-
Det är bättre att inte veta om du frågar mig :p Jag vet ju redan hur ont det gör. Hade helst sluppit :pskruttan55 skrev 2015-11-18 21:10:11 följande:Skönt att du redan vet. En annan har ingen som helst aning ;)
-
Har ni bestämt namn? :)
-
Jag håller med! Jag hade ett namnförslag rätt tidigt i graviditeten och fick då höra"nää ska du verkligen ta det namnet. Va ju inte fint" och då blir man jätteledsen såklart :/ Så efter det har jag inte avslöjat några namnförslag. Vi har inte bestämt helt hundra än ändå :) men vi vet ju att det är en tjej så blir ju lite enklare.fiapia01 skrev 2015-11-19 15:31:09 följande:Nja, vi har några favoriter sen så man väl se vem det är som kommer ut:)
En sak som jag tycker är lite lustig är att folk har ganska mkt synpunkter på namn när man pratar om det. Det är som att de tror att man ber om deras åsikt när man säger vilka namn man funderar kring....
Är det någon som kör på mogningsakupunktur förresten? :) Jag var på min tredje idag och känner verkligen hur det jobbar i kroppen -
Va spännande! Hur var förra förlossningen? :)flugsvamp skrev 2015-11-19 16:42:12 följande:
Väntar andra barnet den 25e december :) ser fram emot förlossningen lika mycket som första gången. Snart där :)
-
Oj det är coolt att du är så positiv trots komplikationer av förra förlossningen :) Min första och andra förlossning var enkla. Men tredje(alltså förra gången) var väldigt obehaglig. Hon fastnade och kom ut helt livlös och blå. Så nu är jag livrädd :(flugsvamp skrev 2015-11-20 15:38:41 följande:
Det var riktigt kul, är så otroligt taggad denna gång också. Bara o gå in med positiv inställning så blir det bra :) förra förlossningen var okej förutom att jag gick sönder mycket och svanskotan small av, annars det absolut häftigaste jag gjort :)
Vet ni om ni väntar tjejer eller killar ? :) våran ska vara en pojke, har en flicka innan !
vi vet att vi väntar en tjej :) Har en kille och två tjejer sen innan :) -
Kul med fler som har barn sen tidigare :) Hur mår du?strawberri skrev 2015-11-21 01:00:37 följande:
Jag har också BF 25/12 så hoppar in här :) är mitt andra barn.
-
Ja man tycker ju att det inte borde hända igen. Men har det hänt en gång så är det tydligen högre risk för att det händer igen :/ Så den 1:e December ska jag in på ultraljud för att kolla så att bebisen ligger rätt och så att vikten inte är allt för stor. Men jag försöker va positiv :) jag ser ju fram emot förlossningen också. Längtar efter att få se på vem som gömmer sig där inneflugsvamp skrev 2015-11-21 13:43:08 följande:Men fy 17! Förstår om du är panikslagen. .. men det händer helt säkert inte en gång till!!! Det går säkert jättebra även om du är livrädd, det skulle jag säkert också varit.
-
Jag hoppas på det. Men förra förlossningen va igångsättning också och det gick ju som det gick :p Bästa hade vart om det kom igång normalt. Jag har gått på mogningsakupunktur nu tre gånger och här i Norge är det väldigt populärt. Och effektivt. Nästa gång ska hon sätta nålar för igångsättning också :) Så man vet ju aldrigflugsvamp skrev 2015-11-21 15:03:39 följande:
Det kommer säkert gå hur bra som helst :) håller tummarna!! Kanske får igångsättning om du är rädd ?
-
Oj redan!? Hoppas det kommer igång på riktigt då :) Jag har inga känningar alls. Och bra är nog det då jag har en bebis i magen som inte vet var hon ska ut. Hon har de senaste veckorna vänt sig med rumpan ner flera gånger för att sedan vända tillbaka några dagar senare. Nu ligger hon med rumpan ner igen :/flugsvamp skrev 2015-12-04 21:28:52 följande:
Hur går det för er alla ? Några känningar? Jag har värkar sen några dagar, var in och registrerade ganska regelbundna värkar igår. Dock inga som öppnar mig utan sk. pinvärkar.
-
Testa att ta en varm dusch eller bad. Brukar hjälpa mot sammandragningar. Själv har jag knappt haft nått alls än.flugsvamp skrev 2015-12-05 15:48:58 följande:
Ja, bara att hoppas. Har onda sammandragningar med ca 10 minuters mellanrum hela dygnet. Ibland stoppar det lite. Men vilken busig liten tjej i magen :) hoppas hon vänder tillbaka och ligger stilla. Vad gör dom annars ?
Snart har vi våra små här, gud vad jag längtar :)
Då gör dom ett vändningsförsök. Jag ska till kontroll på måndag så vi får se vad dom säger då :) -
Va på sjukhuset idag och kommer bli igångsatt på fredag. Så blir inte så lång väntan trots allt ????
-
Grattis :) Hur gick förlossningen?flugsvamp skrev 2015-12-09 11:39:53 följande:
Vad spännande! Ser fram emot en förlossningsberättelse sen :) vår lille pojke kom med dunder och brak imorse klockan 8. 3290 g o 48 cm.
-
Låter ju som en drömförlossning :)flugsvamp skrev 2015-12-09 13:26:27 följande:Helt sjukt, Gick jättebra. Det gjorde ju ont innan jag fick börja krysta. Tre krystvärkar så var han ute. Dom gjorde inte ett dugg ont, sprack inget och det svider inte ens när jag kissar :) mår hur bra som helst. Det kommer gå lika bra för dig (och er andra) och snart har vi alla fått våra bebisar. Hade enormt med förvärkar och slem sista veckan. Sen sa det pang vid 2.30 inatt och 8.00 var han ute.
Min kommer nog bli mer långdragen än så. Ska sättas igång med en bardkateter och det ska tydligen va smärtsamt. Sen tar dom vattnet när man är öppen 4 cm. Jag hoppas innerligt att det kommer gå fort. Längtar så efter min lille nu :)