• Anonym (Tezzan81)

    Redo för barn eller ej

    Hej alla

    Går rakt på sak . Jag o min pojkvän har varit tillsammans i 1 1/2 år nu. Varit sambos sedan i somras. Jag har två barn som är 13 år och 10 år. Dottern som är 10 har vi från och med nu på halvtid o sonen bor på heltid hos sin pappa...men vi bor i en liten by så vi träffas så ofta det går, mest polarna o fotbollen som gäller just nu.
    Hahaha ja det var väl inte rakt på kanske men nu så
    Min sambo har inga barn sedan tidigare då han o hans ex inte lyckades få några...nu är det så att redan i början när vi började träffas så berättade han att han ville ha barn och jag sa ja till detta pga att jag alltid själv velat ha tre så det var ingen tvekan från min sida.
    Nu är vi inte super unga o inte heller gamla men jag känner att jag vill inte vänta för länge, vi är 34 år nu...Att vara gravid, föda o fixa med bebis o småbarns åren är inte helt lätt fysiskt o psykiskt. Lätt för en man som bara är med o gör barnet allt annat fixar kvinnan. Som det är nu känns det som att det lär ta ett par år innan det ens är läge från hans sida då vi inte har tillräckligt med plats, han ska bygga ut så småningom men det kommer ta några år.
    Kan jag lägga upp det på något fint sätt att antingen startar vi bebisverkstaden nu eller så blir det inget?! ( vet ju inte hur lätt el svårt det blir att få till, mina två var lätta men han o hans ex försökte i ett par år o lyckades ej, hon har barn idag så den svåra biten tycks ligga hos honom) 

    Jag vill inte skaffa barn efter 35

    Hjälp mig.......någon som varit i en liknande situation?

  • Svar på tråden Redo för barn eller ej
  • sandlilja

    Ja du får väl påminna honom om att det kan ta tid att bli gravid och att din fertilitet inte lär öka med åren. Om han gärna vill ha barn med dej så ska han nog tänka på det först och utbyggnad av huset kan ni väl ta sedan. Det borde inte uppfattas som "pressande " utan bara som en påminnelse.

Svar på tråden Redo för barn eller ej