• saralopas

    Hur mår ni, hur länge jobbade ni?

    Hej på er.

    Jag väntar tvillingar i mars 2016, är i v 21 nu.
    Fick foglossning redan i v 16, har nu bälte på mig om dagarna men upplever inte att det gör någon skillnad tyvärr.
    Sover jättedåligt, har ont överallt och känner mig typ som en 80 årig tant i kroppen
    Då detta är min första graviditet så har jag inget att jämföra med, men tycker att jag redan börjar känna mig sliten tyvärr.
    Hur länge jobbade ni som väntar/väntade tvillingar? Blev ni eller blir man sjukskriven då, eller måste man ta ut någon annan sorts ersättning? Vet inte alls hur sånt fungerar. Är kanske annorlunda för oss som väntar tvillingar än enlingar?
    Jag känner att man vill försöka kämpa på och jobba på som vanligt, men samtidigt vill man ju inte göra slut på sig själv eller att något ska hända.
    Hur känner ni andra er, och hur gjorde ni andra som kanske redan fått?

  • Svar på tråden Hur mår ni, hur länge jobbade ni?
  • Santine

    Aldrig väntat tvillingar men fått havandeskapspenning 2månader innan bf, e också i vecka 21 nu och bf 26mars! Kommer nog få gå hemma med havandeskapspenning denna gång med bara för att jag har ett tungt jobb! Däremot mår jag bra för övrigt i min graviditet denna gång men när jag väntade min dotter så hade jag så ont av foglossning att jag inte ens kunde sova liggandes på slutet! Men fick trots mina besvär inte gå hemma, beror ju helt på vad försäkringskassan anser? Men ni som väntar tvillingar föder ju tidigare än oss så ni borde ju ändå få gå hem tidigare då tycker jag!!! :)

  • Anonym (:))

    Sjukskrev mig för foglossning, rygg och magont... Till det är dax ( 3månader ).., blev också beviljad att gå tidigare för farligt och tungt jobb... Men då förlorar man ekonomiskt... ( får inte betalt de sista 10dagarna )... + det är ju mina verk som gör att jag inte kan jobba. Väntar dock inga tvillingar, men det borde väl inte vara så stor skillnad?!

  • Anonym (Tinne)

    Blev sjukskriven på halvtid runt v 30 pga trötthet. Mådde ganska bra i övrigt. Hade en del foglossning men även ett förlåtande, sittande arbete så det gick bra ganska länge. Sen tog jag ut sparad semester sista tiden. Fram till sjukskrivning jobbade jag 40h/v. Ångrar mig lite att jag inte gick ner i tid tidigare, men det är ju lätt att vara efterklok.

Svar på tråden Hur mår ni, hur länge jobbade ni?