Inlägg från: Åttionian |Visa alla inlägg
  • Åttionian

Vilket kön skulle du vilja vara?

Ponera att du levde i ett utopiskt samhälle där total jämställdhet rådde, och du skulle "hoppa in" i livet och leva i denna värld, vilket kön skulle du vilja leva som då?

Jag är själv man men skulle i så fall valt att vara kvinna. Motivering överflödig.

OBS! Med total jämställdhet menar jag att det endast är det fysiska som skiljer könen åt (bl a fortplantning osv), medan de sociala könsrollerna inte existerar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?
  • Åttionian
    Kereza skrev 2015-11-07 21:47:50 följande:

Nu ÄR ju jag kvinna, men jag tycker om att vara det, och vill helst fortsätta - sure, det skulle vara kul att vara kille i ett dygn och testa att typ få en avsugning, men...nej, jag trivs så bra med den här kroppen så :) 

Intressant, skulle du kunna utveckla lite varför du trivs så bra i en kvinnokropp?
  • Åttionian
    Forumdeltagaren skrev 2015-11-07 22:09:59 följande:

Jag är man och det känns rätt men att vara kvinna för en dag skulle vara en intressant upplevelse. Men i så fall skulle jag vilja vara kvinna i själen också den där dagen och få känna hur det känns att vara kvinna dels i möten med män och dels i möten med andra kvinnor.

Vad menar du med att vara "kvinna i själen"? Det lär du ju vara i detta utopiska samhälle jag skissade på, eller?
  • Åttionian
    Forumdeltagaren skrev 2015-11-07 23:06:55 följande:

Jag menar att om jag får bli kvinna för en dag så är jag ju man ändå och betraktar min kvinnokropp utifrån det perspektivet och dessutom attraheras jag av kvinnor och då är jag ju inte "kvinna på riktigt". Om jag ska vara kvinna för en dag vill jag känna för män som jag känner för kvinnor idag. Jag vill alltså inte vara en lesbisk kvinna denna dag.

Jaha, du menar så. Problemet är att ingen troligen kan känna så eftersom vi är så vana vid vågat egna kön redan, så då blir frågan omöjlig att svara på. Möjligen kan HBT-personer klara detta.
  • Åttionian
    Ego Lovers skrev 2015-11-07 23:28:20 följande:

Jag är kvinna och vill vara kvinna för det finns inget häftigare än att känna ett huvud tränga ur ens sköte. Inget går upp mot den känslan så därför röstade jag på kvinna.

Jag vill vara kvinna främst för att jag tycker det är opraktiskt med en penis. Och bröst är häftiga.
  • Åttionian
    Forumdeltagaren skrev 2015-11-07 23:33:43 följande:

Ja det är ju en omöjlig önskan att få bli kvinna för en dag så det får så klart vara något i fantasins värld.......

Typ så.
  • Åttionian
    grind skrev 2015-11-07 23:41:35 följande:

I ett sådant samhälle är mannen förtryckt. Män är inte gjorda för kvinnliga sysslor.

Håll dig gärna on topic. Könsroller kan diskuteras i andra trådar.
  • Åttionian
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 00:55:50 följande:

Nej jag tycker inte alls motivering är överflödig. Det är bara oartigt att inte motivera sitt egna svar när man önskar andra att göra detta.

Att bara svara man kvinna utan motivering leder ju till en trist listtråd.

Frågan är svartvit, därför blir svarsalternativet således också det.

Jag gav en motivering senare i tråden, nämligen att jag tycker det är opraktiskt med en penis.
  • Åttionian
    EnAnonumius skrev 2015-11-08 01:04:49 följande:

Man..

Inte för att jag inte gillar att vara kvinna med allt var det innebär  och jag har känt den underbara glädjen med att bära fram ett barn och föda det med. Det är en oslagbar känsla..

Ändå skulle jag vilja vara man.  Skulle vilja känna hur det skulle vara att kunna "trycka snoppen i en mus", då jag kan tänka mig att det är en annorlunda känsla rent fysik med ett könsorgan s.a.s

Även för att slippa min mens med då jag är sjukt trött på att ha mensen.  Men även detta med att få lov att testa på med rakning, alternativt bära helskägg.. Eller varför inte raka speciella skäggutsenden?

Fast det kan ju tjejer experimentera med huvud- och könshåret. Dessutom generaliserar du när du talar om mens och skägg. Vi är ju alla individer. Men visst, personligen har jag en relativt hårig kropp och har testat att raka olika delad av kroppen, så jag kan väl ge dig ett litet rätt ändå.
  • Åttionian
    Ego Lovers skrev 2015-11-08 01:05:41 följande:

Alltså bröst är irriterande, känsliga och måste paketeras in för att inte skava mot tröjan så man blir galen.

Men de är också mjuka och sköna, alltså inte nödvändigtvis så enkelriktat som du antyder.
Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?