• malougunnar

    Vem är pappan till mitt barn?

    Hej allihopa. Nu har jag stött på ett dilemma. Ja är nämligen extremt nervös då jag är gravid men oroar mig för vem som är pappan.

    Jag hade sex med mitt ex den 18 maj. Tog akutpiller 3 dagar senare. Fick mens den 29 maj.

    Sedan blev jag tillsammans med min nuvarande pojkvän och sambo och vi hade sex mellan den 8-10 juni.

    Bf enligt senaste mensen var 3 mars.

    Bf enligt tidigt ultraljud var 3 mars.

    Båda vittnar om en befruktning runt den 10 juni vilket stämde utmärkt med min och min sambos sex.

    Bf enligt rul blev däremot 27 februari vilket innebär en befruktning runt den 5 juni.

    Nu är det så att jag är extremt orolig för att mitt barn inte är min sambos i och med flyttning på rul. Tanken som gnager i mitt huvud är tänk ifall mitt ex spermier överlevde i 5 dygn efter vårt sex och mensen fick jag trots att jag var gravid? Och att man på ultraljud ju kan ha fel med 2 veckor. Då kan det vara mitt ex barn? Är jag helt ute o cyklar nu eller kan jag ha en poäng?

  • Svar på tråden Vem är pappan till mitt barn?
  • Celebrindal

    Jag tror att du kan vara lugn, rul kan visa fel på några dagar. Jag blev också tillbakaflyttad fem dagar, trots att mens och vul gett samma datum. Och i mitt fall var jag bombsäker eftersom vi bara haft sex en gång den månaden och jag visste vilket datum det varit. (Ett datum tre dagar efter befruktning enligt rul).

  • Dixie
    malougunnars skrev 2015-11-10 08:47:43 följande:

    Finns det någon som helst risk att exet är fadern?


    hur skulle det vara möjligt?! du har sex med ditt ex en månad innan du blev gravid.........
  • Anonym (....)

    en extremt liten risk finns ju alltid, men som sagt - extremt liten.

    Lycka till med förhållandet!
    Det kan ju vara lite jobbigt att börja ett förhållande med en graviditet, men jag antar att ni diskuterat igenom det hela och har en genomtänkt plan. Så all lycka till er!

    Kanske bäst att ni reder ut det hela med er BM eller gör ett faderskapstest för att kunna hitta tilliten i förhållandet?

  • Anonym (....)

    läste fel - trodde att du hade sex med ditt ex den 29:e.

    Om ni hade sex den 18:e så är det ju så att spermierna helt säkert dött 10-14 dagar senare! Dvs ABSOLUT senast i slutet på maj/början på juni. Det normala är att de överlever 4-7 dagar, enligt det jag läst iallafall...

  • Anonym (!)
    malougunnar skrev 2015-11-10 01:02:54 följande:

    Hej allihopa. Nu har jag stött på ett dilemma. Ja är nämligen extremt nervös då jag är gravid men oroar mig för vem som är pappan.

    Jag hade sex med mitt ex den 18 maj. Tog akutpiller 3 dagar senare. Fick mens den 29 maj.

    Sedan blev jag tillsammans med min nuvarande pojkvän och sambo och vi hade sex mellan den 8-10 juni.

    Bf enligt senaste mensen var 3 mars.

    Bf enligt tidigt ultraljud var 3 mars.

    Båda vittnar om en befruktning runt den 10 juni vilket stämde utmärkt med min och min sambos sex.

    Bf enligt rul blev däremot 27 februari vilket innebär en befruktning runt den 5 juni.

    Nu är det så att jag är extremt orolig för att mitt barn inte är min sambos i och med flyttning på rul. Tanken som gnager i mitt huvud är tänk ifall mitt ex spermier överlevde i 5 dygn efter vårt sex och mensen fick jag trots att jag var gravid? Och att man på ultraljud ju kan ha fel med 2 veckor. Då kan det vara mitt ex barn? Är jag helt ute o cyklar nu eller kan jag ha en poäng?


    Du är skyldig att tala om, helst för båda, men åtminstone för din nuvarande pojkvän. Hade jag tagit hand om min tjej och sett hennes mage växa och trott att barnet var mitt, och sen fått reda på att det inte var det.. Fy fan. Jag kan inte föreställa mig ett större svek. Jag hade blivit ursinnig och inte kunnat ansvara för mina handlingar längre. Troligtvis inte kunnat se på min EX flickvän utan att spy, för jag hade aldrig i världen kunnat vara ihop med en som lurat mig på det sättet, ÄVEN om barnet sen visade sig vara mitt. Var barnet mitt, hade det blivit separation och delat vårdnat i samma ögonblick som jag fått reda på sveket.

    För att inte tala om ifall jag blivit lurad i flera år, tagit ansvar som far och sett barnet växa upp och sen av en slump, kanske vid blodgruppskoll el. liknande fått reda på att barnet inte var mitt.. Det är ett ofattbart jävla svek att bli förd bakom ljuset på det sättet. Hade självmant försökt få till besöksförbud för mig själv med fotboja, så att jag inte skulle riskera att skada henne.

    Förklarar du hur det ligger till nu, har han möjlighet att själv välja med öppna ögon. Det är din förbannade skyldighet. Liksom alla andra kvinnor som försatt sig i den situationen. Tur att det finns faderskapstest.
  • Anonym (....)
    Anonym (!) skrev 2015-11-10 20:56:59 följande:
    Du är skyldig att tala om, helst för båda, men åtminstone för din nuvarande pojkvän. Hade jag tagit hand om min tjej och sett hennes mage växa och trott att barnet var mitt, och sen fått reda på att det inte var det.. Fy fan. Jag kan inte föreställa mig ett större svek. Jag hade blivit ursinnig och inte kunnat ansvara för mina handlingar längre. Troligtvis inte kunnat se på min EX flickvän utan att spy, för jag hade aldrig i världen kunnat vara ihop med en som lurat mig på det sättet, ÄVEN om barnet sen visade sig vara mitt. Var barnet mitt, hade det blivit separation och delat vårdnat i samma ögonblick som jag fått reda på sveket.

    För att inte tala om ifall jag blivit lurad i flera år, tagit ansvar som far och sett barnet växa upp och sen av en slump, kanske vid blodgruppskoll el. liknande fått reda på att barnet inte var mitt.. Det är ett ofattbart jävla svek att bli förd bakom ljuset på det sättet. Hade självmant försökt få till besöksförbud för mig själv med fotboja, så att jag inte skulle riskera att skada henne.

    Förklarar du hur det ligger till nu, har han möjlighet att själv välja med öppna ögon. Det är din förbannade skyldighet. Liksom alla andra kvinnor som försatt sig i den situationen. Tur att det finns faderskapstest.
    Hon var ihop med sin dåvarande pojkvän och de hade sex. (Inte ovanligt)
    Det tog slut. (Inte ovanligt)
    Hon blev ihop med en ny. (Inte ovanligt)
    Hon blev gravid direkt. (Ovanligt)

    Det var ca 3-4 veckor efter hon hade sex med sitt ex som hon blev gravid. Dessutom tog hon dagen-efter-piller efter hon haft sex med sitt ex.
    Det är alltså inte möjligt att exet är pappan.

    Var ser du ett svek?

    Vad är hon skyldig att tala om? Att hon hade sex även med sin förra kille? Eller att hon tagit dagen-efter-piller för att vara säker på att inte bli gravid med sitt ex? Eller att hon över huvud taget haft pojkvän förut? Att hon inte är oskuld?


  • Anonym (!)
    Anonym (....) skrev 2015-11-10 21:05:36 följande:
    Hon var ihop med sin dåvarande pojkvän och de hade sex. (Inte ovanligt)
    Det tog slut. (Inte ovanligt)
    Hon blev ihop med en ny. (Inte ovanligt)
    Hon blev gravid direkt. (Ovanligt)

    Det var ca 3-4 veckor efter hon hade sex med sitt ex som hon blev gravid. Dessutom tog hon dagen-efter-piller efter hon haft sex med sitt ex.
    Det är alltså inte möjligt att exet är pappan.

    Var ser du ett svek?

    Vad är hon skyldig att tala om? Att hon hade sex även med sin förra kille? Eller att hon tagit dagen-efter-piller för att vara säker på att inte bli gravid med sitt ex? Eller att hon över huvud taget haft pojkvän förut? Att hon inte är oskuld?
    Finns det det minsta tvivel om vem som är pappan, är det kvinnans förbannade skyldighet att berätta om dessa tvivel.

    Om det så är 99,9% sannolikhet att nuvarande är pappan, och bara 0,1% risk att den förre är det, är det fortfarande den gravidas förbannade skyldighet att upplysa om denna 0,1% risk. Helt enkelt för att det är UPP TILL HONOM om han vill stanna kvar som pappa och pojkvän under graviditet tills det går att göra faderskapstest, med denna 0,1% risk eller inte. Om han älskar henne stannar han antagligen kvar, och respekterar henne mer för att hon var ärlig.
    Men tror hon att hon är nån jävla gud som står över andra människor liv och framtid och själv kan avgöra andras livsbeslut och vilka risker de ska ta, förtjänar hon dock inte den minsta respekt alls.

    Eftersom hon är osäker, finns inget annat alternativ än att berätta om just denna osäkhet. Då kan dom t ex prata med en läkare, som kanske kan stilla deras oro om vem som är pappan. Att inte tala om ifall det finns den minsta osäkerhet är ett sjukt jävla svek.

    Att du överhuvudtaget ifrågasätter det får mig att bli mörkrädd. Tur att det finns fadeskapstest. Efter att höra diskussionen i den här tråden, där tankar om vad "pappan" kan tänkas vilja saknas helt, är det i alla fall en sak jag är helt säker på: blir det fler barn för mig gör jag faderskapstest snarast möjligt efter förlossningen oavsett.
  • malougunnarr

    Men kan du ta det lugnt en smula? Min pojkvän vet redan om hela historien. Vart i min text framgår det att jag håller detta hemligt? Faderskapstest ska göras då jag själv vill veta men jag vill fortf inte vara orolig nu tills dess då jag inte vill att mitt ex ska vara pappa.

  • Anonym (!)
    malougunnarr skrev 2015-11-10 22:38:05 följande:

    Men kan du ta det lugnt en smula? Min pojkvän vet redan om hela historien. Vart i min text framgår det att jag håller detta hemligt? Faderskapstest ska göras då jag själv vill veta men jag vill fortf inte vara orolig nu tills dess då jag inte vill att mitt ex ska vara pappa.


    Dåså, då har du ju gjort vad du kunnat. Om pojkvännen accepterat risken, ändå stannar och du vart ärlig har ni ju alla chanser till ett kärleksfullt, trofast toppenförhållande!
  • Anonym (!)
    malougunnarr skrev 2015-11-10 22:44:18 följande:

    Dessutom vill jag endast ha svar angående det som står i texten. Några andra synpunkter är helt irrelevanta.


    "Irrelevant"? Synd att du skrev det sista meddelandet..
  • Anonym (Mjo)
    malougunnarr skrev 2015-11-10 22:44:18 följande:

    Dessutom vill jag endast ha svar angående det som står i texten. Några andra synpunkter är helt irrelevanta.


    Det finns ingen risk! Väldigt svårt att tro att de dels räknat/sett fel med så många veckor, att spermierna skulle överlevt så extremt länge OCH dessutom överlevt dagen efter-piller! Men jag vet, man nojjar upp sig. Försök släppa det!
Svar på tråden Vem är pappan till mitt barn?