• terfje

Med tanke på!!!!

Hej!
    Jag kommer starta lite olika trådar här på grund av vilka svar jag fått i andra trådar.

Denna tråd ä ganska enkel.

Hur vanligt är det att Pappan är boendeförälder och mamman träffar barnet enbart på lov och att det är beslutat så genom tingsrätten?

• Svar på tråden Med tanke på!!!!
  • LusLus
    terfje skrev 2015-11-08 17:12:43 följande:

Hej!

Jag kommer starta lite olika trådar här på grund av vilka svar jag fått i andra trådar.

Denna tråd ä ganska enkel.

Hur vanligt är det att Pappan är boendeförälder och mamman träffar barnet enbart på lov och att det är beslutat så genom tingsrätten?

Antagligen väldigt ovanligt. Jag känner inte till ett enda fall i min omgivning som har det så och då är merparten av föräldrarna i min omgivning separerade. Inte heller känner jag till något fall där pappan enligt tingsrättsdom bara får träffa sina barn på loven.
  • terfje

Kan till läggas att mamman har några extra helger förutom loven i mars, maj, september och november.

• LusLus
    terfje skrev 2015-11-08 17:40:16 följande:

Kan till läggas att mamman har några extra helger förutom loven i mars, maj, september och november.

Varför får barnet inte träffa sin mamma mer än på enstaka helger och lov? Har hon något besvär?
  • terfje
    LusLus skrev 2015-11-08 18:06:56 följande:
    Varför får barnet inte träffa sin mamma mer än på enstaka helger och lov? Har hon något besvär?
    Hej!
    Hon har inga problem vad jag vet om.
    De drog upp det i rätten om vem skulle vara boendeförälder mycket på grund av att modern flyttade iväg till sin nya kärlek 35 mil bort.
  • Anonym (Lisa)

nin ex-man hotar ta barnen från mig eftersom han är bitter för att jag vill inte komma tillbaka till honom.Vi hae gemensam vårdnad.Kan en advokat hjälpa honom att ta barnen ifrån mig?Han är bråkig (ex-mannen)

• terfje
    Anonym (Lisa) skrev 2015-11-08 18:48:28 följande:

nin ex-man hotar ta barnen från mig eftersom han är bitter för att jag vill inte komma tillbaka till honom.Vi hae gemensam vårdnad.Kan en advokat hjälpa honom att ta barnen ifrån mig?Han är bråkig (ex-mannen)

Hej!
    Jag vet inte hur din situation ser ut och hur han är med era barn. Har ni långt avstånd mellan er.

Denna modern jag pratar var säkerligen 100 % säker att hon skulle bli boendeförälder och för att stärka sina chanser anklagade hon pappan för  övergrepp helt utan grund.
  • Anonym (Lisa)

Men varför fick hon inte barnen?

• terfje

Rätten ansåg att han var bättre lämpad och att dottern redan hade byggt upp en trygghet med dagis med mera i den stad pappan bor i. Hon går nu också i skolan.

Barnet har två halvbröder en äldre med annan pappa och en yngre med den hon flyttade 35 mil till.

Jag förstår att det sticker i mångas ögon och att det är många som inte förstår varför hon inte blev boendeförälder.

• Anonym (Lisa)

Kan det vara lite därför ochså att hon valde flytta ut från familjen,för nu kärlek?I mitt fall var det inte så.

• Anonym (Svea)

Var 10:e barn med separerade föräldrar bor bara med pappa, och vissa av dem har umgänge med sin mamma.

Svar på tråden Med tanke på!!!!