3-åring.

Svårast är att inte ha energi för henne lika fullt som förr,men hon får ju ett syskon så jag vet att i slutändan är det värt det-jag själv älskar ju mina????

Nedräkning till RUL pågår och efter det ska jag boka tid hos bm igen!

Jag längtar ihjäl mig,vill bara få se den lill* vill gärna att den ska börja röra på sig, min dotter var ju så aktiv och tidig men än så länge stiljte eller fåtal osäkra rörelser...

Hur mår ni?

Trevlig (kräkfri!) helg på er;)

• Truzz

Jag har lite svårt att hänga med när det droppar in fler och fler,men hej på er 'gamla och nya'.

Nu är jag mer övertygad om att det är bebisen jag börjar känna å det är så underbart!!!dock försöker jag se när den rör sig för att verkligen vara 100% säker (men det dröjer ju!!) jag bara minns det sist från graviditeten med dottern????

Jag har inte kräkts på flera dagarna vilket är fantastiskt men det var nära på jobbet imorse...

Har mycket ont pga foglossningen efter att jag jobbat mina 50% men annars har jag lite mer energi....tyvärr måste jag lägga den på att jaga försäkringskassan å de som sköter lönen på arbetsplatsen för det har strulat köl sig rejält då jag inte är heltidssjukskriven.

Blir frustrerad att man ska få det svårare föe att man försöker Jobba...

Svänger fort i ämnena nu,men har ni börjat få julkänslan? Har ni tips på fina mamma kläder inför julen?:)

info till listan som efterfrågades:

BF 7/5 blir barn nr2, dotter 2012, bor norr om Stockholm:)

Hoppas alla har en fantastisk start på veckan<3

• Truzz

Smellina: ja, foglossning är verkligen en obeskrivlig smärta som gör att man blir så himla trött... man kan bli trött av försäkringskassan oxå ????

Har också tittat lite på hm på nätet men inte fastnat för något särskilt, typ alla mammakläder jag har är därifrån????

Vill gärna ha något fint till vår julavslutning????

Uppdatering:

Har ansökt nu och varit i kontakt med FK men jag känner mig skeptisk till att allt kommer funka..håller tummarna!

I måndags kände jag full action i magen och det var så härligt men sen har det varit Tok lugnt...har inte kräkts på fyra dagar-helt otroligt!! Men imorse påvägen till jobbet fick jag gå med påse för då kändes det verkligen som att jag skulle...

Hur mår ni?

Ha en härlig onsdag<3

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*