Inlägg från: Tribute |Visa alla inlägg
  • Tribute

Vilket kön skulle du vilja vara?

Lätt man. Jag är kvinna och tror mig vara hetero men jag skulle hellre vara man. Ingen mens, slippa graviditet och förlossning av mitt barn, ha en penis och pung att pyssla med... Winwinwin!

Nu handlar ju inte detta om könsroller, men jag har nästan bara killkompisar eftersom jag kommer bättre överens med killar. Hade hellre velat vara man av den orsaken också i dagens samhälle. Vissa killgäng blir krystade bara för att man är tjej.

• Tribute
    Kokoala skrev 2015-11-08 12:21:28 följande:

Helt off topic men "jag kommer bättre överens med killar" innebär på ren svenska att du är jobbig att ha att göra med, FYI. Såatte... Kvinnor står väl inte ut.

Haha. Typiskt Familjeliv, du var bara tvungen? :) Så alla män är jobbiga? Eller är det så att du blev sur för att du trodde att jag inte vill vara din kompis? Om du vill så kan vi ta en fika, du har säkert dina kvaliteter. Förstår inte riktigt motivet :)

Det finns säkert personer som inte gillar mig, men anledningen är att jag har valt bort de flesta tjejkompisarna jag har haft för att det är så mycket drama. Det snackas skit till höger och vänster och ändå träffas man i grupper där man hört alla berätta elaka saker om varandra och håller masken under tillställningen för att sedan överanalysera vad den och den EGENTLIGEN menade då hon sa så eller tittade så.

Jag har några nära tjejkompisar med så jag säger inte att alla kvinnor är så. Men jag föredrar rak monolog, burdus humor och samtalsämnen som inte handlar om barn. Jag tar hellre direkt kritik än att få höra en månad efteråt att någon reagerat på något jag sagt eller har skvallrat och förvrängt något jag gjort. I de flesta fall så fungerar min humor och min personlighet bättre i mäns sällskap. Jag säger inte att jag är mindre jobbig eller bättre än medelkvinnan för det.
  • Tribute
    Thaleya1 skrev 2015-11-09 21:29:36 följande:

eftersom du sa att jämlikket och rådande könsnormer inte finns så skulle jag svara man eftersom det då är rent biologiskt bara.

Jag tycker förvisso att det var häftigt att bli förälder (jag är kvinna) men jag hade nog valt att vara man isf. Slippa mens, slippa lida igenom en graviditet men ändå få sitt barn, slippa förlossningen!!!!, slippa amningen. Slippa alla inihelvetes hormoner, slippa mens, slippa många kvinnorelaterade hormonssjukdomar, lättare att hålla vikten nere och bygga muskelmassa, vara snabbare och starkare.Män brukar beskriva testostoron som adrenalin och att man känner sig mäktig, och det låter betydligt bättre än att bli finnig, fet, ledsen, osv av hormoner som kvinnor påverkas mer av.

Jag håller med dig. Hade gärna sluppit alla kvinnorelaterade kroppsliga fenomen, hade särskilt önskat att kunna bli förälder utan graviditet och förlossning.
Svar på tråden Vilket kön skulle du vilja vara?