• terfje

Med tanke på!!!!

Hej!
    Jag kommer starta lite olika trådar här på grund av vilka svar jag fått i andra trådar.

Denna tråd ä ganska enkel.

Hur vanligt är det att Pappan är boendeförälder och mamman träffar barnet enbart på lov och att det är beslutat så genom tingsrätten?

• Svar på tråden Med tanke på!!!!
  • Anonym (Lisa)

Det är nog fler än så?Kan själv räkna lätt flera fall barnet bodde hos sin pappa och träffade ibland/aldrig mamman.

• Anonym (Hmm)
    terfje skrev 2015-11-08 19:06:04 följande:

Hej!

Jag vet inte hur din situation ser ut och hur han är med era barn. Har ni långt avstånd mellan er.

Denna modern jag pratar var säkerligen 100 % säker att hon skulle bli boendeförälder och för att stärka sina chanser anklagade hon pappan för  övergrepp helt utan grund.

Helt utan grund har du ju faktiskt ingen aning om. Hon kanske hade godtagbara skäl att tro det.

Men blev han friad i rätten så får man hoppas att det inte stämmer.

När flyttade hon? Kommer hon flytta tillbaka? Tycker synd om barnen som borde känna sig svikna av sin mamma.

Tror det är vanligare att män sviker. Men i ditt fall är det inte alls konstigt att pappan blev boendeförälder, blir nästan alltid så för den som inte flyttar. Betyder inte att han är en bättre förälder utan att barnen är rotade.
  • Anonym (Spöket)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-11-08 19:35:08 följande:

Kan det vara lite därför ochså att hon valde flytta ut från familjen,för nu kärlek?I mitt fall var det inte så.

Känner 2 mammor som valt och flytta från pappan. Men barnen har varit etablerade på dagis och skola så mammorna har inte kunnat få vårdnaden och varit tvungna att bli helgföräldrar och betala underhåll.
  • Anonym (Lisa)

Är det Tingsrätten som bestämmer det?Undrar ochså om det gör skillnad varför mamman flyttade ut,tex.på grund utav misshandel av pappan.

• terfje

Ja det är tror jag 5 år sedan. Inte riktigt hundra. Jag tror inte att hon kommer flytta tillbaka och jag tror att dottern känner sig sviken av sin mamma.

Ja, han blev friad i rätten.

• terfje

Det gör skillnad helt klart varför mamman flyttar. Min kille ex dumpade han på grund av att hon var otrogen mot honom flera gånger.

• EnAnonumius
    terfje skrev 2015-11-08 17:12:43 följande:
    Hej!
    Jag kommer starta lite olika trådar här på grund av vilka svar jag fått i andra trådar.

Denna tråd ä ganska enkel.

Hur vanligt är det att Pappan är boendeförälder och mamman träffar barnet enbart på lov och att det är beslutat så genom tingsrätten?
    Jag känner till ETT fall.

Pappan fick via dom av tingsrätten, i en vårdnadstvist som mamman dragit igång, både enskild vårdnad och mamman fick umgängesrätt med barnet.
    Den umgängesrätten som mamman fick övergick i övervakat umgängesrätt då hon försökte att kidnappa sitt egna barn och undanhålla henne från pappan.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Bellie

Jag undrar hur man kan vara så egoistisk att man flyttar 35 mil bort till en kärlek och nöjer sig med att bara ha umgänge på loven. Säger väl en hel del om den mammans lämplighet...

• terfje
    Bellie skrev 2015-11-08 23:26:12 följande:

Jag undrar hur man kan vara så egoistisk att man flyttar 35 mil bort till en kärlek och nöjer sig med att bara ha umgänge på loven. Säger väl en hel del om den mammans lämplighet...

Äntligen någon som reagerar som jag lite grann. Varför flytta så långt bort.
  • jagärden

Nu är det inte beslutat genom tingsrätten, men min kille är boendeförälder. Barnet är bara med mamman några dagar per månad (helger). Alla blir lika förvånade över att barnet bor med pappan till 95%, inte för att han skulle vara olämplig som förälder (han är en väldigt bra förälder, till skillnad mot modern), men antagligen för att det förväntas "av samhället" att en mamma ska ta hand om sina barn. Detta var delvis på grund av att barnet redan stadgat sig där och för att pappan ägde bostaden. Mamman hade ingenting och fick dra.

Svar på tråden Med tanke på!!!!