Dräktig? (bilder)
Okej ja, då får jag vara en uppfödare men det var ändå inte planerat att hon skulle bli dräktig. Hon är dock fortfarande inte speciellt fet eller så, så det måste vara ganska tidigt i dräktigheten isf.
Ingen fara att du låter hård. Dock kan man tycka att andra människor inte borde lägga sig i allt för mycket i vad andra människor gör. Jag är medveten om att det finns jättemånga hemlösa katter och att det är ett problem men jag tar hand om mina egna katter och ser till att de har det bra i alla fall.
Köpte i alla fall kattungemat till henne idag så nu får hon i sig allt hon behöver under hennes dräktighet. Dock så kanske hon äter lite från de andra 2 katternas mat också haha men det är kanske ingen större fara? Hon får ju sån mat också, blandade de andras mat med lite sån också så det finns i dom matskålarna med ifall att hon skulle ta sig en smakbit därifrån. Men såklart att jag ska se till att hon äter mest av kattungematen.
Se till att hålla honan inne tills ungarna är leveransklara och mamman kastrerad. Dags att läsa på, snabbt som attan spara ihop en buffert och försöka hitta nån som kan hjälpa till vid behov. Är hon försäkrad?