• Äldre 24 Nov 12:52
    3486 visningar
    23 svar
    23
    3486

    Fler som har svårt få till andra barnet?

    Vi har en dotter född 2014 och det tog ca 6 försök innan vi blev gravida med henne och vi är gamlingar på 32 år och 38 år ;)

    Nu är vi inne på 10:e försöket till syskon och inget händer. Jag har gått privat och kollat att jag har ÄL och även åkt upp till Sthlm och spolat mina äggleder och kollat livmodern för öka chanserna. Men ändå kom mensen och jag är så jäkla ledsen, besviken och bitter.

    Enligt läkarna ser allt bra ut, men varför händer då absolut inget?! Jag börjar tappa hoppet och undrar om vi kommer bli tvungna göra IVF för att förhoppningsvis få ett syskon.

    I början försökte jag med bidrottninggele, vetegroddsolja och bisolvon. Eftersom jag haft en sådan regelbunden cykel så har jag inte velat testa rosenrot, borago osv.

    Vi har haft sex varannan dag och sedan tre dagar på raken när ÄL strecket var starkt. Vi har haft sex två gånger per dag under 10 dagar och det orkar vi inte mer med en liten ;) kudde under rumpan osv. Men inget händer.  Hoppet börjar överge mig och jag är avundsjuk på andra som har mage.

    Jag kunde inte vara mera tacksam över vår dotter och känner mig otacksam som inte är glad att jag över huvud taget fått ett barn! Men samtidigt så är längtan så oerhört stor efter ett syskon.

    Kram till er alla som kämpar med barn, oavsett om det är första, femte eller adoption! <3

  • Svar på tråden Fler som har svårt få till andra barnet?
  • Äldre 25 Nov 18:17
    #1

    Ingen annan i liknande situation? Eller någon som vart där? :)

  • Äldre 25 Nov 18:36
    #2

    Hej!

    Vi har också en liten dotter född 2014 och är så sugna på ett syskon till henne. Kan väl dock inte säga att vi är i riktigt samma sits (än iallafall) då vi bara strax är inne på andra försöket med syskon. Har enligt appen ägglossning den 30:e så ska börja med ägglossningtest från och med imorgon.

    Som sagt inte riktigt i samma sits men vi längtar väldigt mycket efter ett plus och kan kanske följas åt lite här ändå? :)

  • Äldre 25 Nov 18:42
    #3

    Hej!

    Jag är 26år.

    Fick sonen med mitt ex som 16åring. Nu är man tydligen inte särskilt fertil om man jämför med då. Då blev jag gravid huxflux på p-piller och hade 0 tankar kring barn. Nu när jag och min man försöker med ALLT möjligt tar det sig inte. Han är 31 och jag 26. Känns inte som om det borde vara fel hos oss. Vi är visserligen bara på försök 5. Men det känns som att tiden bara tickar iväg. Vi vill ha minst två barn till. Just nu kör vi på bisolvonmetoden och diverse andra kosttillskott. Förstår att du tycker det är jobbigt! Man blir orolig. Säkerligen frustrerande för er när ni vet att det inte är något fel också!

  • Äldre 25 Nov 20:34
    #4

    Tack snälla ni för att ni svarar, men vi är inte riktigt i samma situation även om längtan är lika stor för oss alla efter ett syskon :)

    Ni får gärna skriva här, men jag känner att jag är lite passiv då jag är så många fler försök än er. Hoppas ni förstår! :)

  • Äldre 26 Nov 13:39
    #5

    Hej!

    Jag befinner mig i samma situation faktiskt..fick en dotter 2014!Jag är 30 om ett par veckor & sambon e 36!Vi har försökt nu sen mars så e ju försök nr 9 nu!Fattar ingenting ja!De tog 8 försök me dottern så va ju inställd på att de kunde ta lite tid men inte såhär me nr 2!Har tom vart och kollat sköldkörteln så de inte är den som spökar men de va de inte!Nu är ja på BIM +4 och ingen mens men heller inget +...fattar som sagt ingenting!!

  • Äldre 26 Nov 13:45
    #6

    10 försök är väl inte särskilt länge? Det är väl det i snitt 6 försök det tar att får till en graviditet?

    Vi har försökt sedan 2012 med en 2:a. 

  • WildRo­s
    Äldre 29 Nov 01:53
    #7

    Har försökt i ca 1,5 år med en 2:a. Är 34 år så känner väl lite att det brinner i knutarna! Men jag har faktiskt inte gett upp än, jag tror och hoppas att det fortfarande finns en liten chans till fler knattar!


    Be your own kind of beautiful
  • Äldre 1 Dec 13:02
    #8

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!

  • Äldre 1 Dec 17:54
    #9
    Mäggie05 skrev 2015-12-01 13:02:20 följande:

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!


    Stort grattis, vad roligt! Här är vi mitt i ägglossningtider så vi jobbar på det ;)
  • Äldre 19 Dec 16:48
    #10
    Mäggie05 skrev 2015-12-01 13:02:20 följande:

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!


    Stort grattis till Mäggie05 :) Gjorde du något annorlunda just denna gång ni blev gravida och kände du på dig att det lyckats, eller kändes det precis som alla andra månader då mensen kommit? :)

    Förresten, gjorde du KS med första?

    För oss har ännu inget hänt och jag fick igår ett sammanbrott och grät och grät. Men jag har kollat mig privat och enligt läkarna ser allt bra ut så vad är det som är fel :(

    Hoppas på plus nu åt oss alla som kämpar!
  • Äldre 19 Dec 16:49
    #11
    Mäggie05 skrev 2015-12-01 13:02:20 följande:

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!


    Stort grattis till Mäggie05 :) Gjorde du något annorlunda just denna gång ni blev gravida och kände du på dig att det lyckats, eller kändes det precis som alla andra månader då mensen kommit? :)

    Förresten, gjorde du KS med första?

    För oss har ännu inget hänt och jag fick igår ett sammanbrott och grät och grät. Men jag har kollat mig privat och enligt läkarna ser allt bra ut så vad är det som är fel :(

    Hoppas på plus nu åt oss alla som kämpar!
  • Äldre 19 Dec 16:50
    #12
    Mäggie05 skrev 2015-12-01 13:02:20 följande:

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!


    Stort grattis till Mäggie05 :) Gjorde du något annorlunda just denna gång ni blev gravida och kände du på dig att det lyckats, eller kändes det precis som alla andra månader då mensen kommit? :)

    Förresten, gjorde du KS med första?

    För oss har ännu inget hänt och jag fick igår ett sammanbrott och grät och grät. Men jag har kollat mig privat och enligt läkarna ser allt bra ut så vad är det som är fel :(

    Hoppas på plus nu åt oss alla som kämpar!
  • Äldre 19 Dec 16:51
    #13
    Mäggie05 skrev 2015-12-01 13:02:20 följande:

    Här har de efterlängtade plusset dykt upp!Kämpa på ni andra!Håller tummarna för att ni också får era plus snart!


    Stort grattis till Mäggie05 :) Gjorde du något annorlunda just denna gång ni blev gravida och kände du på dig att det lyckats, eller kändes det precis som alla andra månader då mensen kommit? :)

    Förresten, gjorde du KS med första?

    För oss har ännu inget hänt och jag fick igår ett sammanbrott och grät och grät. Men jag har kollat mig privat och enligt läkarna ser allt bra ut så vad är det som är fel :(

    Hoppas på plus nu åt oss alla som kämpar!
  • Äldre 19 Dec 16:57
    #14

    ursäkta, min dator som är knäpp!

  • Äldre 22 Dec 12:50
    #15
    kucke skrev 2015-12-19 16:51:50 följande:

    Stort grattis till Mäggie05 :) Gjorde du något annorlunda just denna gång ni blev gravida och kände du på dig att det lyckats, eller kändes det precis som alla andra månader då mensen kommit? :)

    Förresten, gjorde du KS med första?

    För oss har ännu inget hänt och jag fick igår ett sammanbrott och grät och grät. Men jag har kollat mig privat och enligt läkarna ser allt bra ut så vad är det som är fel :(

    Hoppas på plus nu åt oss alla som kämpar!


    Tack!!:) Ja kolla upp om ja hade fel på sköldkörteln men de hade ja ju inte!Och sen använde ja ägglossningstester o de visade sig att ja hade ägglosning mkt tidigare än va ja trodde så kan ju vart därför de inte tog sig!

    Nä ja kände inte på mig att ja hade lyckats,hade samma symptom som när mensen ska komma!

    Nä ja födde vaginalt!

    Ja tror bara att när man vill de för mkt så låser sig kroppen på nå vis!Man får bara försöka tänka på nå annat..men de e ju fruktansvärt svårt när man längtar efter fler!

    Hoppas de släpper snart för dig!
  • Äldre 18 Mar 14:54
    #17
    mitza skrev 2016-03-18 13:24:47 följande:

    Hur har det gått kucke ? Är i samma sits, men nu även med ett Ma


    Vad tråkigt :( Vi har inte ens fått ett plus på ett helt år och jag är helt förstörd. Min svägerska berättade förra helgen att hon är gravid med tredje barnet som gick på första försöket. 

    Hon har tvillingar som blev till på andra så det känns jävligt orättvist!
  • Äldre 22 Mar 22:26
    #18

    Här blev de missfall :(

  • Äldre 22 Mar 23:04
    #19
    Mäggie05 skrev 2016-03-22 22:26:53 följande:

    Här blev de missfall :(


    Beklagar :(
    Hur långt gången var du?

    Fick också missfall i feb. Jobbat på syskon drygt ett år nu, första barnet tog nästan fyra år att få till..
  • Äldre 28 Mar 08:00
    #21

    Vi försöker på en andra. ..tog precis ett år med den första o är uppe i samma tid nu o inget plus än. ..precis avslutat ett försök så nu är det den jobbiga väntan. Min kropp skriker dock att vi inte kommer lyckas så något stort hopp finns inte...

  • Äldre 10 Apr 07:33
    #22

    Ja va i v7 när ja började blöda,därefter blödde ja i 3 v men de va som en sparsam mens liksom så fatta ju inte att de va missfall.För min barnmorska sa att de va vanligt att blöda i början & ja hade absolut ingen som helst smärta!

    Men igår plussade ja igen så nu hoppas ja att inte detta oxå slutar i missfall!Man kommer ju va jätte nojjig nu o gå på toa jämt för o se om de kommer blod liksom!


    emelieB skrev 2016-03-22 23:04:28 följande:

    Beklagar :(

    Hur långt gången var du?

    Fick också missfall i feb. Jobbat på syskon drygt ett år nu, första barnet tog nästan fyra år att få till..


Svar på tråden Fler som har svårt få till andra barnet?