• sand87titil

    tvillingar skåne -16 ev komplikationer

    Väntar enäggstvillingar till maj nästa år. Var på ultra ljud i veckan, vecka 14, o de visade sig att den ena tvillingen har superliten plats att röra sig på. De delar moderkaka å har skiljevägg.annars verkade allt ok, bra blodflöde osv. Tvilling två var lite mindre. Ska dit igen nästa vecka o se ifall de blivit bättre med platsen. Annars så verkade de på doktorn som d fanns två alternativ. Låta d va o kämpa för tvilling 1 eller åka upp till sthlm o göra titthålsoperation, bränna med laser å dela moderkakan? Ngn med erfarenhet?

  • Svar på tråden tvillingar skåne -16 ev komplikationer
  • Liinaa91

    Hoppas allt löser sig. Men hur fick du reda på att du väntar tvillingar? För dom skickar oss på ul i vecka 20?

  • 2013januari
    sand87titil skrev 2015-11-21 08:22:17 följande:

    Väntar enäggstvillingar till maj nästa år. Var på ultra ljud i veckan, vecka 14, o de visade sig att den ena tvillingen har superliten plats att röra sig på. De delar moderkaka å har skiljevägg.annars verkade allt ok, bra blodflöde osv. Tvilling två var lite mindre. Ska dit igen nästa vecka o se ifall de blivit bättre med platsen. Annars så verkade de på doktorn som d fanns två alternativ. Låta d va o kämpa för tvilling 1 eller åka upp till sthlm o göra titthålsoperation, bränna med laser å dela moderkakan? Ngn med erfarenhet?


    Hur har det gått för er?
  • Cazza

    Hej! Jag vet tyvärr allt om tts .. Det kan ha så många utgångar men vi förlorade vår lilla pojke pga det. Hans bror mår bra. Fråga vad du vill!

  • Twinsmom

    Hej! Jag väntar också tvillingar med bf okt 2016. Som dig har/hade mina små pojkar ttts och när läkaren informerade oss det rekommenderade dem oss att åka till sthlm och göra laseroperationen. Det gick bra och jag var tillbaks på veckokontrollen förra veckan och allt såg bra ut. Går in på v24 imorn och gjorde detta på v22. Ska på kontroll igen nästa vecka så hoppas att allt är som det ska. Oroar mig för varje dag som går..

    Hur gick det för er?

Svar på tråden tvillingar skåne -16 ev komplikationer