Breakdown skrev 2015-11-14 08:18:23 följande:
Jag är livrädd för spindlar så är jag ensam dödas dem med långt tillhygge, är någon här får den göra som den vill. Vet inte hur min mamma gjorde, men hon är inte spindelrädd.
Mat kan hon inte laga, hon har aldrig tyckt om att varken laga mat eller baka. Jag däremot gillar att göra det och försöker att göra så mycket olika maträtter som möjligt. Jag är dock väldigt kräsen precis som min mamma men jag lagar ändå en massa mat som jag inte äter till barnen, t ex fisk, svamp, skaldjur för dom tycker om det. Mamma lagade ganska tråkig mat som hon själv tyckte om, vilket antagligen bidrog till att jag blev kräsen med maten också!
Det översta kunde det varit jag som skrivit! Med tillägget att det finns flera burkar radar strategiskt utplacerade i källaren för att lätt kunna användas vid behov
Min mamma är också värdelös på att laga mat, men en jävel på att baka
Nu till likheter skillnader mellan mig och min mamma:
Mamma bär ut alternativt slår ihjäl spindlar, beroende på hur "ondskefulla" de ser ut, hur jag gör finns beskrivet ovan.
Jag är riktigt duktig på att laga mat och att baka, mamma bara på att baka.
Vissa uttryck har jag "ärvt" efter min mor, samt förmågan att (vilket jag alltid hatat under min uppväxt) ställa två frågor efter varann som kräver olika svar, typ "hade du roligt hos pappa eller var det tråkigt?" Sen är både jag och min mor gnälliga, men då har vi kroniskt ont i kroppen båda två, men det gör oss inte mindre aktiva och tack vare att vi är djävulskt envisa båda två så klarar vi det mesta på egen hand ändå.