Inlägg från: helena29 |Visa alla inlägg
  • helena29

Min 1-årings beteende!!?

Har en som på 13 månader. Han är aktiv, lite vild, snabb och energisk. Viljestark o lite gnällig.
    Nu till "problemet". Han nyps, bits och kastar saker.
    Har man honom i famnen o gosar kan han nypas i ansikte, hals, armar. Även bitas. Han vill gärna peta på andra barn i ansiktet och ibland nypas o bitas. Gör verkligen jätteont!
    När han leker med nån grej så måste han alltid kasta iväg grejen. Vad det än är! Tittar en stund, sen kastas grejen iväg! Likadant vid matbordet med mugg o tallrik. Rätt över bordet med rejäl fart! Vi vet verkligen inte hur vi ska få stopp på detta. Försöker markera direkt men hjälper ju inte. Det som oroar mig är att han i januari ska börja på förskolan och vill såklart att han inte ska ha detta beteende där. Har ni några råd till mig??

• Svar på tråden Min 1-årings beteende!!?
  • helena29
    straw2008 skrev 2015-11-18 10:55:48 följande:

Vid matbordet får ju ni ansvara för hans tallrik o glas alt köpa sån med sugpropp. 
    Känns som han utvecklas o testar hur det låter när man kastar saker osv. 
    Gällande att skada andra är det ju nolltollerans givetvis, låt honom helst enklet inte komma nära andra barn med händerna? 

I kinamockaskogen.....
    Men när han nyper och biter oss då?? Vi kan ju inte undvika o va nära?? Hur visar man en 13-månaders när hans beteende är fel?
  • helena29
    straw2008 skrev 2015-11-18 12:23:48 följande:

Jag skulle helt enkelt mkt bestämt lägga eller sätta ifrån mig honom. 
    Vår minsta som nu är 18 mån kan göra så ibland, då går jag ifrån rummet så får hon stå innanför grinden o bli ledsen. Visar så tydligt jag kan att det inte är kul alls. 

I kinamockaskogen.....
    När han kastar allt då? Varenda leksak eller grej ska kastas iväg!
    Tänker på förskolan hur det kommer bli...
Svar på tråden Min 1-årings beteende!!?