• Tudelu

Augustibebis 2016

Hej allihop!

Jag vill gärna vara med! :)

Har en 4årig dotter sedan innan, har precis plussat efter 1.5 års försök och ett missfall i oktober. Hoppas på bättre lycka denna gång, men är ju så tidigt än så lika bra att vara beredd på det värsta. (sjukt positivt, jag vet..)

Det är så kul, för med dottern fick jag mitt pluss på Lucia och nu, 5 år senare så plussar jag på Lucia IGEN! Det måste ju vara ett tecken på att det kommer gå bra? ;) 

• Tudelu

Brösten är inte alls så ömma o svullna som förra gången, men känner ändå nåt annorlunda i dom.

Tröttheten och nysningar är det som kommit snabbast för mig alla tre gånger. Och hungern, är konstant hungrig!

Magen är jättesvullen. Ser ut att vara i vecka 12 istället för 5. ????

• Tudelu
    E87 skrev 2015-12-15 12:23:10 följande:
    Här är en till med svälld mage. Hur ska man kunna dölja detta i flera veckor till? Jag är också i vecka 5. :)
    Haha, kommer aldrig gå. Hade jag inte fått missfall i oktober hade jag fått börja med mammabyxor i vecka 7. xD Kommer bli samma nu!
  • Tudelu
    laila88 skrev 2015-12-15 20:49:23 följande:

Alltså hur ska man klara hålla ut till RUL?! :/ går runt å nojjar idag. Har gjort tidiga vul alla andra gånger jag gått så pass långt och fick se ett ma en gång av dom v 9. Men tror inte man får vul om man inte tror nått är fel. Ikväll har jag haft lite jobbigare värk i ryggslutet å magen så oroar mig jätte mycket. Tror jag ringer bm imorgon å försöker surra om oron. Hade inte tänkt ringa fören efter v10 men ja måste få höra av expertis va som sägs. Har ju fått starka plus, 2-3v på digitalt, mår illa, tål inte endel lukter, så det talar ju för att allt är bra. Men ändå gör värken en orolig. Inte lika stark som mensvärk men..

Det värker för mig med, molar som tusan emellanåt. Men det gjorde det med dottern också. Det känns som mensvärk när livmodern växer, så man tror ju nåt är fel. Men när jag fick mitt missfall så värkte det på ett annat sätt ändå när det började blöda, man kände liksom i kroppen att det inte var någon bra värk!
  • Tudelu

Missfall känns de som är det enda man tänker på i början. Det tar fasen över hela ens liv till slut. Jag som haft sammanlagt 3 missfall är nästan bara inställd på det. Typ som om det vore helt naturligt att det förmodligen kommer sluta så! Skitjobbigt, jag vill verkligen kunna glädjas till 100 %.

• Tudelu

Med dottern berättade vi på julafton, då var jag runt vecka 8. Men denna gång tror jag vi klarar hålla oss längre . Tänkte så småningom beställa tröja till dottern som det står "storasyster" på, som hon får ha när vi hälsar på hos våra föräldrar. Se hur lång tid det tar innan dom reagerar ;)

• Tudelu
    Ronille skrev 2015-12-16 10:37:20 följande:

Hej på er. Fy vad dåligt jag mår. Har kräkts flera gånger per dag dom senaste tre dagarna. Och tröttheten är hemsk. Är så glad över att vara gravid men tycker det är jätte jobbigt att må så här. Tycker att det är svårt att klara av jobbet och vara en bra mamma nu :(

Usch vad jobbigt. Första graviditeten mådde jag illa mellan v 8 och 13 , men kräktes aldrig. Blir alltid sugen på isvatten när jag mår illa, så jag drack litervis med det då och blev knäpp om jag glömt fylla på isformarna xD

Hoppas på samma tur denna gång, annars kommer jag bli sjukskriven eftersom jag jobbar i kassa hela dagarna. Inte så lätt att komma undan och kräkas där :P

• Tudelu
    cure88 skrev 2015-12-16 11:28:52 följande:

Hej! Jag väntar mitt första barn och har en fundering: Enligt mina beräkningar är jag i vecka 5+2 idag. Om jag då vill läsa om vad som händer i kroppen/med fostret i den här veckan, ska jag då läsa på vecka 5 eller vecka 6?

Du har gått 5 fulla veckor och påbörjat vecka 6. Du ska läsa om vecka 6 alltså :)
  • Tudelu
    atokal skrev 2015-12-16 14:21:42 följande:

Hej alla! 

Plussade igår, är nu i v. 4+3, beräknad 21 augusti. Första gången jag är gravid och känner mig både orolig och glad just nu. 

Har inte så mkt symptom förutom lite ömma bröst, extra lågt blodtryck (brukar ha lågt men nu svartnar det extra mkt när jag reser mig) och "mensvärk" i magen. Hur kraftig värk har ni haft i magen? Jag tycker att det är rätt påtagligt, men ändå mildare än de värsta menssmärtorna jag brukar ha vanligtvis.

Min värk är också rätt påtaglig emellanåt, både i magen och ryggslutet.

Utöver det har brösten börjat ömma idag också, så nu känner jag mig lite lugnare. Är ju van vid det under graviditet så blev toknervös när jag inte kände nånting i dom , haha. Nyser jättemycket, gjorde jag förra gången med, och är väldigt frusen konstant! Brr!
  • Tudelu
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-16 19:56:46 följande:

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.

Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

Tycker dom ser lite svaga ut för att vara vecka 7 men sånt är ju också jätteolika.

Jag kan bara berätta utifrån min egen erfarenhet sedan förra missfallet. Då har jag bruna flytningar av och till i nästan en vecka, symptomen avtog i slutet på den veckan och efter det fick jag som en rikligare mensblödning och starka menssmärtor i ett par timmar innan en klump kom ut och sedan blödde jag som vanlig mens i ytterligare 10 dagar. Men alla MF ser olika ut och med det sagt; likaså alla graviditeter! Vissa blöder ju trots att det inte är någon fara alls och testen visar svagt för man är låghormonare.

Det är så himla hopplöst att spekulera men ändå kan man inte låta bli :(

Jag håller tummarna att allt står rätt till !! <3
  • Tudelu

Alltså.. AJ!

Här satt jag o klagade för att jag inte hade ömma bröst som jag brukar. Idag slog det till ordentligt, kan knappt gå normalt ! Haha

• Tudelu
    Girl25 skrev 2015-12-17 21:25:31 följande:

Här åkte man på magsjuka natten till igår, som att inte det vanliga illamåendet var nog, haha! Men känns bättre nu, fast har noll matlust och vill mest bara sova. Hoppas att det vänder snart, man är verkligen inte människa när man mår såhär illa. Håller nu tummarna för att dottern och sambon inte ska åka dit!

Var lite rädd att magsjuka såhär tidigt i en graviditet skulle påverka fostret negativt, men förstår det som att det inte ska vara någon fara? Har fortfarande molvärk, ömma brös och så det här illamåendet då, så tolkar det som att den lilla har det bra därinne :)

Jag åkte på magsjuka i vecka 8 med dottern. Var också orolig, men det var ingen fara alls :)

Här håller sig illamåendet fortfarande borta. Antar det kommer om 3-4 veckor precis som första gången ;p
  • Tudelu
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:02:11 följande:

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(

Hur göe ni andra?

Jag o sambon dricker aldrig på jul för barnens skull så här blir det lätt att komma undan den punkten. ???? Eftersom dom fick nyheten om vårat första barn i julklapp så länner vi den här gången att vi kan vänta längre med att berätta. Man är mer tålmodig med barn nr 2 känner jag :p Kommer bara vara i vecka 6 på julafton , vi kommer inte berätta förren efter tidigt vul runt vecka 12.
  • Tudelu

Kan inte alla skriva sitt beräknade födelsedatum och så kan trådstartaren lägga in det ihop med varje persons signatur här , i trådstarten? Så man vet vilka man hänger ihop med :)

• Tudelu

Tog ett digitalt idag i vecka 4+3 , 2-3 visar det så nu känner jag mig lite lugnare ! Har ett till som jag tänkte ta om en vecka och se så det ökat till 3+.

Fy farao vad tiden går långsaamt!

• Tudelu

AUGUSTIMAMMOR 

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa

melissa8601

IcenLeia 

2 augusti

Nessling

HJohannesson

Asofieh

Yennie88 

PD1984 

Paulas mamma 

Emmi0306 

3 augusti

Jonken

4 augusti

grodan26 

MDKE 

5 augusti

Fröjd 

Lia87 

Sommarblomma1 

Emmibjn 

Mliizz

6 augusti

Drömmer om tre 

Fjonkis

Primavolta

7 augusti

Girl 25 

Anojj 

8 augusti

förstabarnet 

GrukanGrace 

9 augusti

Mellanstadieläraren 

sowe81 

10 augusti

Lajkie 

I am Annahoj 

11 augusti

12 augusti

13 augusti 

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

18 augusti

19 augusti

20 augusti

21 augusti

22 augusti

23 augusti

Mimmie 2014

24 augusti

Tudelu

25 augusti

26 augusti

Symetrical

27 augusti

28 augusti

29 augusti

30 augusti

31 augusti

• Tudelu

Inskrivning här i stan är tidigast vecka 10. Japp, hemskt avlägset. Men tiden går fortare än man tror, det känns bara långsamt just i stunden . >.<

Idag har jag fått ett par anfall av illamående. Kom plötsligt och höll i sig ett par minuter bara, men just dom två minutrarna kände jag mig matt och spyfärdig. Verkar som det kommer tidigare denna graviditet.

Brukar även vara en ENORM gottegris. Måste ha nåt sött eller salt varenda jäkla kväll vanligtvis, men nu känner jag plötsligt inget begär öht efter sånt. Var likadant med dottern, släppte allt "onyttigt" och levde på isvatten, jordgubbar och vattenmelon xD

• Tudelu

Jag stannar också här, iaf tills efter vecka 12. :) Vill inte avslöja identitet någonstans innan man känner sig lugnare!

Sitter på jobbet. Ska jobba lör-mån och mår så jääkla illa emellanåt. Fick pina i mig lite frukost imorse. Sitter i kassa hela dagarna så jag hoppas verkligen jag inte får för mig att spy!

Svar på tråden Augustibebis 2016