Annelie 76 skrev 2015-11-09 15:54:29 följande:
Du behöver inte sluta äta kött utan välj bättre kött. Vilt och kor som bara ätit gräs (sk gräsbeteskött) är klimatneutralt. Det är kött från kor som ätit spannmål som är dåligt.
Jag har inga som helst planer på att helt sluta äta kött, men jag vill dra ner på det. Vi äter redan relativt mycket kyckling och lamm istället för nötkött.
Aniiee skrev 2015-11-09 15:58:05 följande:
Haha, jag skrev faktiskt lakto-vegetariska pizza. Dvs, det är ost på den =P Geez, pizza utan ost är som en chokladkaka utan kakao-bönor....
Jaja, hur som haver. Fråga: Hur känner du inför tofu? Äter du det? Eller skippar du helst?
Tänkte väl! DÅ blir det en annan sak. Tofu har vi testat, men det var inte någon i familjen som tyckte att det var någon hit. Men det kanske man får ompröva. Alla i familjen gillar ju inte pannkakor heller. Jag tror att vi bara hade tofun i misosoppa, men det finns säkert roligare tofurätter.
maaammaaa skrev 2015-11-09 16:01:36 följande:
Stekta champinjoner med persilja och rödpeppar. Fänkål är supersött fast som gratäng försvinner sötman och den blir mer grönsakssmakande. Sallader, morotspaj, brockoliostpaj, vegetarisk pizza med ost champinjoner vitlök och ev kronärtskocka i olja. Tacos med bönor istället för kött. Ärtsoppa. Spenatplättar, svampsoppa.
Spenatplättar lät intressant! Och pajerna. Svampsoppa gillar vi ju faktiskt allihop, så det ska jag ta och göra lite oftare.