• Stolt Farsa

    Idag är det internationella mansdagen

    Vad tycker ni om det?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Idag är det internationella mansdagen
  • Anonym (Hjl)

    Grattis! Kanske skulle firas m ett bj till mannen. (Då får man ju hoppas att man får ngt tillbaka på kvinnodagen).

    Varför inte fira såna här småsaker? Vardag är så tråkigt. :)

  • Stolt Farsa
    Anonym (Hjl) skrev 2015-11-19 10:43:25 följande:

    Grattis! Kanske skulle firas m ett bj till mannen. (Då får man ju hoppas att man får ngt tillbaka på kvinnodagen).

    Varför inte fira såna här småsaker? Vardag är så tråkigt. :)


    Bra idé. Jag lovar att han kommer bli nöjd:)
  • Stolt Farsa

    Alla män borde få välja varsin teknikpryl på Mediamarkt idag

  • Anonym (Heja)

    Jättebra om män kunde få det som kvinnor, men det vill de nog inte. Sämre lön, sämre sjukvård... nja.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Heja) skrev 2015-11-19 13:38:02 följande:

    Jättebra om män kunde få det som kvinnor, men det vill de nog inte. Sämre lön, sämre sjukvård... nja.


    Sämre vård?
  • Anonym (Heja)
    Stolt Farsa skrev 2015-11-19 13:46:28 följande:
    Sämre vård?
    Ja, det finns undersökningar på det ja. Billigare och sämre mediciner är ett exempel. Ett landsting började se över hur de behandlade psoriasispatienter och de visade sig att de manliga patienterna regelbundet erbjöds att bli insmorda med en viss salva. De kvinnliga patienterna med exakt samma symptom fick med sig tuben hem och fick smörja in sig själva. De hade såklart inte gjort detta av elakhet utan det var omedvetet. Nu har de förhoppningsvis ändrat sina rutiner.
  • Anonym (Toppen!)

    Jättebra! Jag hoppas att män fixar massor med aktiviteter för att stötta varandra, diskutera och festa tillsammans. Vårdnadsfrågor, självmordsprevention, stöd till pojkar i skolan, uttag av föräldraledighet, mansjourer... det finns gott om frågor för mansgrupper att ta tag i.

  • Anonym (Heja)
    Anonym (Toppen!) skrev 2015-11-19 14:33:48 följande:

    Jättebra! Jag hoppas att män fixar massor med aktiviteter för att stötta varandra, diskutera och festa tillsammans. Vårdnadsfrågor, självmordsprevention, stöd till pojkar i skolan, uttag av föräldraledighet, mansjourer... det finns gott om frågor för mansgrupper att ta tag i.


    Det hoppas jag också!

    Det finns ju de som gnäller över att "feministerna" inte gör något för dem och "varför har inte vi en egen dag". Nu har de en egen dag. Hoppas de gör något bra av den!
Svar på tråden Idag är det internationella mansdagen