• Shadow94

Hur ska jag göra för att minska midjemåttet så mycket som möjligt?

Som rubriken lyder så undrar jag hur jag ska göra för att minska midjemåttet så fort som möjligt. Jag har börjat äta lite nyttigare nu, försöker att äta regelbundet också och försöker röra på mig mycket, men det verkar inte hjälpa. Är det någon som kan ge tips på hur mycket jag ska röra på mig och hur jag ska göra för att minska midjemåttet så snabbt som möjligt? Och förstås också gå ner i vikt så fort som möjligt. 
    Endast seriösa svar tack!

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att minska midjemåttet så mycket som möjligt?
  • Sophan

Jag var medi en tävling på jobbet där man skulle göra plankan morgon och kväll i typ en månad (den som hade förbättrat sin tid mest vann).

I allafall - jag märkte ganska snabbt att min mage plattades till synbart på kort tid. Varje gång jag gjorde plankan så tog jag tiden och varenda gång så gav jag mig fan på att jag skulle vara minst 5 sek bättre än förra gången.

Nu vet jag inte hur du ser ut, men plankan funkade skitbra för mig i alla fall. Har aldrig haft tajta tröjor innan för att jag alltid har haft en putande sockermage, men nu så :)

• Nyfikna72

En omöjlig ekvation även om vissa på fullt allvar att det går att lösa. En viktnedgång ska man helst göra under lång tid och små förändringar är bättre en många stora.

Ska man gå ner i vikt snabbt genom att träna så är det snudd på 24timmar om dygnet som gäller. Bara en enkel kanelbulle motsvarar många timmar på ett gym så det är ju bara räkna ut hur en timme två kvällar i veckan påverkar vikten.

• Kjell2

Ät lite och framförallt inget skräp. Kombinera långa konditionspass med styrketräning.

• Anonym (Topp)
    Sophan skrev 2015-11-23 11:15:50 följande:

Jag var medi en tävling på jobbet där man skulle göra plankan morgon och kväll i typ en månad (den som hade förbättrat sin tid mest vann).

I allafall - jag märkte ganska snabbt att min mage plattades till synbart på kort tid. Varje gång jag gjorde plankan så tog jag tiden och varenda gång så gav jag mig fan på att jag skulle vara minst 5 sek bättre än förra gången.

Nu vet jag inte hur du ser ut, men plankan funkade skitbra för mig i alla fall. Har aldrig haft tajta tröjor innan för att jag alltid har haft en putande sockermage, men nu så :)

Kunde kanske vara något för mig. Jag är smal (BMI på 19,5) men har en putande mage som gör att jag ser gravid ut.
  • Shadow94
    Sophan skrev 2015-11-23 11:15:50 följande:

Bra idé. Ska prova att göra plankan. Har hört att den plattar till magen och är ett bra sätt för att minska midjemåttet. Mitt midjemått är 112 cm och det vill jag minska så mycket som möjligt och då ska jag göra som du och prova plankan och försöka göra den några sekunder längre för varje gång jag gör den :) Bra tips!
  • Shadow94
    Nyfikna72 skrev 2015-11-23 11:22:13 följande:

En omöjlig ekvation även om vissa på fullt allvar att det går att lösa. En viktnedgång ska man helst göra under lång tid och små förändringar är bättre en många stora.

Ska man gå ner i vikt snabbt genom att träna så är det snudd på 24timmar om dygnet som gäller. Bara en enkel kanelbulle motsvarar många timmar på ett gym så det är ju bara räkna ut hur en timme två kvällar i veckan påverkar vikten.

Det har jag hört mycket om och det är nog sant att man ska gå ner lite i taget för att behålla vikten. Har hört att om man går ner snabbt i vikt så går man lika snabbt upp i vikt igen, men jag vill ändå gå ner i vikt och minska midjemåttet så fort som möjligt så att jag är smal när jag tar studenten som jag tar nästa år. Vill ju hitta en fin kostym utan att behöva ha elefant storlek.
  • Shadow94
    Kjell2 skrev 2015-11-23 11:33:32 följande:

Ät lite och framförallt inget skräp. Kombinera långa konditionspass med styrketräning.

Har slutat med godis, onyttiga snacks och skräpmat och ska även försöka sluta med läsk också och dricka mycket vatten. Och förstås röra på mig så mycket jag orkar. Får se hur det går.
  • Shadow94
    Anonym (Topp) skrev 2015-11-23 11:47:31 följande:
    Kunde kanske vara något för mig. Jag är smal (BMI på 19,5) men har en putande mage som gör att jag ser gravid ut.
    Jag har också en putande mage, men ser inte gravid ut. Jag har nog mer en ölmage tror jag. Ska i alla fall också prova plankan. Kanske skulle haft en tävling om det xD
  • Anonym (Jodåsåatte)

Det går inte att punktförbränna, dvs du kan inte bestämma vart på kroppen du går ner i vikt. Det som händer när man tränar magmusklerna är ju givetvis att de blir starkare, men vart kroppen väljer att bränna bort fett vet man inte, det behöver inte vara just runt midjan bara för det. Det man kan göra är att helt enkelt gå ner i vikt. Magövningar garanterar ju inte ett smalare midjemått men självklart kan vältränade magmuskler "dra in" lite. Överträna inte "sidmusklerna", de har en tendens att göra att man ser bredare ut. De ska givetvis tränas som allt annat på kroppen men det jag menar är att inte försöka "bygga" upp dessa för mycket.

• Shadow94
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2015-11-24 03:09:28 följande:

Det går inte att punktförbränna, dvs du kan inte bestämma vart på kroppen du går ner i vikt. Det som händer när man tränar magmusklerna är ju givetvis att de blir starkare, men vart kroppen väljer att bränna bort fett vet man inte, det behöver inte vara just runt midjan bara för det. Det man kan göra är att helt enkelt gå ner i vikt. Magövningar garanterar ju inte ett smalare midjemått men självklart kan vältränade magmuskler "dra in" lite. Överträna inte "sidmusklerna", de har en tendens att göra att man ser bredare ut. De ska givetvis tränas som allt annat på kroppen men det jag menar är att inte försöka "bygga" upp dessa för mycket.

Ok. Tack för ditt svar! :)
  • Anonym (Tips)

Detta kommer från en kille jag dejtade som hade magrutor. Hela han såg ut att ha tränat alla muskler i kroppen precis perfekt lagom.

Crunches!! Han sa crunches. Den med två ben i luften. Två ben i luften när du går upp med överkroppen och så ner med benen igen och så upp liten bit och så upp med benen. Det ärret bästa enligt honom. Tror honom.

• Anonym (Tips)

Min mage blev platt av jogging och GI.

Långa lugna pass ofta.

• Anonym (Jodåsåatte)
    Anonym (Tips) skrev 2015-11-29 14:14:29 följande:

Detta kommer från en kille jag dejtade som hade magrutor. Hela han såg ut att ha tränat alla muskler i kroppen precis perfekt lagom.

Crunches!! Han sa crunches. Den med två ben i luften. Två ben i luften när du går upp med överkroppen och så ner med benen igen och så upp liten bit och så upp med benen. Det ärret bästa enligt honom. Tror honom.

Fast det bygger ju bara muskler, det är fortfarande inte säkert att kroppen bränner fettet just på magen. Man kan inte punktförbränna...
Svar på tråden Hur ska jag göra för att minska midjemåttet så mycket som möjligt?