• Svar på tråden SD sprider sverigefientlig propaganda i utlandet!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-11-11 01:06:50 följande:
    Är det lögn att det är tältläger som väntar?
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
    Om du har följt med i debatten de senaste dagarna så förstår du vad lögnerna består i.
  • tobbe01
    mirjaha skrev 2015-11-10 22:42:35 följande:

Tja, desperata tider kräver desperata åtgärder. De är i alla fall kreativa vilket är mer än vad man kan säga om de andra partierna. Där är det mycket snack och ingen verkstad. Våra gränser är fortfarande inte stängda, vi bygger tältläger, vi har ingen kontroll och dårarna i regeringen bara snackar. Skit för det mesta. Hellre att SD ljuger för folk som har Sverige som mål i sina GPS-ar än regeringen och deras lakejer som ljuger för folket vars folkvalda de är och vars förtroende de fått. Jag vet i alla fall vilket jag tycker minst illa om.

• tobbe01
    Lady Blau skrev 2015-11-10 22:44:54 följande:

Se det som att de verkligen är de enda som försöker rädda Sverige.*

• Nerfherder

[quote=75988164][quote-nick]tobbe01 skrev 2015-11-11 07:51:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Från vad?

• Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2015-11-11 08:48:43 följande:

Tex här

www.dn.se/nyheter/sverige/bert-karlsson-oppnar-asylboende/

"Stora Ekeberg är ett före detta sanatorium som även under 90-talets början var en flyktingförläggning i Bert Karlssons regi."

Det där är konstigt, jag kan inte hitta några andra "riktiga" källor än Berts egna uttalanden om att han hade flyktingförläggning på 90-talet.

Det här ska dessutom ha varit i början av 90-talet innan kosovokrisen...
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2015-11-11 09:05:12 följande:
    Det här ska dessutom ha varit i början av 90-talet innan kosovokrisen...
    och?
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2015-11-11 09:05:12 följande:
    Det där är konstigt, jag kan inte hitta några andra "riktiga" källor än Berts egna uttalanden om att han hade flyktingförläggning på 90-talet. 
    Det är inte hans egna uttalande, det är reporterns. Här är en annan källa

www.skaraborgsbygden.se/index.php/article/4094/stora-ekeberg-blir-asylboende--igen

"Stora Ekeberg fungerade under delar av 90-talet som flyktingförläggning när dåvarande Invandrarverket, numer Migrationsverket, hyrde in sig i anläggningen som då ägdes av Bert Karlsson."

Svar på tråden SD sprider sverigefientlig propaganda i utlandet!