• Jw83

Vilken förlovningsring ska jag välja?

Min man valde en diskretare förlovningsring och sedan så la vi krutet på vigselringen. Jag har en vigselring med många små snirkliga detaljer och diamanter på skenan och sedan tre stora diamanter i mitten( den största i mitten och två mindre vid sidorna). Min vigselring är helt unik och väldigt vacker. Hade jag haft en förlovningsring i samma stil så hade det sett väldigt dumt ut tillsammans. Min vigselring och förlovningsring komplettera och lyfter fram varandra :)

Om du väljer någon av ringarna på bilden så blir du begränsad i ditt val av vigselring. Om du har stenar på båda blir det lätt väldigt "guldfynd-annons", " shoppat på glitter". Om du förstår hur jag menar.

• Jw83
    Hoppelefant skrev 2015-11-20 08:53:06 följande:

Gillar den understa mer, tycker den ser mer balanserad ut, annars så är dom ju i princip likadana så :P

Angående stenar eller inte,så gör som du vill :) jag gillar stenar och har stenar på både förlovningsringen och vigselringen :) tycker det är jätte fint med en halv/hel allians till solitär ringar :) så jag har en ring med stor i mitten och sedan små i skenan som förlovningsring och sedan en bred halvallians på 1,5ct till vigselring och älskar dom :)

Sen så struntar jag totalt i om folk som jag inte känner tror dom är oäkta :P

Jag gillar också stenar :) Men man behöver ju inte ha alla på samma finger.

TS. Varför inte köpa en enklare förlovningsring så du kan bara mer fri i valet av vigselring? Du kan ju alltid köpa en alliansing till högerhanden.
Svar på tråden Vilken förlovningsring ska jag välja?