• Malva2015

Nyss testat positivt!

Någon som fått ett plus och vill följas åt under den första spännande tiden?

Jag plussade idag! Första dag på senaste mens 21/10 !

• Svar på tråden Nyss testat positivt!
  • Hoppas7910
    Rbccca skrev 2015-11-29 11:03:38 följande:

Igår fick jag se den lilla krabaten. Så liten, med ett tickande hjärta :) underbar känsla. Jag hoppas det går vägen. 

Åh, grattis! Så skönt att se :)

Hur långt är du?

Jag var på VUL i onsdags, vecka 6+5. 5,5 mm lång - så liten! Men med ett fint hjärtslag :) Hoppas också att det fortsätter på rätt håll!
  • OliviaOP

Hej,

Jag plussade för någon dag sedan och är inveckla 6 (5+4). Helt fantastiskt kul! Men jag är så himla orolig och undrar hur ni gjort för att fö ett tidigt VUL? Vad har ni sagt till barnmorskemottagningen? Kan man bara få det ifall man frågar?

• Bjoork
    OliviaOP skrev 2015-11-29 13:07:10 följande:

Hej,

Jag plussade för någon dag sedan och är inveckla 6 (5+4). Helt fantastiskt kul! Men jag är så himla orolig och undrar hur ni gjort för att fö ett tidigt VUL? Vad har ni sagt till barnmorskemottagningen? Kan man bara få det ifall man frågar?

Jag får tidigt VUL för att kolla längden på graviditeten, hade ingen mens emellan sonen och denna graviditeten.
  • Rbccca
    8+0 idag! det känns så pirrigt! vill bara klappa magen hela tiden och säga åt den lille krabaten att hålla sig stark, så att vi håller ihop tills förlossningen! <3 
  • Blixtlås
    OliviaOP skrev 2015-11-29 13:07:10 följande:

Hej,

Ska på ett tidigt vul imorgon på inrådan av bm (ringde och bokade in mig på inskrivningssamtal idag). Tydligen inte helt ovanligt enligt henne :)
  • hangonasec
    hangonasec skrev 2015-11-28 17:15:40 följande:
    Om du sitter vid datorn och går till din profil så ser du nedanför din bakgrundsbild att det står "Tidslinje  Om   Vänner   Foton  Mer"  Håll musen över mer så får du en ruta med alternativ. Längst ner står det Hantera avsnitt. Tryck på hantera avsnitt och så kommer det upp en lång rad med olika rutor att klicka i. Tryck bort bocken för grupper så kan ingen se dina grupper :)

BF Juli och Aug 2016

www.facebook.com/groups/1520080961640282/
     :)
    Puff alla nya :)
  • gladatjejen86

När ni har fått ett tidigt VUL har ni fått det via barnmorskan eller har ni ringt själv och ordnat ett. jag står i valet o kvalet om jag ska försöka få till ett så jag kan dämpa min oroa lite kanske 

• Blixtlås
    gladatjejen86 skrev 2015-11-30 19:51:14 följande:

När ni har fått ett tidigt VUL har ni fått det via barnmorskan eller har ni ringt själv och ordnat ett. jag står i valet o kvalet om jag ska försöka få till ett så jag kan dämpa min oroa lite kanske 

Jag ringde själv :)
  • Blixtlås
    hangonasec skrev 2015-11-30 15:43:00 följande:
    Puff alla nya :)
    Syns det att man är med i gruppen eller är den hemlig? Vill gärna gå med men inte berätta på fb att jag är gravid... :-/
  • hangonasec

om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)

Svar på tråden Nyss testat positivt!